29 januari 2014
Trådstartare
Nu har nya saker hänt. Bilen startar då ännu inte ( har nu varit inne på 4 olika verkstäder, 2 Mitsubishi å 2 "vanliga" ) Men det mest intressanta är ändå de dom säger på Mitsubishi.. Jag lämnade ju som sagt först in bilen i Kiruna där dom bytte Styrboxen. Efter de så har jag nu tagit den till Luleå och på den Mitsubishi verkstan säger dom att Kiruna gjort helt fel.. Att "man kan inte bara byta styrboxen då felkodar styrboxen och immobilizer varandra eftersom det är olika koder i dom och den kommer aldrig att starta" så dom bytte tillbaka till original styrboxen å testade ifall den startar då men det gjorde den inte. Då säger dom att jag måste byta ut Styrboxen, immobilizer och alla nycklar. Allting MÅSTE vara nytt så denna summa kommer landa på lite mer än 20k.. i mina öron låter de väldigt orimligt att allt måste vara nytt å kosta så mycket, kan man inte bara ta Styrbox, immobilizer å nycklar från en annan Galant?
Vet inte riktigt hur de där fungerar å de verkar inte Mitsubishi verkstan heller göra då dom inte kan förklara varför allt bara lagt av mitt i allt.