3156
Sök

Volvo 142 Custom

LångtidsProjekt Låg. Påbörjade detta projekt 2007, men saker kom i vägen ett par år.....Planen är fortfarande samma som då, luftfjädring, vitmotor (nu 960 3.0), V40 panel... Resten får komma som det kommer.

919 917 Visningar
Uppdaterades senast 5 oktober 2019
1 861 Inlägg
24 maj 2014
Paulit skrev:
Milkman skrev:
Babyblå är "tha shait" , min är samma färg lol

Måhända smile

Jag tror nog ändå jag lyxar till det med en metallic färg...

Eloxerat? (a) nej men fälgarna är ju grova men det e ju lite av deras charm! Annars kanske du skulle gått lite mot strömmen och köra 3 ekrat? cool

Freude am fahren
433 Inlägg
24 maj 2014
3SDM fälgarna är grymt snygga men av någon anledning ger de mig mycket VW Golf vibbar, vet inte riktigt varför.

Lillen
213 Inlägg
24 maj 2014
Det gör du rätt i.
Då slipper vi samma lika.

Din ska nog vara silvermetallic , det syns ju liksom redan nu!

Inbiten Volvonörd
799 Inlägg
25 maj 2014
asanti fälgarna röstar jag för! även om det inte pågår nån röstning eller valkval smile

Volvo V70N 2,5T projekt>>> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290249
www.skogenracing.com
Volvo 944 Turbo+ 1991
Volvo 854 SE 1995

684 Inlägg
25 maj 2014
Trådstartare
Dr_struts skrev:
Paulit skrev:
Milkman skrev:
Babyblå är "tha shait" , min är samma färg lol

Måhända smile

Eloxerat? (a) nej men fälgarna är ju grova men det e ju lite av deras charm! Annars kanske du skulle gått lite mot strömmen och köra 3 ekrat? cool

Näääh. big_smile

Fredrik_M skrev:
3SDM fälgarna är grymt snygga men av någon anledning ger de mig mycket VW Golf vibbar, vet inte riktigt varför.

Jag håller med.

Dr_struts skrev:
http://forgedwheelsource.com/asanti-cx-506-concave.html

Undrar vad dom kostar... x)

Ska skicka en prisförfrågan ikväll. Fanns lite fler snygga på den sidan, frågar på lite andra också samtidigt.
Få se om man får svar. Ska bli intressant, men antagligen ligger dom låååångt utanför min budget.

Milkman skrev:
Det gör du rätt i.

Fast en mörkare silver än dagens sprayburkslack. Möjligtvis närmare svart.

Lillkanto skrev:
asanti fälgarna röstar jag för! även om det inte pågår nån röstning eller valkval smile

Rösta på! Rösta även in en lottovinst, så jag har råd!! big_smile
Senast redigerat av Paulit (25 maj 2014)

1 861 Inlägg
25 maj 2014
Paulit skrev:
Dr_struts skrev:
Paulit skrev:

Måhända smile

Näääh. big_smile

Fredrik_M skrev:

Jag håller med.

Dr_struts skrev:
http://forgedwheelsource.com/asanti-cx-506-concave.html

Undrar vad dom kostar... x)

Ska skicka en prisförfrågan ikväll. Fanns lite fler snygga på den sidan, frågar på lite andra också samtidigt.
Få se om man får svar. Ska bli intressant, men antagligen ligger dom låååångt utanför min budget.

Milkman skrev:
Det gör du rätt i.

Fast en mörkare silver än dagens sprayburkslack. Möjligtvis närmare svart.

Lillkanto skrev:

Rösta på! Rösta även in en lottovinst, så jag har råd!! big_smile

Asanti fälgarna hade vart helt sjuka på din bil! Dom hade ju försvunnit under skärmkanterna och bara vart ett svart hål in i en annan dimension eller något! big_smile Hade vart riktigt najs faktiskt! ^^

1 861 Inlägg
25 maj 2014
Visst fanns alternativet bultomvandlande spacers/byta bult cirkel? Jag tror jag har hittat något som sticker ut är eget och ser så SJUKT fett ut! (kikat lite på snabb photoshop)

Lillen
213 Inlägg
25 maj 2014
Gråmetallic funkar.
De hade jag på min körkorts 142.
Passar bra på de karosserna.

684 Inlägg
25 maj 2014
Trådstartare
Dr_struts skrev:
Visst fanns alternativet bultomvandlande spacers/byta bult cirkel? Jag tror jag har hittat något som sticker ut är eget och ser så SJUKT fett ut! (kikat lite på snabb photoshop)

Absolut, spaceralternativet finns, men fälgen bör ha ganska mycket offset, ca. 40mm kan jag tänka..
Nyfiken på vad du har hittat!!

