Halloj.
Kan börja med å be om ursäkt för krånglig rubrik men det får funka.
Jo det är så att min e46-325:a 2001 är jäkligt svårstartad.
Det började med att jag åkte till macken å tanka, när jag skulle därifrån sen så var den jäkligt svårstartad helt plötsligt.
Fick tugga länge på startmotorn innan den hoppa igång. Då gick den riktigt piss, blöddra en hel del å varva typ 400rpm. Tillslut varva den upp och gick sen riktigt hela vägen hem. Stängde av å testa igen direkt. Precis samma fel.
Bilfan fick stå över natten, och jag testade igen på morgonen. Starta då direkt utan nå problem.
Drog till jobbet (ca 2 mil) och den gick bra hela vägen dit.
Testade då att stänga av den direkt jag kom till jobbet, för att starta den igen. Då inträffade exakt samma fel igen.
Blev sur å åkte upp med den till macken som kolla upp bilen med dator och kunde då konstatera att både vevaxelgivaren och kamaxelgivaren var trasiga?!?!?!
Aja, jag bytte dessa båda nån vecka senare (utan att ha kört bilen på dessa veckor)
Men samma problem kvarstår än. Förstår inte vad som kan vara fel.
Har den stått länge så startar den helt utan problem, men är den varm å har varit igång så är den jäkligt kinkig.
Vet inte rikrigt vad jag ska börja byta nu?
Ojojoj va text det blev, men hoppas att nån kanske kan tipsa mig om vad jag kan göra härnäst?
Extremt tacksam för svar
MVH//Jonas