2765
Sök

A4 1,8t k04 skenladd fast strypventil

45 Inlägg
23 oktober 2013
Trådstartare
#1
bytte turbo på min a4 1,8t till en k04, chippad efteråt av powerchip men den skenladdar ibland, när den inte gör det så laddar den bara 0,5 bar, men skenladd så sticker den till 1,5+ bar...
Sitter en strypventil/ Dawes device där, men skenladdar ändå, har den ist för magnetventil som bara är urkopplad..
vi rörde inte wg stången när vi stoppade i turbon, skulle vi ha skruvat ut stången några varv?
den blöddrar och hostar och låter illa när den skenladdar och skenladdet kan komma när som helst..

54 Inlägg
29 oktober 2013
#2
Troligen läckage på någon slang, eller problem med din mbc ventil.

Med k04 och riktig programvara behöver du inte ta bort n75(magnetventil) man bestämmer i software hur mycket den ska ladda.


Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
29 oktober 2013
#3
varför envisas med att plocka bort något som bestämmer laddtrycket?

den sitter inte där för skojs skull...

k04:an ska bara vara installd på grund ladd resten ska magnetventilen sköta.

chippen är gjorda för att grundladdet är rätt inställt och börjar man dumma sig med en massa tattarlösningar blir det aldrig bra.

förutsätter att du bad om en programvara som var anpassad för turbon

Kör fort så hinner inget hända...

45 Inlägg
29 oktober 2013
Trådstartare
#4
mbc ventil? kollade alla slangar när vi bytte och alla var hela, skenladdet fanns där från början..
efter dom chippat den så fortsatte skenandet..
så bäste jag skulle kunna göra är att ta loss spärrventilen sätta dit magnetventilen och chippa hos nåt större företag då eller? eller be dom chippa om den..

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
29 oktober 2013
#5
toksepe skrev:
mbc ventil? kollade alla slangar när vi bytte och alla var hela, skenladdet fanns där från början..
efter dom chippat den så fortsatte skenandet..
så bäste jag skulle kunna göra är att ta loss spärrventilen sätta dit magnetventilen och chippa hos nåt större företag då eller? eller be dom chippa om den..

har du kört med magnetventilen från början vid chippningen?

om skenladdet fanns innan chippningen så lär det knappast hjälpa att byta programvara.

skenladd brukar det bli när trycklockan till wg är förhårt spänd eller man kör med så kallad pysventil av olika slag.

när du bad om chippet bad du då om ett till din turbo eller till orginal turbon?

vad jag vet så får dom fram eller kan iaf få fram för annan turbo.

Kör fort så hinner inget hända...

45 Inlägg
29 oktober 2013
Trådstartare
#6
Growe skrev:
toksepe skrev:
mbc ventil? kollade alla slangar när vi bytte och alla var hela, skenladdet fanns där från början..
efter dom chippat den så fortsatte skenandet..
så bäste jag skulle kunna göra är att ta loss spärrventilen sätta dit magnetventilen och chippa hos nåt större företag då eller? eller be dom chippa om den..

har du kört med magnetventilen från början vid chippningen?

om skenladdet fanns innan chippningen så lär det knappast hjälpa att byta programvara.

skenladd brukar det bli när trycklockan till wg är förhårt spänd eller man kör med så kallad pysventil av olika slag.

när du bad om chippet bad du då om ett till din turbo eller till orginal turbon?

vad jag vet så får dom fram eller kan iaf få fram för annan turbo.

japp körde med magnetventilen från början..bad om chip till min turbo alltså k04..för hårt spänd, plocka lös turbon och förlänga wg stången då?

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
30 oktober 2013
#7
om det sitter en fast trycklocka så har den redan grundladd från fabriken.

Kör fort så hinner inget hända...

54 Inlägg
30 oktober 2013
#8
Koppla in magnetventilen som den ska, sedan tar du av kontakten då ska den ladda grundladd (ca 0,4bar)

Gör den inte det, så har du ett mekaniskt/pneumatiskt fel i wg-styrningen


45 Inlägg
4 november 2013
Trådstartare
#9
kopplade in magnetventilen nyss, körde med kontakten i, skenladd, plockade lös kontakten och då skenladdade den med..mekaniskt/pneumatiskt fel i wg-styrningen? vad menar du med det? wg stång som är för hårt spänd eller vadå?

54 Inlägg
6 november 2013
#10
Då har du nog problem med wg klockan eller att den är för hårt spänd elr liknande..

Är det en äkta k04 turbo du har, eller en kinakopia? De brukar ha problem med tryckstyrningen


45 Inlägg
16 november 2013
Trådstartare
#11
QuattroAudiot skrev:
Då har du nog problem med wg klockan eller att den är för hårt spänd elr liknande..

Är det en äkta k04 turbo du har, eller en kinakopia? De brukar ha problem med tryckstyrningen

det är en äkta..hmm hur gör man då om den är för hårt spänd?

45 Inlägg
17 november 2013
Trådstartare
#12
QuattroAudiot skrev:
Då har du nog problem med wg klockan eller att den är för hårt spänd elr liknande..

Är det en äkta k04 turbo du har, eller en kinakopia? De brukar ha problem med tryckstyrningen

hmm ännu ett problem eller en lösning kanske? http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=2105202 kolla där hur den magnetventilen sitter, min står upp, om ni förstår? alltså min magnetventil är vriden 90° jämnfört med den på bilden, då hamnar ju slangarna fel? eller spelar det ingen roll?..hmm..

54 Inlägg
18 november 2013
#13
Det kan helt klart ha betydelse.. Den längsta av de tre ska in i luftintaget


45 Inlägg
24 november 2013
Trådstartare
#14
QuattroAudiot skrev:
Det kan helt klart ha betydelse.. Den längsta av de tre ska in i luftintaget

vände på den nyss, inge skenladd eller nåt..hoppas det här var lösningen smile


Sök