Xuri skrev:
velmegren skrev:
Xuri skrev:
glöm 250 hk på 0.8bar!!! de finns inte ens chans på denna jord om han inte laddar 50 hästar lustgas å kör på mettis..
en 850 T5 med bättre motor i grund å botten lämnar 225 på ca 0.6bar, en gammel rödblockare lämnar inte 250 på 0.8bar med 15g aggregat.
bortåt 1-1.5bar å bra justerat kan jag tänka mig i bästa fall kanske bortåt 240hk.
du behöver inte större spridare för att köra med 15G aggregat, orginalspridarna orkar bortåt 280hästar å de gör inte din turbo.
1.5 bar å std spridare med 15g var inga problem för mig. onödigt å byta mer än du behöver
Ursäkta min okunskap, men std spridare?
Någon rolig turbo du rekomenderar sedan när det är dags att uppgradera sig?
Vill ha så kort spool-up som möjligt
std = standard spridare
en tex tb58 från turbobanditen bör lämna ca 250hk/400nm vid 0.8 bar på den setupen du har å runt 300hästar vid 1.2-1.5 bar.
mitsubishi 19t spoolar lite snabbare men är svårare att plocka effekt med samt är dyrare.
tb58 har större avgasdel så den är lite segare å få snurr på men vid ca 3000rpm lämnar den mer effekt hela vägen mot varvstoppet.
tro dock inte allt du läser om försäljare som säger att tb58an är god för 500hk. de är kompressorhjulet rent teoretiskt men tror ingen har bromsat över 350hästar med den turbon oavsett motorn...
den är lite feldesignad men lirar klockrent för dom pengarna man betalar förden jämnfört med mitsu19t
http://www.garaget.org/video/60517där har jag följande setup
portad 531:a
V-kam
465cc spridare
Tb58
3" avgas utan katt.
större intercooler.
lite hemmaportat grenrör.
dock har jag programerbart sprut där då mitt orginalsprut gick sönder,
orginalsprutet lirar med denna effekten utan problem med 3" lmm å större spridare.
1.5bars laddtryck.
Kolla acctiderna lite å 1550kg tung bil å säg vad du tror jag har för effekt där
toppeffekt är inte allt, men ett bra register kompenserar för "låg effekt"