tycker inte du ska byta folie på bilen! den är ju svin go som den är nu! och jävligt unik
Jag tokgillar foliet jag med då jag är ganska ensam om det men det är så slitet tyvärr, just därför blir det ett foliebyte och då passar jag på att byta färg
ahaa jo få förstår förstår jag! nån sneak peak på nya folieringen ?
Nu har det kommit lite grejer som jag har beställt, vart en helt ny turbo då den andra som var spritt ny dog efter ca50 mil.... sen som plåster på såret så köpte jag mig en cupra läpp som jag alltid gått och funderat på men inte riktigt kommit till skott med.
Hade inget speciellt att göra i fredags så lackade ventilkåpan och insug mattsvart, så vi får se hur det blir, jag tror själv att det kan bli rikitgt bra då allt ska vara diskret och svart.
Drog iväg med en polare och åkte på lunda flygfält, en konbana på 1,9km och min bästa tid vart väl hyffsat för att vara första gången på bana, 1min28sek med en 125d med 260hk och slicks och kw coils runt om
Kom ett paket idag och det visade sig vara toppacknings kitet, nu är det bara nya toppen som ska komma hem sen blir det att skruva ihop allt. ska beställa lite olja, filter och tändstift ikväll också så allt blir nytt
Hejohå nu i fredags så fick jag äntligen tag på toppen som hade kommit bort i bussgods transport.... ringde runt som en galning överallt men ingen hade sett den, och av en slump så springer en kille på mitt paket inne på bussgods så han ringde upp mig så jag brände in till stan och hämtade den direkt.
Här är den nya toppen
Släppte på kammarna så brorsan kan ta med toppen och riktplana toppen så jag kan kasta på den i helgen , nu har jag allt förutom en ny kamrem men den kan jag byta när vet att bilen går, wish me good luck
Så snart startklar, självklart drog man av kamremspännaren.... så får köpa en ny sån innan man kan starta skiten , nu börjar motorn ta form, dock så ser det ut som ett ormbo med alla kablar tråkigt nog... skulle vilja gömma skiten någonstans
såhär såg det ut innan jag åkte från garaget då kamremsspännaren gick av, men men.. börjar få tillbaka skruvlusten nu och börjar bli riktigt roligt att skruva igen så det är ett stort plus, från att spotta åt bilen när man gått förbi den till att bara vilja hem och sova och upp och skruva igen
Tjoflöjt... har dåliga nyheter som vanligt känns det som.. plockade ihop bilen i fredags och skulle dra på starten men det låter inge vidare. den går runt typ ett halvt varv sen hugger det till och skramlar så tror det är svänghjulet som har fått sig lite stryck efter det som hände med raset.... tyvärr så nu satt det stopp igen när det roliga hade börjat precis....
Jag hade precis samma fel på min golf 2 jag hade, fast jag körde in en skruvmejsel för att låsa när jag skulle ha bort remskivan på veven, men men, efter att jag kört med bilen nån vecka så var problemet borta.
Vad vare för turbo som gick sönder för dig? Om den gick sönder efter 50 mil så läre det vara kass kvalitet? Var det en FTG det också? dom ser ju rätt bra ut och lämnar garantier..
Vad vare för turbo som gick sönder för dig? Om den gick sönder efter 50 mil så läre det vara kass kvalitet? Var det en FTG det också? dom ser ju rätt bra ut och lämnar garantier..
En k04 kopia men olje till turbon var igensatt så det var inte så konstigt att den hade gått. den fick inge smörjning alls
Jag hade precis samma fel på min golf 2 jag hade, fast jag körde in en skruvmejsel för att låsa när jag skulle ha bort remskivan på veven, men men, efter att jag kört med bilen nån vecka så var problemet borta.
men min bil vill inte hoppa igång, där är problemet
Sitter just nu och väntar på en kille som ska komma och kolla/lyssna på min motor då den inte startar och låter lite lustigt på starten...
Kom även upp på garagets framsida som jag alltid velat gjort, tråkigt nog så finns det inge nya bilder jag kan ladda upp där . kom iaf ett fint paket från dom idag med posten som dom skickar ut till dom som har blivit med på framsidan!!