Ett riktigt "barn find" (ladugårdsfynd). Renoveringen påbörjades av förra ägaren 1967 men fick ett hastigt slut då innertaket tog eld. Och bilen ställdes undan samma år och har inte använts sedan dess.
Här startar renoveringen av min Mercedes 170S från 1950. Bilen har stått still sedan 1967 då dåvarande ägaren tröttnade när innertaket tog eld vid renoveringen. Förra ägaren är min kära svärsons far. }
Kunde inte hålla mig....var tvungen att starta upp den innan renoveringen, så jag bytte motoroljan, monterade ett nytt batteri och ställde en bensindunk på stötfångaren fram (bränsleslangarna under bilen var murkna) sen startade den så fint så....:-) Körde ett varv runt kvarteret med handbroms på ett bakhjul som enda möjligheten att få stopp på bilen..:-)
Det här följer vi med glädje, har själv en "safari" fena i garaget....
Citat 1: -Om du vågar gasa fullgas, så har du inte trimmat tillräckligt!
Citat 2: -Har du inte döda flugor på sidorutorna, har du inte kört fort nog!
Citat 3: -När du kör så fort du kan och känner att du har kontroll, då kör du för sakta!
Följ Mitt Bubbla Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265896 Slide in, Burn OUT!!
En städning är verkligen på sin plats...:-) Kollar man riktigt noga så kan man se en exotisk bil på andra sidan, gissa vilken? Rätt svar ger en guidad rundvandring på BSR. :-)