mb_pucken skrev:
AntrE skrev:
nicklaso2 skrev:
AntrE skrev:
Det är omöjligt att rega en w123 med turbo om du inte ska rulla igenom sfro som ombyggt fordon vilket jag inte tror du ska. Och ja den får plats det är gjort säkert 1000 gånger förut, och som puvken skriver så finns turbogrenrör från w202 karossen annars har jag hört att grenrör från 290dt/tdt ska passa med lite modifiering.
Okej, nä hade inte tänkt de
Men tycker dom verkar så svår att få tag i turbogrenrör till mercor..
mercedes delar. på facebook gå med och skriv en köpesannons.
mb_pucken skrev:
Är du säker på att det är omöjligt?
Vad jag vet så går det att regga med turbokonverterade dieselmotorer eftersom dom inte är avgassertifierade likt bensinmotorer
Men inte alls säker men vet att det fins företag som sålt turbosatser till dieselmercor som tex stt
Lika sp har ja en kompis som byggt en turbodiesel men storturbo och pump m.m och nästan regnat det, effekt osv är ok bara atre i-landsproblemvärdet ligger strax över 8 och får vara max 3
Går inte rega en 605 med turbo i en w123 skulle de stått.
inte här i skellhell iallafall.
Går inte med OM605.960 då den är för stark på vrider
men eftersom man lär byta pump till mekanisk så har man ju ändrat motorn och bör sänka effekt/vrid så kan det gå med ett bromspapper
får se om jag lyckas med min
fast jag har ju en OM605.91* som ska få mekanisk pump
ska lyckas på nått vis
Fast min ät ju en 280ce från början
Vet inte hur det ligger till med att ändra på en motor om man ska rega om den? Tror motorn ska vara helt fabriksoriginal.. Alla w123 går efter 280s effekt.
Nu kan det hända att jag svamlar i nattmössan men denna info har jag snappat upp lite varstans.
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.