Eftersom jag redan gjort en del ska jag försöka sammanfatta det jag redan gjort
(Ursäkta bildkvalitén tagen med telefon..)
Dagen efter att den kom hem
Fick min första leverans från bluepower, Blp-890 samt backkamera
Uppackad
Backkameran
Dags och byta ut de gamla o in med de nya
Kabelhärva!! Kändes som något fattades eftersom en massa kabel gick till ingenting, tänkte inge mer på det och satt ihop allt. När det va ihopsatt funkade inga rattknappar eller belysning på stereon.. Mailade bluepower utan svar, så jag ringde dom o frågade. Dom hade tydligen glömt skickat min icelink
Började montera backkameran sålänge
Utan regskylt! HAHAHAHA
strippa lite fint efter ha skurit upp genomföringen.. det va för trång att få igenom kabeln annars..
Sedan kom min icelink, ivrig för o få igång allt MEN självklart glömde dom skicka kablarna till den!!
Kablarna hemma! fock fungerade inte mycket... Snackade med bluepower om deras beskrivning dom skickade med.. ett A4 där färgerna stog vars de skulle gå någonstans, nåra funkade inte alls och nåra va fel färg osv osv.. Han bad mig maila in bilder på hur de va kopplat, när jag sa exakt hur de va kopplat.. Slutade med att jag sökte runt på nätet lite och fick det att funka, FÖRUTOM backkameran
Ringde bluepower igen om att backkameran inte funkade, försökte få mig att tro att något va felkopplat men det va HELT rätt! Samtalet kom ingen vart och det slutade med att jag drog en separat signalkabel från backljuset till stereon och då blev det bild!
Sedan köpte jag lite dämpmatta och fick ett paket ifrån Ljudstudion med endel grejer däremot va koaxialerna restade så det tog en vecka innan dessa kom
(notera att detta är mitt första seriösa bygge och jag hade aldrig tidigare använt dämpmaterial). Funderade lite på hur jag skulle dämpa, la knappt någon dämpmatta "bakom" själva högtalaren, dock blev det ändå bra mycket bättre. Bytte även framsystemet och drog 2,5mm2 kabel till dörrarna, en del jobb men klart värt!
Framöver får jag dämpa mer i framdörrarna så dom är helt stum!
Gjorde hål i dessa, rätt trångt men det funkar
Fick göra hålet lite större för att få igenom kabeln
Sen använde jag mig av najtråd för att få igenom kabeln igenom gummit, gick faktiskt riktigt bra jämfört med att försöka lirka igenom den..
Sen så är varje högtalare popnitad i dörren så dessa får man borra ur, nåt att tänka på är att ta tejp eller något på baksidan så popniten inte faller ner i dörren, kan vara svårt att få ur och onödig tid som går åt
Monterar högtalarna och testar lite
Skruvade fast högtalarna med skruv och låsmutter för lättare demontering i framtiden.
Dämpa!
Sedan fick jag hem koaxialerna och monterade dom, riktigt praktiskt med vridbar diskant! Har inte några bilder på monteringen och dämpmattan va helt slut så bakdörrarna blev ej dämpade
men det kommer så småningom
Strax efter bytte jag ut övre motorbussningen som va rätt slut
Dags att fixa mittfacket som är trasigt
Tack Mats som "svarvade" denna med en skruvdragare och fil
Borrade hål och gängade den sen drog jag fast den med en skruv och satte dit locket!
Inte helt 100 men nu sitter den där
Passade även på att sätta dit silverfärgad folie
Borrade även hål och satte skruv i mittfacket där de tidigare varit små plast bitar som jag limmade fast, funkar PRIMA