3116
Sök

Kjolpaket till Volvo s40 -00 fas1

243 Inlägg
13 november 2013
Larza1985 skrev:
en helt annan fråga: vad ska man byta för att få ett "tuffare" ljud från bilen? är det dyrt? tongue

Har aldrig fipplat med icke-turbo. Men i grunden handlar det om att anpassa avgassystem.
Antingen köper man ett sportavgassystem som har grövre diameter och färre/mindre ljuddämpare med bättre flöde.

Eller så tar man bort ljuddämpare på sitt befintliga system. Detta är ett bättre alternativ i ditt läget.
Vet som sagt inte hur ditt avgassystem ser ut. Men kan tänka mig att det sitter 2 ljuddämpare, en främre och en bakre. Vilken som ska bort är lite av en chansning. En av dom dämpar mer än den andra. Det vanligaste och lättaste är att ta bort/kapa bort den sista dämpare och bygga på rakt rör istället, eller låta det vara öppet under bilen(dånar mer i kupen). Kan även köra helt utan dämpare, men det är långt ifrån behagligt smile

Åker du till en verkstad och bara ber dom fimpa sista ljuddämparen, kanske 200-500:- beroende på.

Ett annat alternativ är att sätta dit ett öppet luftfilter. Sitter nu en luftbox med insattsfilter i som renar luften som motorn tar in. Sätter man ett öppet sådant filter istället ökar insugsljudet.

Dock finns det många olika åsikter om detta, hurvida det skadar motorn eller ej.
En sak är säker och det är att motorn kommer suga varmluft och effekt kommer tappas.
Senast redigerat av marcus0510 (13 november 2013)

49 Inlägg
13 november 2013
Trådstartare
okey, jag förstår:) tack så mkt! wink

939 Inlägg
13 november 2013
cci box kan du skaffa + att du inte suger in varmluft^^

243 Inlägg
13 november 2013
Nightmare89 skrev:
cci box kan du skaffa + att du inte suger in varmluft^^

CCI är ett slutet system. Borde väl inte låta mycket mer än original?

939 Inlägg
14 november 2013
Jorå låter bra mycket mer en original men låter ju inte lika mycket som ett öppet.

Osponsrad
1 631 Inlägg
14 november 2013
Larza1985 skrev:
Hej!

Tänkte se om någon har någon erfarenhet om vad det skulle kosta mig att köpa ett komplett kjolpaket, lämna in det och få rätt passform och lackering? 

Jag är alltså ute efter vad hela kalaset kan gå på om man inte gör något själv smile

är även tacksam om ni har en bra sida med snygga kjolpaket! smile

Tacksam för svar!

Lite sent ute men här är två sidor som har lite fräcka paket:
http://www.magnatuning.ro/en/products/619/Volvo-S40-MK1
http://migastyling.com/en/k/volvo/s40-1995-2004#Content

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

Sök