Hallå, känner att det är dags att slänga upp en tråd på den så kallade "grode-bilen" som den döptes till utav min mormor och mor ca 2003/4
Bilen står mig nära till hjärtat då min mormor körde denna bilen förrut, hennes första och enda bil faktiskt
när jag fyllde 18 år fick jag bilen, dock hade den stått stilla utomhus oanvänd i 4 år.. menmen, det gick bra. jag startade den med startkablar från s60'n jag körde då och la i backen, bromsarna hade rostat fast så jag fick köra ifrån rosten med en riktig burn ungefär
Då bytte jag bromsar, fixade tomgången, bytte batteri och har bytts strömfördelarlock.
Har haft bilen och brukat den titt som sätt sen dess, (mars 2012) men sen köpte jag min andra twingo (den svarta stance'ade) och då blev det mindre kört med denna, dock körde min flickvän en del med den.
Men till ämnet, det är tänkt att det ska vara en vinterbil med stil, lite stance-influerat stuk på den
Har gjorts:Kapat fjädrar ca 2 varv
Lagt brickor bak för negativ camber
Lackat stötfångarna
Monterat Drl lampor (Mercedes style)
Facelift strålkastare från twingo 2004
ska göras/beställt:Ögonlock (sleeper-stil)
Xenon h-4 mini (6000k)
Camber-bolts fram för -1.75 camber
Fälgar "britain" något fälgar, retro fälgar från 70talet som suttit på någon vauxhall kärra vad jag hört.
13x6j som ska kläs med 145/60r13 m+s däck.
Fälgarna ska renoveras, ekrarna ska bli mattsvart och fälgbanan ska försöka poleras om jag har ork och tålamod
Bilen orördBilen nuSka försöka vara aktiv med bild updates
Camber...
...är lagom enligt mig, kommer såklart bli bättre med lägre et på de andra fälgarna och lite stretch, och camber kommer ju fram också!