12 december 2014
Trådstartare
MammDiin skrev:
Ja de ser ut att lysa brett och inget onödigt ljus neråt heller. Men de måste väl minst vara på 20 watt per dimljus för att lysa tillräckligt skulle man tycka. Du har ingen multimeter du kan mäta med?
Hur upplever du färgtemperaturen på dem då? Enligt bilden skulle jag gissa mellan 5000K och 6000K, men det vore inte så optimalt om man huvudsakligen tänkt använda dem som dimljus i dåligt väder.
Hur tror du de skulle funka att köra med dem dagtid istället för halvljuset då? Tycker cutoffen är rätt så skarp så kanske de syns dåligt?
Funderade själv också på att köpa dem när de kom upp på sidan men blev Hella istället när jag visste att de bara var att skruva dit utan modifieringar. Men nu så är jag intresserad av antingen DRL eller några billiga men bra dimljus att ha istället för halvljuset dagtid på en annan bil. Och vore inte fel med dimljus ifall man vill kunna se lite extra när det är dåligt väder.
Ja ser lite konstigt ut med halogen och led blandat, men 3000K i dimljusen ser inte helt fel ut fastän man har vitt ljus upptill tycker jag.
tog fram och tittade på dom och det står ''12v 10w'' på varje
färgtemp är nog kring 5-6000k skulle jag vilja säga så ungefär som original xenon. sen hur dom syns är ju svårt att säga då jag inte har sett dom på varken någon annan bil ''in action'' eller provat dom själv, men skulle gissa på att det är nog inte helt olikt original dimljus på dom flesta andra bilar.
dom är ju 100% E-märkta och sitter i liknande modell på många nyare bmw med viss extrautrustning
Senast redigerat av Gamer (12 december 2014)
Bmw 325D Touring -09
Bmw 740IA -94
Nissan 200SX s13 -91