Blir en liten uppdatering här igen. De har inte hänt så supermycket sen senast, men jag ska visa er vad som hänt de få dagar jag varit hemma senaste månaderna.
Jag har lyckats att handla en del dock, dom har faktiskt internet i Norge också
Här är den turbon jag kommer att åka med, en Borg Warner EFR 9180 T4 Twin Scroll 1.05 A/R.
Monterat min CarTek FiA Rain light, detta är som ett dimljus, skarpt konstant sken, "Hazard Warning Light" eller "Flashing Pit Light" är de funktioner jag kan välja mellan på en knapp.
Helt onödigt för min del egentligen, men ni som följer tråden vet säkert att jag är lite skadad på prylar som är tufft. haha
Var på Rudskogen i September på Gatebil för att skruva åt Hay Drifting, och fick dagarna innan köpt mig en RS4 B5 växellåda & RS4 Grill som Tony tog med från Stockholm till mig.
Jag kommer åka STD låda till en början, men de finns planer på att uppgradera till en Fixit Transmissions sats.
Grillen monterad.
Vad tycker ni? Ska jag lackera/foliera ringarna samt ramen till svart?
Hade en ledig söndag från jobbet så tog och blåste upp till en vän i Lillehammer för att hjälpa honom med sin nya motor till sin RS4 B5. Riktigt trevligt bygge de
Så var de dags för sista tävlingen i Gatebil Drift Series på Mantorp Park, så påväg ner från jobbet så svängde jag inom Gik Turbo och hämtade upp mina nya Tial 38mm wastegates samt en varvtalsgivare till nya turbon.
Riggade och redo på Mantorp Park.
Montering av varvtalsgivaren. EFR aggregaten är förberedda för givaren så väldigt simpelt att bara borra igenom och montera givaren.
Givaren monterad och klar.
Min nya kamkedjekåpa/Bröstkåpa från R32. Som ni ser på den högra så är den lite försänkt på R32, vilket är ett måste för att inte sprängkåpan på växellådan ska ta i med följd att de inte går att montera lådan korrekt.
Superhjälp i garaget av karossknackarkim, stressigt att plocka ner bryggorna samt montera ur alla bussningar då dessa skulle lämnas på blästring dagen efter.
Sen var de ju de här lilla sidoprojektet också, blev köp av ny lägenhet följt av totalrenovering, så man har tyvärr de man gör.
Och man prioriterar ju alltid boende... Eller?
Bygger dit fäste för mina Sellholm ställbara knivkrängare.
Fästena klara till framvagnen och bakvagnen modifierad.
Släcksystemet draget i motorutrymmet också. 4st Nossles under huven och 2st i Kupén.
Och självklart lite torrkörning för att höja motivationen.
Har även köpt en komplett motor från Golf R32 MK5 som jag ska hämta här snart som kommer att agera mockup för grenrörs & insugsbygge medans jag bygger ihop min racemotor.
Sprutet ligger klart att hämtas hos Svensk Prestanda också, så blir nog fart i detta åk snart också.
Väl Mött
/W