3192
Sök

Nyinstallerad stereo gör mig vansinnig

16 Inlägg
10 november 2013
Trådstartare
Tjenare!
Jag har precis bytt ut min origionalstereo som satt i min renault megane från 97 mot en JVC KD-R431 som jag fick installerat av en kamrat. Allting fungerar som det ska men problemet är att när jag kör så byter stereon till någon som heter BT phone som de står på display när jag kör med cd i. Och när jag kör med AUX kabel (som han kopplade in bak på stereon och drog fram så byter man på source till BT phone och då fungerar ljudet som det ska, FAST ibland så tar den en "micropaus" och som det verkar minskar basen i högtalarna för att sen efter kanske 3 minuter öka basen till normalt igen. Så gör den hela tiden! Det verkar som den gör det när jag gör något visst med bilen men jag har inte listat ut vad.
Detta är enormt irriterande och jag ber er att hjälpa mig innan jag demonterar stereon med min panna!!
Kan också påpeka att jag följt de kablarna man ser för att leta efter defekta ytor men inte hittat något. Och högtalarna har korrekt kontakt också
Senast redigerat av skosula (10 november 2013)

290 Inlägg
10 november 2013
jag har för mig att BT phone är bluetooth, så kolla så du inte har blutoothen igång på telefonen

kolla gärna in mitt projekt! :) Jetta mk1 Motorbyte och uppfräschning

16 Inlägg
16 november 2013
Trådstartare
Nej det är inte bluetooth funktion eftersom detta är ett tillval till stereon och det krävs en adapter för att den ska fungera vilket jag inte har. Efter att jag kört så verkar det som när bilen skakar eller hoppar till så slår den över till BT phone. Vad är problemet med min stereo?

En såndär Multitasker
152 Inlägg
19 november 2013
adapter heter nogåt med ks BTA100/800 ?

jo för adapter ska sättas in i usb porten
men den har en sladd som ska gå till AUX på baksidan!
så det är en så kallas falsk blåtand smile

Verkar som många är födda med tummen mitt i handen
livet är skit sen dör man
KÖÖÖR PÅ BAH !

Sök