2934
Sök

Volvo 142 Custom

LångtidsProjekt Låg. Påbörjade detta projekt 2007, men saker kom i vägen ett par år.....Planen är fortfarande samma som då, luftfjädring, vitmotor (nu 960 3.0), V40 panel... Resten får komma som det kommer.

919 715 Visningar
Uppdaterades senast 5 oktober 2019
684 Inlägg
17 januari 2014
Trådstartare
worlax skrev:
Röstar på fälg 2, lägger även en prem på detta! sjuk jävel på bygga du smile

Tack för visat intresse, och tack!

dögött
57 Inlägg
18 januari 2014
Paulit skrev:
Plåtisar i alla dess former i all ära, det är inte fel, men..... Det är ju som sagt redan "gjort".
Vad säger ni om jag visar er dessa?

http://www1.garaget.org/gallery/images/123/122628/122628-35409b77ddff3c142e6f0e0cf963c1b2.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/123/122628/122628-d1a3e2ebe32a41de9ef6dc237a8153ec.jpg

Åsikter om dessa vore önskvärt, personligen tycker jag båda kan passa rätt bra, lacken på bilen kommer nog bli i gråskalan, mot det mörka hållet, antagligen nån metallic eller pärlemo. Möjligen  mörkblå i samma stil.

personligen skulle jag välja variant nr 2 då nr1 är ganska lika super dtm o de är ju redan gjort så att säga:)

2Fast4You
499 Inlägg
18 januari 2014
Patriklilja skrev:
Paulit skrev:
Plåtisar i alla dess former i all ära, det är inte fel, men..... Det är ju som sagt redan "gjort".

http://www1.garaget.org/gallery/images/123/122628/122628-35409b77ddff3c142e6f0e0cf963c1b2.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/123/122628/122628-d1a3e2ebe32a41de9ef6dc237a8153ec.jpg

Åsikter om dessa vore önskvärt, personligen tycker jag båda kan passa rätt bra, lacken på bilen kommer nog bli i gråskalan, mot det mörka hållet, antagligen nån metallic eller pärlemo. Möjligen  mörkblå i samma stil.

personligen skulle jag välja variant nr 2 då nr1 är ganska lika super dtm o de är ju redan gjort så att säga:)

Och nummer två är alldeles för lik R-fälgar som må vara dom tråkigaste fälgar man kan sätta på en bil. smile

684 Inlägg
18 januari 2014
Trådstartare
ArvidsZon skrev:
Patriklilja skrev:
Paulit skrev:

Och nummer två är alldeles för lik R-fälgar som må vara dom tråkigaste fälgar man kan sätta på en bil. smile

Nja, jag tycker nog nr 2 skiljer rätt mycket från R-fälgar. Det enda de har gemensamt är väl att det är 5 ekrar?

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
18 januari 2014
Kom att tänka på att Corvettefälgar skulle passa fint på ditt tema. Det är de sk sågbladsfälgarna jag tänker på.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

684 Inlägg
18 januari 2014
Trådstartare
eastmotorsport skrev:
Kom att tänka på att Corvettefälgar skulle passa fint på ditt tema. Det är de sk sågbladsfälgarna jag tänker på.

Njäääh.............

Ser inte det i hjärnan på nåt sätt smile

1 Inlägg
18 januari 2014
Hahaha ja jävlar se där hade du mig hängandes över ABS-slipen... Jävla damp! Kan inte låta bli att jobba när jag inte jobbar! ;-) Men garaget blev grymt, är riktigt jävla avundsjuk med tanke på mitt trånga råtthål, men det är trots allt ett garage med typ samma promenadavstånd som du har, så ska väl inte gnälla... ;-) Sen att du stått ute i ditt tält ett bra tag också och ändå kommit en bra bit med 1-förti'n, så du har banne mig gjort dig förtjänt av ett garage deluxe!! 8-)

684 Inlägg
19 januari 2014
Trådstartare
TryckOchFnys skrev:
Hahaha ja jävlar se där hade du mig hängandes över ABS-slipen... Jävla damp! Kan inte låta bli att jobba när jag inte jobbar! ;-) Men garaget blev grymt, är riktigt jävla avundsjuk med tanke på mitt trånga råtthål, men det är trots allt ett garage med typ samma promenadavstånd som du har, så ska väl inte gnälla... ;-) Sen att du stått ute i ditt tält ett bra tag också och ändå kommit en bra bit med 1-förti'n, så du har banne mig gjort dig förtjänt av ett garage deluxe!! 8-)

Hade inte gått så smidigt utan dig Larsa,  uppskattar din hjälp smile

2Fast4You
499 Inlägg
19 januari 2014
Paulit skrev:
ArvidsZon skrev:
Patriklilja skrev:

Nja, jag tycker nog nr 2 skiljer rätt mycket från R-fälgar. Det enda de har gemensamt är väl att det är 5 ekrar?

