12 februari 2014
Trådstartare
S_Kekko skrev:
Timmie123 skrev:
S_Kekko skrev:
Kommer snart eventuellt vara på g med att fixa till ljudet i min 9-3a så undrar nu ungefär hur lång tid det tog att byta ut original stereo och var du drog kablarna till steget inne i bilen? Tacksam för svar
tjena! ingen fara för du frågar:) hjälper gärna till:) orginal stereon kan vara lite knepig du får liksom ta 4 st pinnar som får plats i hålen på stereon (metal pinnar eller av hårt matrial så de inte bryts!) för mig tog det ca 10-15 min ungefär och med lite svärdommar då jag skar mig på metall hållaren som stereon sitter i XD haha och + kablen drog jag från batteriet ner under säkringsboxen i motorrummet o där under sitter en liten gummidamask eller en gummi ring det är vad man vill kalla den XD skär hål i den med den kniv (akta den tjocka kablen som redan gå in där) därefter får du ta bort kåpan överpedalerna och listerna längs dörrarna och börja dra + kablen:) har bilder här på dragningen;) och lågnivån så får du ta bort handsfacket och dörrlisterna
du kan även jorda i lamphållaren där bak vilket jag gjorde:) noga med när du gjordar är att ytan ska vara ren då du ska få bra kontakt! hoppas du förstod lite av det jag skrev iaf
hojta till om det är något annat så ska jag se om jag kan hjälpa dig:) tack för du tog dig tid att läsa projektet:)
Tack för svaret kommer vara till stor hjälp när man väl får tummen ur och kommer igång
har lite annat som måste bli klart först ochså men snart så
haha lungt
alltid kul att hjälpa folk:) något på saaben eller?
Mvh Timmie ljudbyggarN Jourdan