Hallå alla som följer detta projekt.. Om de ens är några kvar?
Det har stått still väldigt länge nu, tyvärr. Och anledningen? Jo, jag blev nämligen av med mitt garage och fick därför ställa bilen hemma hos far, och med tanke på att jag både bor och jobbar 11 mil enkel resa därifrån så har de varken funnits tid eller intresse att göra något med bilen.
Nu hoppar vi över allt negativt och brakar rakt in i det positiva, det betyder med andra ord att nytt garage är fixat och flyttlasset går av stapel till helgen. Nu är suget att bygga bil större än någonsin, så häng kvar.
Planer och tankar? Jo de har man hunnit med massor under denna garagelösa tid, och samtal med goda vänner har lett till att tankarna har gått långt över styr, ungefär som de brukar.
Mitt nya pedalställ fick sig en liten makeover i form av ny griptejp, bild kommer nedan.
Och även en bild på nya svänghjulet.
Jag kommer hädanefter uppdatera denna tråd flitigt, så ni får gärna följa
De som står på schemat just nu är bland annat att lämna iväg bottendelen för bearbetning.
Jag kommer även bygga om en hel del bak i bilen, nya infästningar till bakvagnen, ny brandvägg och skippa slangarna från taket och istället bygga en tunnel i plexiglas så de finns möjlighet att se bakåt, om man nu skulle vilja det.
/William