3209
Sök

Xenonkonvertering ''The right way'' Bixenon projektor uppgradering

792 Inlägg
11 november 2013
#21
Kul att se hur någon orkar göra detta! smile +1 för seriöst bygge.


130 Inlägg
11 november 2013
Trådstartare
#22
Djo skrev:
Ja elektroniskt justerbart från insidan med knapp.

Awesome! ska se om jag får tag på några isåfall!

J3n5 skrev:
Kul att se hur någon orkar göra detta! smile +1 för seriöst bygge.

hehe smile har ett ganska stort intresse för bilbelysning och elektronik över huvud taget så det är väl lite därför smile

Bmw 325D Touring -09
Bmw 740IA -94
Nissan 200SX s13 -91

7 392 Inlägg
12 november 2013
#23
it_mutt skrev:
explosiv skrev:
det jag menar, hitta reglerarmarna från någon annan bil, kolla upp hur de fungerar och låt en arduino lösa det hela. Lätt den billigaste lösningen smile

Ehm...ska du skaffa reglerarmarna, modda dessa så de passar, lösa det så att du matar vidare signalen, OM du då ens får tag i några lampor med nivåreglering...så är det lättare att bara köpa ett nivåreglerarkitt och slippa allt "trams".

Sen förutsätter det ju givetvis, hur man än vänder och vrider på det, att strålkastaren har/kan förses med nivåreglering. Annars fallerar det ju helt och hållet.

Ska man sen vara "hård" så ska även nivåregleringen vara godkänd och uppfylla "en drös krav".

finns det ens att köpa nivåregleringskit idag?

ts tänkte på en sak,, du har fortfarande räfflade glas,, prova att ha klarglas/plast wink blir MKT bättre då,, för just räfflade glas är ajabaja vid xenonkonvertering wink så i dagsläget är det endå ingen skillnad, plus att du lär få bättre lyse med klarglas


Soppgubbe
900 Inlägg
12 november 2013
#24
granadadr skrev:
it_mutt skrev:
explosiv skrev:
det jag menar, hitta reglerarmarna från någon annan bil, kolla upp hur de fungerar och låt en arduino lösa det hela. Lätt den billigaste lösningen smile

Ehm...ska du skaffa reglerarmarna, modda dessa så de passar, lösa det så att du matar vidare signalen, OM du då ens får tag i några lampor med nivåreglering...så är det lättare att bara köpa ett nivåreglerarkitt och slippa allt "trams".

Sen förutsätter det ju givetvis, hur man än vänder och vrider på det, att strålkastaren har/kan förses med nivåreglering. Annars fallerar det ju helt och hållet.

Ska man sen vara "hård" så ska även nivåregleringen vara godkänd och uppfylla "en drös krav".

finns det ens att köpa nivåregleringskit idag?

ts tänkte på en sak,, du har fortfarande räfflade glas,, prova att ha klarglas/plast wink blir MKT bättre då,, för just räfflade glas är ajabaja vid xenonkonvertering wink så i dagsläget är det endå ingen skillnad, plus att du lär få bättre lyse med klarglas

Tja! tänkte dela med mig lite av mitt lilla projekt jag håller på med till min 940.

det består av uppgradering av halvljuset till Xenonprojektorer för att slippa vara bländare no:1 på vägarna

Steg 1 är redan gjort och fungerar ok förutom att 940ins glas original inte är klara, sen finns det inte helle att köpa.
såhär vart det. Projektorerna jag har har använt mig av heter Morimoto H1 som jag har beställt från usa
monteringen är skitenkel och man använder bara original H4 sockel med en adapterplåt som följer med och ett reläkablage för H4 bixenon

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster

Avstängd
10 388 Inlägg
12 november 2013
#25
granadadr skrev:
it_mutt skrev:
explosiv skrev:
det jag menar, hitta reglerarmarna från någon annan bil, kolla upp hur de fungerar och låt en arduino lösa det hela. Lätt den billigaste lösningen smile

Ehm...ska du skaffa reglerarmarna, modda dessa så de passar, lösa det så att du matar vidare signalen, OM du då ens får tag i några lampor med nivåreglering...så är det lättare att bara köpa ett nivåreglerarkitt och slippa allt "trams".

