I projektet skall vi/jag fylla bilen med enbart GAS-högtalare och slutsteg. Så långt det är möjligt. GAS är inte high-end högtalare eller slutsteg. Det finns många märken som betraktas som mycket bättre och värre. Men också till en mycket större kostnad. Men GAS har med sin PRO-serie och senaste GPX 12" visat att det går alldeles utmärkt att bygga både SPL och SQ ljud med produkterna. Så nu är det tänkt att det skall in följande:
4 st 12" 1 st 10" 6 st 6" 4 st 5,25 6 st diskanter.
Allt är inte bestämt i detalj ännu. Stora frågor blir placering av steg och batterier, t.ex. Men allteftersom bygget fortskrider så kommer även detaljerna på plats. Jag hoppas att det blir några som följer med på denna resa och ger mig lite tips och gärna en klapp på axeln då det är motvind. För problem lär det väl alltid bli, pub!
Ett hett tips är att du planerar, skissar osv så mycket som möjligt innan du börjar riva bilen och plocka ut produkter, men visst, vissa detaljer faller ju på plats under byggets gång såklart!! Vart är tanken att alla högtalare ska monteras? Kan bli intressant detta då jag själv åker 9-5
Mer om projektet och bilen här: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p3847451. Startade upp en tråd i vanligt forum (detta) av misstag i stället för projektforumet. Så följ gärna arbetet via länken ovan.