2706
Sök

Går inte att öppna höger bakdörr! volvo 944 -93

Racebo
420 Inlägg
11 november 2013
Trådstartare
#1
Tjena!
Det går inte längre att öppna bakdörren på höger sida på min bil!
Varken inne i från elr ute i från!
Måste jag slita ut dörrsidan elr kan man pilla bort den?
Vad kan vara felet?
P.s. har centrallås och låset går upp och ner (själva knoppen).

Kolla in mitt 855:a projekt som ska bli till en V70 och släng gärna en komentar:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260405
Kolla även in mitt andra projekt där jag håller på med en 960 som ska få sig en T5:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3562952

241 Inlägg
11 november 2013
#2
ganska säker på att du måste slita bort insidan för va jag vet så går det inte att komma åt på nått annat sätt. möjligtvis ta bort högtalaren och leta i blindo för att komma åt låsmekanismen


6 738 Inlägg
11 november 2013
#3
dörrsidan ska gå att ta bort hel men det är rätt mycket pill med det, jag hade inte klarat av det ja hade slitit bort skiten o köpt en ny dörrsida på skroten wink

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

1 229 Inlägg
11 november 2013
#4
försök att ta bort högtalaren så får du ett hål då.. sen tar du bort vänster bak dörrsida så du ser hur och vart du ska försöka pilla för att få upp skiten wink

och Dupont
581 Inlägg
11 november 2013
#5
Insidan på dörren är skitlätt att ta bort på 944 bak, har själv en 93. Dock tror jag att det blir svårt att ta bort den om dörren är stängd.

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!

1 229 Inlägg
11 november 2013
#6
Dupond skrev:
Insidan på dörren är skitlätt att ta bort på 944 bak, har själv en 93. Dock tror jag att det blir svårt att ta bort den om dörren är stängd.
jaaa eftersom han inte får upp dörren så blir det lite knivigt att få bort klippsen under dörrsidan wink

och Dupont
581 Inlägg
11 november 2013
#7
Zzoink skrev:
Dupond skrev:
Insidan på dörren är skitlätt att ta bort på 944 bak, har själv en 93. Dock tror jag att det blir svårt att ta bort den om dörren är stängd.
jaaa eftersom han inte får upp dörren så blir det lite knivigt att få bort klippsen under dörrsidan wink
Men det kanske går att bara "vika" ner sidan, om man trycker ner låspinnen och drar upp sidan lite så kanske det med tur går att få undan insidan lite. Lampan "i dörren" kommer ju dock att också att hålla i panelen men det kanske går. Om man har tur tongue

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!

Racebo
420 Inlägg
11 november 2013
Trådstartare
#8
Problemet löst: Själva lås armen från knoppen till låset hade lossnat från fästet så det hade kilat sig fast på nått viss!

Dörrsidan fick jag bort helt, rätt lätt ändå!

Tog en liten platt skruvmejsel och kilade in till clipset och drog ut alla tre utan problem och märken! smile
Om man vill vara mera försiktigare och har verkty och offra så kan man böja skruvmejsel för att göra det ännu enklare! smile

Kolla in mitt 855:a projekt som ska bli till en V70 och släng gärna en komentar:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260405
Kolla även in mitt andra projekt där jag håller på med en 960 som ska få sig en T5:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3562952

6 738 Inlägg
11 november 2013
#9
haha fick du bort den hel?! fränt cool
jag slet bort min efter 5 timmar och över 100 svordomsvisor big_smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

9 Inlägg
lördag 13:39
#10
Racebo skrev:
Problemet löst: Själva lås armen från knoppen till låset hade lossnat från fästet så det hade kilat sig fast på nått viss!

Dörrsidan fick jag bort helt, rätt lätt ändå!

Tog en liten platt skruvmejsel och kilade in till clipset och drog ut alla tre utan problem och märken! smile
Om man vill vara mera försiktigare och har verkty och offra så kan man böja skruvmejsel för att göra det ännu enklare! smile
Hur fixade du upp dörren?


Sök