Sen förutsätter det ju givetvis, hur man än vänder och vrider på det, att strålkastaren har/kan förses med nivåreglering. Annars fallerar det ju helt och hållet.

Ska man sen vara "hård" så ska även nivåregleringen vara godkänd och uppfylla "en drös krav".

finns det ens att köpa nivåregleringskit idag?

ts tänkte på en sak,, du har fortfarande räfflade glas,, prova att ha klarglas/plast wink blir MKT bättre då,, för just räfflade glas är ajabaja vid xenonkonvertering wink så i dagsläget är det endå ingen skillnad, plus att du lär få bättre lyse med klarglas

Det bör bli skillnad. Med en vanlig lampa i en reflektor, lyser du ju upp hela reflektorn. Med linsen blir ju ljuset mer koncentrerat. Det kommer visserligen fortfarande bli en del ströljus, men jag tror (och det är bara en gissning) att mängden ströljus är betydligt längre såhär än vid "bara smälla in ett xenonkit" iaf.

Gällande nivåreglering; ptja, det har funnits iaf. Jag har ett liggande här hemma. Involverar en "kännarenhet" som ska monteras "ovanför bakaxeln", en kontrollenhet och "11 mil kabel" (till nivåreglerarmotorerna) mer eller mindre.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

7 392 Inlägg
12 november 2013
#26
it_mutt skrev:
granadadr skrev:
it_mutt skrev:

Ehm...ska du skaffa reglerarmarna, modda dessa så de passar, lösa det så att du matar vidare signalen, OM du då ens får tag i några lampor med nivåreglering...så är det lättare att bara köpa ett nivåreglerarkitt och slippa allt "trams".

Sen förutsätter det ju givetvis, hur man än vänder och vrider på det, att strålkastaren har/kan förses med nivåreglering. Annars fallerar det ju helt och hållet.

Ska man sen vara "hård" så ska även nivåregleringen vara godkänd och uppfylla "en drös krav".

finns det ens att köpa nivåregleringskit idag?

ts tänkte på en sak,, du har fortfarande räfflade glas,, prova att ha klarglas/plast wink blir MKT bättre då,, för just räfflade glas är ajabaja vid xenonkonvertering wink så i dagsläget är det endå ingen skillnad, plus att du lär få bättre lyse med klarglas

Det bör bli skillnad. Med en vanlig lampa i en reflektor, lyser du ju upp hela reflektorn. Med linsen blir ju ljuset mer koncentrerat. Det kommer visserligen fortfarande bli en del ströljus, men jag tror (och det är bara en gissning) att mängden ströljus är betydligt längre såhär än vid "bara smälla in ett xenonkit" iaf.

Gällande nivåreglering; ptja, det har funnits iaf. Jag har ett liggande här hemma. Involverar en "kännarenhet" som ska monteras "ovanför bakaxeln", en kontrollenhet och "11 mil kabel" (till nivåreglerarmotorerna) mer eller mindre.

jag har då sökt efter sån på nätet, men ej hittat sad

jag har ju xenonkonvertat just projektor, men om man som i mitt fall kör mkt släp osv så slipper man ju tänka på att sänka lyset man wink plus man vet att det ej blänadr vad man än gör smile

SORRY för offtopic

ps du kan ha rätt i det där med koncentrationen,, ts får ju kolla lite på det,, wink om du tar en med glasen på å en utan för en jämförelse vet ja wink

mvh


130 Inlägg
12 november 2013
Trådstartare
#27
svar ja! det blir fortfarande en liten del ströljus! men långt ifrån lika mkt som om man bara skulle haft ett PNP kitt.
har aldrig någonsin blivit bländad tillbaka över den månaden jag har haft det monterat och dessutom har jag medvetet ställt dom lite lägre pga det.

kan försöka ta en jämförelsebild på 940ins lyktor med dom som sitter på 9-5an där jag har PNP med H7r lampor. brukar tyvärr vara väldigt svårt att få en rättvis bild på hur mycket det är men ska försöka iaf.

