2526
Sök

Mer camber på bmw e39 blir det mer toe in eller toe out

20 Inlägg
11 november 2013
Trådstartare
#1
Om man ökar camber hur förändrars toe in/out

Blir det alltså mer toe in eller toe out med mer camber eller påverkas det inte alls?

Mvh/Johannes
Senast redigerat av Jolla_R (11 november 2013)


Volkswagen <3
1 133 Inlägg
11 november 2013
#2
kommer inte ihåg hur de blir men de förändras iallafall.

Allmänt körd i huvudet

5 089 Inlägg
378 Inlägg
11 november 2013
#4
FLindgren skrev:
Du får mera toe in om du får mer negativ camber.

Fast det gäller väl bara en stel axel? Rätta mig om jag har fel smile

Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.

1 948 Inlägg
12 november 2013
#5
-Brink- skrev:
FLindgren skrev:
Du får mera toe in om du får mer negativ camber.

Fast det gäller väl bara en stel axel? Rätta mig om jag har fel smile

Du har fel wink

Volkswagen <3
1 133 Inlägg
12 november 2013
#6
Om du har stel axel så ändras ju ingenting imed att den är stel tongue

Allmänt körd i huvudet

346 Inlägg
12 november 2013
#7

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"

20 Inlägg
12 november 2013
Trådstartare
#8
Tenacious_Dboy skrev:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Cambervinkel

Fast Tobbe detta hade ju inget med frågan å göra wink


378 Inlägg
12 november 2013
#9
FjonkeeN93 skrev:
Om du har stel axel så ändras ju ingenting imed att den är stel tongue

Nu tänkte jag i för sig inte på en gammal volvo axel smile Utan från en nyare bil.
Kan rätta mig själv lite här. När jag sänkte min passat, en bit smile Så blev min toe vinkel camber istället. Helt nya däck blev blanka på 4-5 månader x)
Nu gäller detta säkert inte en bil med multilink.

Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.


Sök