Femekrade, platta ytor och utan någon fälgbana gör att det ser ohyggligt tråkigt ut i min mening. smile
Senast redigerat av ArvidsZon (19 januari 2014)

2 341 Inlägg
19 januari 2014
Hur går det? Några framsteg med bygget? Väntar på garage porr (bilder på bilen)smile

684 Inlägg
19 januari 2014
Trådstartare
MR_T skrev:
Hur går det? Några framsteg med bygget? Väntar på garage porr (bilder på bilen)smile

Formsvacka.

Januari = Penningtorka.

Lathet.

Lite småskit har jag dock pulat med. Byggt om övre bakaxelstag till ställbart, trixat lite med framvagnen, hade problem med att mittre styrstag tog i oljetråget. Det är fixat. Har skaffat mig wattlänkskåpa (Tack Antti Johannesson), den är dock lite skadad (bra pris), så den ska jag försöka få fixad i veckan. Då kan man kanske få dit det... Det är lite sånt smått bara, inget direkt att ta några kort på, tycker jag iallafall.. Väntar ju in luftbälgarna så att jag kan få dit allt det, plus dämpare fram. Har ju rätt mycket kvar på karossen också i och för sig, men just nu är jag helt enkelt inte upplagd sad. Det kommer och går, så är det väl för dom flesta..
Hjärnan jobbar dock för fullt, planer planer planer..

/Pauli

2 341 Inlägg
20 januari 2014
Paulit skrev:
MR_T skrev:

Formsvacka.

Januari = Penningtorka.

Lathet.

Lite småskit har jag dock pulat med. Byggt om övre bakaxelstag till ställbart, trixat lite med framvagnen, hade problem med att mittre styrstag tog i oljetråget. Det är fixat. Har skaffat mig wattlänkskåpa (Tack Antti Johannesson), den är dock lite skadad (bra pris), så den ska jag försöka få fixad i veckan. Då kan man kanske få dit det... Det är lite sånt smått bara, inget direkt att ta några kort på, tycker jag iallafall.. Väntar ju in luftbälgarna så att jag kan få dit allt det, plus dämpare fram. Har ju rätt mycket kvar på karossen också i och för sig, men just nu är jag helt enkelt inte upplagd sad. Det kommer och går, så är det väl för dom flesta..

/Pauli

Det är ju en hel del som pågår då. Ibland gör man massor av saker som inte syns.

684 Inlägg
20 januari 2014
Trådstartare
MR_T skrev:
Paulit skrev:
MR_T skrev:

Formsvacka.

Januari = Penningtorka.

Lathet.

/Pauli

Det är ju en hel del som pågår då. Ibland gör man massor av saker som inte syns.

Känns som det är de osynliga sakerna som tar mest tid.... Märkligt.... smile

Har iallafall lämnat in bakaxelkåpan till en finmekanisk verkstad idag, de skulle ta ett par dar på sig, de har mycket att göra där.. Sen har jag även beställt Uniballs till stagen, imorgon blir det inhandling av stag-rör också. Det som verkar vara lite trixigt att få fram dock är de vänstergängade muttrarna jag behöver till uniballsen... Ska söka lite imorrn runt stan.

53 Inlägg
22 januari 2014
Har Abs 335 20" på min merca och är as nöjd med dom! skulle göra sig gött på din med:)

684 Inlägg
22 januari 2014
Trådstartare
oppermann skrev:
Har Abs 335 20" på min merca och är as nöjd med dom! skulle göra sig gött på din med:)

Tror det ja, fast 18 tum, får inte plats med mer... Om jag nu ska ha bilen så låg som jag tänkt mig.

305 Inlägg
22 januari 2014
Får man ta bort stötfångarna ? vad säger besikningen om det

684 Inlägg
22 januari 2014
Trådstartare
Farfar77 skrev:

Man får, de säger inget, inte på en så pass gammal bil som min, de nyare helbilsgodkända bilarna vet jag dock inte vad dom säger om...
Senast redigerat av Paulit (22 januari 2014)

-Iceen Garage-
772 Inlägg
23 januari 2014
bara det inte är något vasst föremål/vassa kanter så ska dem inte ha något att säga smile
pga OM du t.ex skulle köra på nån så ska det inte finnas något vasst som kan göra större skada än om det hade suttit en stötfångare som som har runda kanter å inga vassa smile

Sponsorer: Spacer.se
ICEEN GARAGE
Följ gärna min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 15&p=1

305 Inlägg
23 januari 2014
Paulit skrev:
Farfar77 skrev:

Man får, de säger inget, inte på en så pass gammal bil som min, de nyare helbilsgodkända bilarna vet jag dock inte vad dom säger om...

okej du vet inte vad gränsen går då på årtal ?

2Fast4You
499 Inlägg
23 januari 2014
Farfar77 skrev:
Paulit skrev:
Farfar77 skrev:

okej du vet inte vad gränsen går då på årtal ?

Tror nog inte det har med årtal att göra utan utformningen på stötfångaren.
Tänk själv: Skillnaden mellan att ta bort kofångaren på en BMW e36 och en saab 99.
På nyare bilar är det ju fullt i massa komponenter som kikar fram om du tar bort kofångaren men på en äldre har du ju även en plåt bakom, som föregående postare sa att det inte ska vara några vassa föremål framme.

Sök