Bmw 325D Touring -09
Bmw 740IA -94
Nissan 200SX s13 -91

7 392 Inlägg
12 november 2013
#28
Gamer skrev:
svar ja! det blir fortfarande en liten del ströljus! men långt ifrån lika mkt som om man bara skulle haft ett PNP kitt.
har aldrig någonsin blivit bländad tillbaka över den månaden jag har haft det monterat och dessutom har jag medvetet ställt dom lite lägre pga det.

kan försöka ta en jämförelsebild på 940ins lyktor med dom som sitter på 9-5an där jag har PNP med H7r lampor. brukar tyvärr vara väldigt svårt att få en rättvis bild på hur mycket det är men ska försöka iaf.

sen att ingen bländar tillbaka kan ha många orsaker wink jag möter 2 bilar ganska ofta en skoda å en just Volvo 940 båda bländar jävlar,, men när man ligger i bilkö så att säga så kan man ju inte bara dra på sina extraljus hur som helst, plus den bländande inte ens kanske märker det pga kön wink

men som sagt lär ju bli MKT bättre iaf smile


133 Inlägg
12 november 2013
#29
it_mutt skrev:
granadadr skrev:
it_mutt skrev:

Ehm...ska du skaffa reglerarmarna, modda dessa så de passar, lösa det så att du matar vidare signalen, OM du då ens får tag i några lampor med nivåreglering...så är det lättare att bara köpa ett nivåreglerarkitt och slippa allt "trams".

Sen förutsätter det ju givetvis, hur man än vänder och vrider på det, att strålkastaren har/kan förses med nivåreglering. Annars fallerar det ju helt och hållet.

Ska man sen vara "hård" så ska även nivåregleringen vara godkänd och uppfylla "en drös krav".

finns det ens att köpa nivåregleringskit idag?

ts tänkte på en sak,, du har fortfarande räfflade glas,, prova att ha klarglas/plast wink blir MKT bättre då,, för just räfflade glas är ajabaja vid xenonkonvertering wink så i dagsläget är det endå ingen skillnad, plus att du lär få bättre lyse med klarglas

Det bör bli skillnad. Med en vanlig lampa i en reflektor, lyser du ju upp hela reflektorn. Med linsen blir ju ljuset mer koncentrerat. Det kommer visserligen fortfarande bli en del ströljus, men jag tror (och det är bara en gissning) att mängden ströljus är betydligt längre såhär än vid "bara smälla in ett xenonkit" iaf.

Gällande nivåreglering; ptja, det har funnits iaf. Jag har ett liggande här hemma. Involverar en "kännarenhet" som ska monteras "ovanför bakaxeln", en kontrollenhet och "11 mil kabel" (till nivåreglerarmotorerna) mer eller mindre.

Verkar dock inte som att någon säljer dessa längre, om det är för att de inte godkändes vid bes eller om det nu var så att inga köpte dem låter jag vara osagt. Därav tipset om moddning av beggad arm + valfri styrenhet tex arduino.

130 Inlägg
12 november 2013
Trådstartare
#30
granadadr skrev:
Gamer skrev:
svar ja! det blir fortfarande en liten del ströljus! men långt ifrån lika mkt som om man bara skulle haft ett PNP kitt.
har aldrig någonsin blivit bländad tillbaka över den månaden jag har haft det monterat och dessutom har jag medvetet ställt dom lite lägre pga det.

kan försöka ta en jämförelsebild på 940ins lyktor med dom som sitter på 9-5an där jag har PNP med H7r lampor. brukar tyvärr vara väldigt svårt att få en rättvis bild på hur mycket det är men ska försöka iaf.

sen att ingen bländar tillbaka kan ha många orsaker wink jag möter 2 bilar ganska ofta en skoda å en just Volvo 940 båda bländar jävlar,, men när man ligger i bilkö så att säga så kan man ju inte bara dra på sina extraljus hur som helst, plus den bländande inte ens kanske märker det pga kön wink

men som sagt lär ju bli MKT bättre iaf smile

sant visserligen men hursom så är det bättre. så långt kan jag säga iaf. h4 är ju den absolut svåraste att konvertera och få det bra då det är en svår konstruktion att få till exakt rätt fokuspunkt/avskärmning. men har ju som sagt tänkt fixa klarglas så fort som möjligt. både för bättre ljus och för mindre bländningsrisk.

