Lite "historia" om bilen kan ju vara kul att skriva om
Här var bilen precis hemkommen 2011. Då såg den fin ut i lacken, trösklar och skärmkanter. Jag började köra den 2012 när jag fick mitt körkort och efter det har den mesta färgen lossnat och rosten kommit fram. Även fast jag har skött bilen och tvättat den varje vecka.
Den ser lite skev ut! hehe. Bytte ut grillen så fort jag fick tag i en annan!
Här ser ni skadan som bilen har på högersidan
En lite bättre bild på skadan.
Förra sommaren fixade jag skärmkanterna med att slipa bort rost och det blev lackat. Men köpte biltemas grundfärg som är skit! All lack har spruckit nu...
Precis när extraljusen kommit på inför vintern
Inte det snyggaste men tog dom från sambons V70.
Bilen har i princip alltid funkat, maskinellt har den varit super. Men det är elen som spökar i bilen. Numera kallar jag den för "spökbilen". Ett tag så dog den helt plötsligt när jag körde, det visade sig att elen som går vid motorn har skafts upp och blev kortsluten. Även nu innan jag skulle ställa av den och ha den i garaget höll den på att krångla. Den har "käkat tänddelar" så det har jag fått byta för att ens kunna starta den och då fick vi tjuvkoppla den för annars starta den inte direkt -.- Nu i slutet stannade den för mig igen och då var det nog bensinpumpen för det kom inte fram någon bensin till filtret.
Aja, men detta gör att jag blir mer inspirerad till att fixa till min favvo bil!