3160
Sök

nån som köpt 3tum från Jt-tuning?

2 594 Inlägg
10 november 2006
Trådstartare
skall köpa ett till min v70 t5 men jag såg att ljudnivån va 82dba vilket är rätt mycket det stog ochså att det normalt klarar SBP ljudnivåkrav nån som har det eller är duktig på dba?

2 924 Inlägg
10 november 2006
Jag har handlat där ifrån ett par ggr bl a ett komplett 3" system och hade inte några problem med, vare sig med SBP eller annat...

SBP varvar oftast inte bilen så mkt heller...jag har besiktigat bilar som låter alldeles för högt på ca 4000 rpm men på tomgång lungt å fint...en fördel med som turbo-bilar oftast har.

~ Life is short, have FUN! ~

2 594 Inlägg
10 november 2006
Trådstartare
peegee skrev:
Jag har handlat där ifrån ett par ggr bl a ett komplett 3" system och hade inte några problem med, vare sig med SBP eller annat...

SBP varvar oftast inte bilen så mkt heller...jag har besiktigat bilar som låter alldeles för högt på ca 4000 rpm men på tomgång lungt å fint...en fördel med som turbo-bilar oftast har.

ok men låter dom grymmt då det står nått om skön turbo sound

8 Inlägg
12 november 2006
Decibel (dBA) är lite lurig eftersom den bygger på en logaritmisk skala.
Det innebär att var 3:e dBa är en fördubbling av effekten, dvs 83 dBa är dubbelt så högt som 80 dBa.

10 Inlägg
12 november 2006
Jag köpte från JT till min saab 9000 2,3 t. Och på tomgång tycker jag inte att den låter så mycket men när man drar på får man ett härligt ljud. men inte alls öronbedövande och bilprovningen har aldrig varit något problem. he ä ba å köp.
Senast redigerat av magnuslindberg76 (12 november 2006)

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
12 november 2006
För att låna tråden lite:
Är diskret sportsound att rekommendera annars, när föräldrarna använder bilen mer än en själv? smile
Läste lite på deras hemsida, och skön turbo-sång lät lite som om mina föräldrar inte skulle tycka om det big_smile

Greve
19 Inlägg
13 november 2006
Jag har ett komplett 3-tums system från Jt monterat på min Volvo 240TiC med motor från 760 turbo (B23ET) och i det systemet jag har jag 3 tums hela vägen från turbon med 2 ljuddämpare och den här bilen låter inte mycket alls, effekten är bra och dämpningen är kalas, den låter som sagt inte mycket, men vid högre varv hör man defenitivt att det inte är nåt orginal-avgassystem på den. Bra köp!!!

Ride hard......die free!

Sök