Bmw 325D Touring -09
Bmw 740IA -94
Nissan 200SX s13 -91

130 Inlägg
12 november 2013
Trådstartare
#31
explosiv skrev:
it_mutt skrev:
granadadr skrev:

finns det ens att köpa nivåregleringskit idag?

ts tänkte på en sak,, du har fortfarande räfflade glas,, prova att ha klarglas/plast wink blir MKT bättre då,, för just räfflade glas är ajabaja vid xenonkonvertering wink så i dagsläget är det endå ingen skillnad, plus att du lär få bättre lyse med klarglas

Det bör bli skillnad. Med en vanlig lampa i en reflektor, lyser du ju upp hela reflektorn. Med linsen blir ju ljuset mer koncentrerat. Det kommer visserligen fortfarande bli en del ströljus, men jag tror (och det är bara en gissning) att mängden ströljus är betydligt längre såhär än vid "bara smälla in ett xenonkit" iaf.

Gällande nivåreglering; ptja, det har funnits iaf. Jag har ett liggande här hemma. Involverar en "kännarenhet" som ska monteras "ovanför bakaxeln", en kontrollenhet och "11 mil kabel" (till nivåreglerarmotorerna) mer eller mindre.

Verkar dock inte som att någon säljer dessa längre, om det är för att de inte godkändes vid bes eller om det nu var så att inga köpte dem låter jag vara osagt. Därav tipset om moddning av beggad arm + valfri styrenhet tex arduino.

har kikat lite på arduinon och ser ganska intressant ut faktiskt! kan nog bli att köpa en sådan för att exprimentera hursomhelst iaf smile

Bmw 325D Touring -09
Bmw 740IA -94
Nissan 200SX s13 -91

133 Inlägg
12 november 2013
#32
Gamer skrev:
explosiv skrev:
it_mutt skrev:

Det bör bli skillnad. Med en vanlig lampa i en reflektor, lyser du ju upp hela reflektorn. Med linsen blir ju ljuset mer koncentrerat. Det kommer visserligen fortfarande bli en del ströljus, men jag tror (och det är bara en gissning) att mängden ströljus är betydligt längre såhär än vid "bara smälla in ett xenonkit" iaf.

Gällande nivåreglering; ptja, det har funnits iaf. Jag har ett liggande här hemma. Involverar en "kännarenhet" som ska monteras "ovanför bakaxeln", en kontrollenhet och "11 mil kabel" (till nivåreglerarmotorerna) mer eller mindre.

Verkar dock inte som att någon säljer dessa längre, om det är för att de inte godkändes vid bes eller om det nu var så att inga köpte dem låter jag vara osagt. Därav tipset om moddning av beggad arm + valfri styrenhet tex arduino.

har kikat lite på arduinon och ser ganska intressant ut faktiskt! kan nog bli att köpa en sådan för att exprimentera hursomhelst iaf smile

Kan rekomendera att köpa från Aliexpress eller annan kinasida, bra nå mycket billigare då smile
Har en monterad i bilen som kör Can-extender (mjukvara från en på svxc har utvecklat) samt en som jag nu skall programmera för lite andra funktioner i bilen.

Avstängd
10 388 Inlägg
12 november 2013
#33
explosiv skrev:
it_mutt skrev:
granadadr skrev:

finns det ens att köpa nivåregleringskit idag?

ts tänkte på en sak,, du har fortfarande räfflade glas,, prova att ha klarglas/plast wink blir MKT bättre då,, för just räfflade glas är ajabaja vid xenonkonvertering wink så i dagsläget är det endå ingen skillnad, plus att du lär få bättre lyse med klarglas

Det bör bli skillnad. Med en vanlig lampa i en reflektor, lyser du ju upp hela reflektorn. Med linsen blir ju ljuset mer koncentrerat. Det kommer visserligen fortfarande bli en del ströljus, men jag tror (och det är bara en gissning) att mängden ströljus är betydligt längre såhär än vid "bara smälla in ett xenonkit" iaf.

Gällande nivåreglering; ptja, det har funnits iaf. Jag har ett liggande här hemma. Involverar en "kännarenhet" som ska monteras "ovanför bakaxeln", en kontrollenhet och "11 mil kabel" (till nivåreglerarmotorerna) mer eller mindre.

