Hej!
Lite sent jag vet men nu blir det en jävla update!
Inviger med en campingbild från i somras:
Kan säga att jag har haft en sjukt bra sommar, mycket åkande och inget har strulat
Dock tog mina bromsar slut nu på höstkanten. Fick hade lyckats skrapa skivan med innerbelägget i höger fram. Lite motion av oket och det var som nytt igen
Fick nys om att man kan lämna in skivorna på svarvning, så det gjorde jag då det fortfarande fanns mycket gods kvar. Kunde ju inte låta bli att få dem lite special.
Sjukt nöjd!
TACK till
http://www.rolleslitz.se/ för det!
Klar rekomendation!
Jag kan ju inte hålla mina händer borta från led. Så blev totalt 6m rgb slinga under hela bilen. Fixade även så man kan slå över i så kallat "street mode" som bilden visar.
Då lyser det vitt fram, orange på sidor och rött i bak. Dock visade det sig senare att det inte heller var lagligt
Blev många frågor till många poliser innan detta konstaterades!
Jag har även fixat klart panelen till alla leds, självklart var jag tvungen att ha rgb lampor som indikerar om något är på!
Vinylen på huven blev inte bra gjord, så det gjordes om i mitten på sommaren. Så då passade på att slänga in några japanska tecken under vinylen, vart sjukt snyggt om jag får säga det själv.
Så här blev det av dubbelbasbygget, ser ut som original vilket är meningen!
Sen har jag inhandlat allt ljud som ska i till 2015, vilket består av:
DLS X-SA 62 middar och diskander i framdörrarna
DLS Performance 426 Koax till bak
DLS RWT10i Basar
DLS Performance CA42 4ch slutsteg till fram och bak
DLS Performance CA22 2ch slutsteg till diskanterna
DLS Performance CA12 monoblock till basarna
Audison BitOne ljudprocessor
Samt tre styckna batterier
Funderingarna på hur det ska sitta, bestämde mig för detta:
Så det var bara att börja bygga en låda:
Lådan är klädd med högtalarmatta, ljudprocessorn är fastsatt och pluskablarna är fastsatta.
Strömblocket sitter emellan batterierna i bak, sen kommer bakbatterierna att skiljas från frambatteriet med ett skiljerelä.
Avsäkrat ska det vara!
Nu är stegen inmonterade, kablar är fastsatta och egna rcakablar mellan steg och ljudprocessor är skapade.
Grundtanken med att göra egna rcakablar var att jag inte ville ha så mycket överbliven kabel liggandes i en rulle i bak.
Men när jag gjort kablarna var jag ju tvungen att måtta och se vilken längd det blev. Och självfallet blev de nästan prick 3m...
Börjat riva dörrar, för att sätta in nya högtalare och dra lite diverse kablar.
Nu är även baslådorna ur, så lågnivåkabel kunde dras och bakhögtalarna kunde bytas.
Kablarna utdragna i bak, till slutstegslådan.
En av anledningarna till att jag gör en låda är att jag vill att så mycket som möjligt ska gå att återställas. Så då gör jag en låda att skruva allt i. Lådan har millimeterpassform och kommer inte att röra sig.
Nu är även vinylen borta, ny ska på till nästa år. Kommer bli ett stort lyft!
Bilen står alltså i vinterförvaring
Kunde inte låta bli att köpa denna växelspak!
Inhandlat short shift
Ett luftintag till fronten
Covers till speglarna
Samt covers till b-stolparna.
Väntar även hem ett kolfibertak (cover)
Det var allt för nu, hoppas storleken på updaten kompenserar att ni varit utan så länge
Nu när projektet är igång så kan vi hoppas på lite tätare uppdateringar
Bjuder även på denna bild från i somras, köpte mig en nyckelring
P.s. Att många bilder är dåliga beror på att jag har haft en reservtelefon ganska länge.