Milkman skrev:
Gråmetallic funkar.
De hade jag på min körkorts 142.
Passar bra på de karosserna.

Tycker gråmetallic är snyggt på 140 serien också! Men innan plåthögen är klar för lack har jag säkert tänkt å en miljon andra färger med... smile

341 Inlägg
25 maj 2014
Bad några olika kompisar att läsa igenom denna tråden och säga vad dom tycker. Nästan alla svarade ¨/Snygg, men ingen custom¨/ och där håller jag med dom till stor del.

Grymt bygge dock, följt det rätt länge nu men varit dålig på att kommentera smile

684 Inlägg
25 maj 2014
Trådstartare
VictorP skrev:
Bad några olika kompisar att läsa igenom denna tråden och säga vad dom tycker. Nästan alla svarade ¨/Snygg, men ingen custom¨/ och där håller jag med dom till stor del.

Grymt bygge dock, följt det rätt länge nu men varit dålig på att kommentera smile

Jag tycker nog den passar bra i uttrycket custom. Allt behöver inte se extremt ut för att vara en custom, och dessutom är bilen inte ens halvfärdig?

Men smaken är som baken, kul att de åtminstone inte tycker den är ful.

Lillen
213 Inlägg
27 maj 2014
VictorP skrev:

Då har dem nog inte riktigt förstått vad Custom är.roll
Denna är ju moddad på så många sätt och ställen som nästan inte syns.
Det är RIKTIG Custom det , att smakfullt ändra saker så det smälter in snyggt.
Denna taksänkning är det snyggast av nån man någonsin sett på en 140.

Custom är inte att bulta på saker , plasta spoilers eller ha snygga fälgar.
Det är att bygga saker snyggt , att sedan kunna hantera plåt är mer imponerande.

Men det är ju bara mina 5öre det.

684 Inlägg
27 maj 2014
Trådstartare
Milkman skrev:
VictorP skrev:

Det är att bygga saker snyggt , att sedan kunna hantera plåt är mer imponerande.

Vilken trevlig 5-öring du har Lillen, Tack! big_smile

1 861 Inlägg
27 maj 2014
Paulit skrev:
Milkman skrev:
VictorP skrev:

Vilken trevlig 5-öring du har Lillen, Tack! big_smile

Håller med där! Smakfullt är precis ordet jag skulle förklara den här bilen! En custom ska inte va en annan bil utan en "bättre" variant av originalet! smile

Freude am fahren
433 Inlägg
27 maj 2014
Milkman skrev:

Lägger en femöring jag med och ser fram mot den dagen då det inte är häftigt att bulta på massa plast som inte alls stämmer med bilens former och sedan vinna priser med eländet.

Detta är ett så äkta custombygge det bara kan bli.

619 Inlägg
27 maj 2014
Är bara för mig att hålla med föregående inlägg.
Vem som helst kan lägga till saker men det kräver kunskap och engagemang för att bygga om befintliga delar.

Wolf_89
446 Inlägg
27 maj 2014
VictorP skrev:

Från Wikipedia.
A custom car is a passenger vehicle that has been substantially modified in either of the following two ways.

1. a custom car may be altered to improve its performance, often by altering or replacing the engine and transmission.

2. a custom car may be a personal "styling" statement, making the car look unlike any car as delivered from the factory.

Så nog fan faller det här bygget in under Custom. Är ju mkt gjort på bilen. Och mkt kvar. Man ser vad det är byggt på. Men den skiljer sig mkt från originalversionen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Custom_car

Så vad är det ni ser som Custom bilar då? Är det bara gjutjärns bilar "jänkare"?

Bayerische Motoren Werke. For the Win.
The only time a BMW owner willingly removes his car from the road. Is to remove the road from the car.
Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience.

341 Inlägg
27 maj 2014
Jag vet att det är mkt kvar, och den lär bli grym när den är klar. Men just nu tycker jag inte att den är super speciell.

Irok Udont
171 Inlägg
27 maj 2014
VictorP skrev:
Jag vet att det är mkt kvar, och den lär bli grym när den är klar. Men just nu tycker jag inte att den är super speciell.

Misstolka mig inte som otrevlig nu men läs igenom tråden och granska den ordentligt så ser du hur mycket som är gjort och hur speciell den är, vet du inte hur en 142a ser ut så rekommenderar jag google och är den fortfarande inte "custom" nog så läs igenom tråden igen smile Ha en bra dag!

Och till Paulit, fyfan vad fin den blir! Hoppas du kommer igång snart igen smile

Sök