Veven är skrot, både på lagertappen på 1cyl samt axiallagerlägena i mitten av veven
Okej, ja men de var väntat antar jag? Du har ju trots allt en hel del pulver
Blir så när man pressar veven & allt framåt pga inget kopplingstopp på nya pedalstället
Precis som Brago säger så har jag räknat fel på storleken på huvudcylindern till kopplingen och därmed "kopplat" ur för mycket så axiallagrena har fått tagit påfrestningen, och tillslut blev dessa så slitna att de trillade därifrån och veven pressades mot blocket när jag kopplade /W
Okej, ja men de var väntat antar jag? Du har ju trots allt en hel del pulver
Blir så när man pressar veven & allt framåt pga inget kopplingstopp på nya pedalstället
Precis som Brago säger så har jag räknat fel på storleken på huvudcylindern till kopplingen och därmed "kopplat" ur för mycket så axiallagrena har fått tagit påfrestningen, och tillslut blev dessa så slitna att de trillade därifrån och veven pressades mot blocket när jag kopplade /W
Okej, på så vis! Det här kanske låter som en dum fråga men annars får man inte veta något; utan att veta hur kopplingssystemet ser ut i din bil så tycker man ju att slavcylindern borde tryckts sönder också, rätt fort dessutom?
Blir så när man pressar veven & allt framåt pga inget kopplingstopp på nya pedalstället
Precis som Brago säger så har jag räknat fel på storleken på huvudcylindern till kopplingen och därmed "kopplat" ur för mycket så axiallagrena har fått tagit påfrestningen, och tillslut blev dessa så slitna att de trillade därifrån och veven pressades mot blocket när jag kopplade /W
Okej, på så vis! Det här kanske låter som en dum fråga men annars får man inte veta något; utan att veta hur kopplingssystemet ser ut i din bil så tycker man ju att slavcylindern borde tryckts sönder också, rätt fort dessutom?
Eftermarknads stående pedalställ, du får mycke kraft med den hävarms effekt som blir vid pedalen & vid lådan, och med så mycke varv motorn har och du kopplar ur så slits sakerna snabbt!
Precis som Brago säger så har jag räknat fel på storleken på huvudcylindern till kopplingen och därmed "kopplat" ur för mycket så axiallagrena har fått tagit påfrestningen, och tillslut blev dessa så slitna att de trillade därifrån och veven pressades mot blocket när jag kopplade /W
Okej, på så vis! Det här kanske låter som en dum fråga men annars får man inte veta något; utan att veta hur kopplingssystemet ser ut i din bil så tycker man ju att slavcylindern borde tryckts sönder också, rätt fort dessutom?
Eftermarknads stående pedalställ, du får mycke kraft med den hävarms effekt som blir vid pedalen & vid lådan, och med så mycke varv motorn har och du kopplar ur så slits sakerna snabbt!
Tackar! Fick googla runt lite och läsa på om e.m. pedalställ men nu är jag med!
Jaha här händer inte mycket under semestern, men jag har iallafall lyckats vara bakfull. Å när man är bakfull är de mesta tråkigt, så jag inhandlade en radiostyrdbil som inte funkade och ett Sellholm spakställ. Let's go wireshifter! Litte acl racelager Slank med i bakfylleshoppinhen också.
Jag fortsätter att pilla i garaget. Har lyckats fått till rutramar fram så jag kan ha plastrutor ist för glas:) har också börjar med bakluckelåsning
Hängde även i ett tomt block så jag kan måtta och göra klart allt tills nya motorn ska i
Här är även 2014 års design. SnowCamo ! Vad tycker ni? Själv tror jag de kommer riktigt bra alla sponsorloggor tillkommer självklart
För dom som vet har jag även en lite moddad S4 Biturbo som rasade för över ett år sen, hittade motivationen nu så igår blev de sen kväll i garaget, 05.30 var s4ans motor i och provstartades, känns skönt att de lever nu igen
Ser bra ut du med den designen, kommer kanske inte sticka ut så mycket men jag gillar den iallafall!
Kanske inte görs för att sticka ut heller? Man ska bygga efter egen smak såklart
Tycker SnowCamo är riktigt schysst, och när jag fick designen blev jag såld. Sen hoppas jag att den kommer sticka ut lite grann när man är ute på banan och öser /W