3919
Sök

Nån som köpt laddtrycksmätare från biltema??

755 Inlägg
18 oktober 2013
https://www1.garaget.org/gallery/images/188/187775/187775-b1c744a7f6ace6294f25351cf1c4da2c.jpg

Så mycket visar min fel

If you want to win, You mustn't loose.

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
18 oktober 2013

Hur fan fick du in mätaren i koppen? Jag fick göra jordens fulaste hax för ett temporärbygge jag körde.

20 Inlägg
18 oktober 2013
Har kört biltemas mätare på alla mina vinterbilar. Aldrig haft problem med dom.

755 Inlägg
18 oktober 2013
Eddy skrev:

Hur fan fick du in mätaren i koppen? Jag fick göra jordens fulaste hax för ett temporärbygge jag körde.

hahahahahhaha som jag gjort dvs. big_smile jag har borrat ur hålen i koppen så allt skulle få plats att gå igenom big_smile

If you want to win, You mustn't loose.

180 Inlägg
18 oktober 2013
Jag köpte Biltemas laddtrycksmätare som kostar 139:- fungerar hur bra som helst:)

Turbo Bil Annars Får Det Va
Projekt tråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=313742

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
18 oktober 2013

Har en likadan.. nålen stannar lite som den vill och diffar 0.1-0.2bar förmycket eller förlite beroende på vilket humör.. användes 1 vecka och sedan legat på hyllan wink

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

Offroad Racing
3 122 Inlägg
18 oktober 2013
Jag har en sån i subban, funkar bra tycker jag. Är iofs inte ute efter nåt exakt utan vill bara få ett hum om ungefär hur turbon arbetar. men när jag jämfört den med värdena från motorns dator får jag rätt likvärdiga resultat.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Team T-Röd Racing
507 Inlägg
18 oktober 2013
Den diffar ganska bra runt två kilo smile

...........Team T-Röd Racing.............

130 Inlägg
18 oktober 2013
Funkar bra när man inte tokladdar typ över 1bar och liknande smile Men kör du original eller näst intill fungerar den kanon. Köp till deras mätarhållare så har en en ganska snygg och diskret mätare smile

Mr White
1 072 Inlägg
18 oktober 2013
Kör med Biltemas och inga problem alls. Helt ok för de man får ge för den. smile

Varvstopparn
460 Inlägg
18 oktober 2013
har en biltema på min 740,den visar ca 0,5/0,6bar i ladd fast jag kör ltt tryckklocka (0,35/0,4bar)

Redline for some good time
gasar till de rasar
It's completely safe! My emergency lights are on while drifting!

649 Inlägg
19 oktober 2013
funkar fint i min och visar exakt(om jag jämför med orginalmätaren iaf) 945 ftt

För att bli gammal och vis, måste man vara ung och dum.

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
19 oktober 2013
Min fungerar ypperligt trots att den just nu ser ut som frankenstein och sitter i en hemmabyggd kopp på huven. Skakar kanske lite när man ligger i 150 och vinden slår på nålen. Men det är knappast Biltemas fel.

904 Inlägg
19 oktober 2013
Funkar kanon, men som sagt alla märken har ju sina måndags exemplar :-)

AUTOTECH S60 power

1 282 Inlägg
29 december 2013
Köpte deras dyraste mätare (behövde en lite mindre och den är 45mm). Visar 0,3 i min LTT så stämmer bra
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t … are-32265/

Sen slog snubben i fel i kassan så fick den för samma pris som den billigaste så för 139 kr var det en riktigt bra mätare big_smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
29 december 2013
Vet inte riktigt, men jag hade nån något lite dyrare mätare i dieseln (kommer inte ihåg exakt märke), men bytte ut den mot en biltema mätare då belysingen inte fungerade i den gamla, samt att jag hade biltema tempmätare så man fick samma lika..

Icke biltema mätaren stod i botten (2bar) vid fullast medans biltemas visar 1,7-1,8 bar... Då är ju frågan, vilken av dom ska man lita på?
Senast redigerat av _Glenne_ (29 december 2013)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

4 670 Inlägg
29 december 2013
Biltemas funkar bra sålänge man har allt annat under kontroll. Dock ska man inte lita på dom till 100 då dom mätarna som fanns förr visade rätt mycket fel när dom kontollerades emot riktiga mätare.  Samma mätare alla andra säljer med annat namn.

Laddtryck är ju skitsamma sålänge man har koll på Lamban. Dock oljetemp,oljetryck osv köper jag aldrig där igen då vid flera tester visat att den visar fel värden. Vet en kille som rev sin cossie motor 2 gånger innen han köpte en dyrare variant. Lärde sig av sina misstag
Senast redigerat av Japs-Micke (29 december 2013)

4 670 Inlägg
29 december 2013
_Glenne_ skrev:
Vet inte riktigt, men jag hade nån något lite dyrare mätare i dieseln (kommer inte ihåg exakt märke), men bytte ut den mot en biltema mätare då belysingen inte fungerade i den gamla, samt att jag hade biltema tempmätare så man fick samma lika..

Icke biltema mätaren stod i botten (2bar) vid fullast medans biltemas visar 1,7-1,8 bar... Då är ju frågan, vilken av dom ska man lita på?

Enklaste är väl o kika vilken mätare som ger rätt värde genom o provtrycka den? smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
29 december 2013
Japs-Micke skrev:
_Glenne_ skrev:

Enklaste är väl o kika vilken mätare som ger rätt värde genom o provtrycka den? smile

Egentligen bryr jag mig inte om bilen laddar 2 bar eller 1,8, men vore endå kul att veta vilken av dom som stämmer, men jag kommer nog aldrig känna att jag orkar böka på och provtrycka dom smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
29 december 2013
Oljettryck från biltema är väl mer så man ser att man faktiskt har tryck. Skulle inte lita åå hur mycket, men bara att man ser att den trycker.

Sök