Verkar dock inte som att någon säljer dessa längre, om det är för att de inte godkändes vid bes eller om det nu var så att inga köpte dem låter jag vara osagt. Därav tipset om moddning av beggad arm + valfri styrenhet tex arduino.

Mig veterligt säljer ingen dessa i Sverige längre, men väl utomlands. Att de inte säljs inom landet längre kan jag mycket väl tänka mig har med priset när de väl såldes att göra. Vill ha för mig att det var väldigt väl tilltaget

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

133 Inlägg
12 november 2013
#34
it_mutt skrev:
explosiv skrev:
it_mutt skrev:

Det bör bli skillnad. Med en vanlig lampa i en reflektor, lyser du ju upp hela reflektorn. Med linsen blir ju ljuset mer koncentrerat. Det kommer visserligen fortfarande bli en del ströljus, men jag tror (och det är bara en gissning) att mängden ströljus är betydligt längre såhär än vid "bara smälla in ett xenonkit" iaf.

Gällande nivåreglering; ptja, det har funnits iaf. Jag har ett liggande här hemma. Involverar en "kännarenhet" som ska monteras "ovanför bakaxeln", en kontrollenhet och "11 mil kabel" (till nivåreglerarmotorerna) mer eller mindre.

Verkar dock inte som att någon säljer dessa längre, om det är för att de inte godkändes vid bes eller om det nu var så att inga köpte dem låter jag vara osagt. Därav tipset om moddning av beggad arm + valfri styrenhet tex arduino.

Mig veterligt säljer ingen dessa i Sverige längre, men väl utomlands. Att de inte säljs inom landet längre kan jag mycket väl tänka mig har med priset när de väl såldes att göra. Vill ha för mig att det var väldigt väl tilltaget

Sen är väl det fortfarande så att de sk. nivåregleringskiten använde sig av accelerometrar och inte en nivågivare på bakaxeln? Eller hur fungerar ditt system? Sett något med laser mot backen med men kan gissa att det gärna packar ihop vid snöiga väglag

Avstängd
10 388 Inlägg
12 november 2013
#35
explosiv skrev:
it_mutt skrev:
explosiv skrev:

Verkar dock inte som att någon säljer dessa längre, om det är för att de inte godkändes vid bes eller om det nu var så att inga köpte dem låter jag vara osagt. Därav tipset om moddning av beggad arm + valfri styrenhet tex arduino.

Mig veterligt säljer ingen dessa i Sverige längre, men väl utomlands. Att de inte säljs inom landet längre kan jag mycket väl tänka mig har med priset när de väl såldes att göra. Vill ha för mig att det var väldigt väl tilltaget

Sen är väl det fortfarande så att de sk. nivåregleringskiten använde sig av accelerometrar och inte en nivågivare på bakaxeln? Eller hur fungerar ditt system? Sett något med laser mot backen med men kan gissa att det gärna packar ihop vid snöiga väglag

Iofs så är det ju inte ovanligt med givare både bak och fram.

Exakt hur den fungerar låter jag vara osagt; principen är som jag skrev lite tidigare en "kännarlåda" som ska monteras "ovanpå" bakaxeln (inne i bilen) som sen känner av bilens lutning över just bakaxeln.

Laserprincipen låter god i teorin, men, det räcker ju iofs inte.

HUR det fungerar är ju egentligen ganska ointressant. Man kan givetvis hävda att man får en statisk ljuslängdsreglering och att det inte är bra, men å andra sidan så är det ett väl använt system även på bilar med xenon från fabrik. Fortsatt blir ju också all form av automatisk ljuslängdsreglering bättre än ingen alls (under förutsättning att den fungerar givetvis).

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

2 037 Inlägg
12 november 2013
#36
Gamer skrev:
svar ja! det blir fortfarande en liten del ströljus! men långt ifrån lika mkt som om man bara skulle haft ett PNP kitt.
har aldrig någonsin blivit bländad tillbaka över den månaden jag har haft det monterat och dessutom har jag medvetet ställt dom lite lägre pga det.

kan försöka ta en jämförelsebild på 940ins lyktor med dom som sitter på 9-5an där jag har PNP med H7r lampor. brukar tyvärr vara väldigt svårt att få en rättvis bild på hur mycket det är men ska försöka iaf.

