2819
Sök

Byte av urtrampningslager Saab 9000 cs 2.3t

14 Inlägg
19 oktober 2013
Trådstartare
Hej.

Ja, som rubriken lyder, så undrar jag hur man byter urtrampningslager på lättaste och smidigaste sättet på en Saab 9000 cs? tongue

Jag har bytt v-låda på den rätt nyligen, och då glömde jag självklart att byta lagret, jag vet, rätt klantigt av mig.

Men är det någon där ute som har en bra idé om hur man som sagt byter det på lättaste och smidigaste sättet?
Vill verkligen inte plocka ner hela lådan igen och hålla på och trassla, var ju inte det absolut roligaste. cool

Eller om någon runt Mariestad vill hjälpa mig med de? smile
Har noll mekvana! sad

Tacksam för svar
och tack på förhand!

519 Inlägg
19 oktober 2013
finns inget smidigt sätt att byta urtrampningslagret på.det är bort med växellåda igen som gäller..

14 Inlägg
20 oktober 2013
Trådstartare
dan-kristian skrev:
finns inget smidigt sätt att byta urtrampningslagret på.det är bort med växellåda igen som gäller..

Hörde senast igår, efter att jag skrev detta inlägg, att man kunde flytta ut lådan lite istället.
Att man då inte behövde plocka ner den igen för att byta urtrampningslagret.

Men jag vet inte, har aldrig gjort de, så jag får väl testa mig fram, om jag inte hittar någon vänlig själ som vill göra det åt mig smile

Saab älskare!
4 597 Inlägg
20 oktober 2013
har du lyft går det smidigt och fort då sub ramen är delad, men du måste ner med lådan, passa på o byt slavcylindern wink

14 Inlägg
20 oktober 2013
Trådstartare
Funkiee skrev:
har du lyft går det smidigt och fort då sub ramen är delad, men du måste ner med lådan, passa på o byt slavcylindern wink

Det är så jäkla illa att jag måste ner med den igen alltså?
Men tänkte, går det utan lift också? Alltså, är det lika smidigt att byta det så?
Haha, känner att jag får ragga någon kompis som är duktig på detta wink

Sök