Jag tyckte inte det var direkt bättre med projektorer och räfflat glas än vad det var med PnP.
Men skiljer lite hur räfflorna är där ljuset passerar glaset.

130 Inlägg
12 november 2013
Trådstartare
#37
MammDiin skrev:
Gamer skrev:
svar ja! det blir fortfarande en liten del ströljus! men långt ifrån lika mkt som om man bara skulle haft ett PNP kitt.
har aldrig någonsin blivit bländad tillbaka över den månaden jag har haft det monterat och dessutom har jag medvetet ställt dom lite lägre pga det.

kan försöka ta en jämförelsebild på 940ins lyktor med dom som sitter på 9-5an där jag har PNP med H7r lampor. brukar tyvärr vara väldigt svårt att få en rättvis bild på hur mycket det är men ska försöka iaf.

Jag tyckte inte det var direkt bättre med projektorer och räfflat glas än vad det var med PnP.
Men skiljer lite hur räfflorna är där ljuset passerar glaset.

mina sitter relativt nära glaset som dom sitter nu och dessutom är det inte supermycket räfflor just där den passerar ut. men ska hursomhelst fixa klarglas iaf!

dessvärre fick jag motorhaveri i söndags så fick lite att pyssla med där med........

Bmw 325D Touring -09
Bmw 740IA -94
Nissan 200SX s13 -91

130 Inlägg
12 november 2013
Trådstartare
#38
it_mutt skrev:
explosiv skrev:
it_mutt skrev:
Mig veterligt säljer ingen dessa i Sverige längre, men väl utomlands. Att de inte säljs inom landet längre kan jag mycket väl tänka mig har med priset när de väl såldes att göra. Vill ha för mig att det var väldigt väl tilltaget

Sen är väl det fortfarande så att de sk. nivåregleringskiten använde sig av accelerometrar och inte en nivågivare på bakaxeln? Eller hur fungerar ditt system? Sett något med laser mot backen med men kan gissa att det gärna packar ihop vid snöiga väglag

Iofs så är det ju inte ovanligt med givare både bak och fram.

Exakt hur den fungerar låter jag vara osagt; principen är som jag skrev lite tidigare en "kännarlåda" som ska monteras "ovanpå" bakaxeln (inne i bilen) som sen känner av bilens lutning över just bakaxeln.

Laserprincipen låter god i teorin, men, det räcker ju iofs inte.

HUR det fungerar är ju egentligen ganska ointressant. Man kan givetvis hävda att man får en statisk ljuslängdsreglering och att det inte är bra, men å andra sidan så är det ett väl använt system även på bilar med xenon från fabrik. Fortsatt blir ju också all form av automatisk ljuslängdsreglering bättre än ingen alls (under förutsättning att den fungerar givetvis).

jo som jag har förstått det med så är det dubbla sensorer på dom flesta bilar. frågan är ju bara hur man ska programmera in det i styrningen och hur man ska ha dom att reglera lamporna. har lite ideer som jag ska kolla vidare på när jag kollat hur det ser ut och vart man kan fästa saker

Bmw 325D Touring -09
Bmw 740IA -94
Nissan 200SX s13 -91

133 Inlägg
12 november 2013
#39
Vilka bilar sitter det dubbla sensorer på? Annars tror jag att det räcker nog så bra med givararm på bakaxel.
Gällande programmering så är det viktigast att ta reda på vilken signal som nu de elektriska styrmotorerna vill ha. Började bolla lite med detta på 850 och vill minnas att motorerna fick + - och styr från nivåknappen. Styr i detta fallet är då fasta resistorvärden från nivåknappen och motorn ser då diffen mot +

Avstängd
10 388 Inlägg
12 november 2013
#40
explosiv skrev:
Vilka bilar sitter det dubbla sensorer på? Annars tror jag att det räcker nog så bra med givararm på bakaxel.
Gällande programmering så är det viktigast att ta reda på vilken signal som nu de elektriska styrmotorerna vill ha. Började bolla lite med detta på 850 och vill minnas att motorerna fick + - och styr från nivåknappen. Styr i detta fallet är då fasta resistorvärden från nivåknappen och motorn ser då diffen mot +

Ptja, jag kan ta en som står här hemma; Audi A6 C5(.5) ex.vis

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!


Sök