2010 byttes en Golf cab till ett redan påbörjat originalrenoveringsprojekt, en Fiat 600D -63. När min familj tog över bilen va den nästan redo för lackning. Den blev sedan lackad, underredesbehandlad m.m, men hamnade i skymundan... Visa mer
Tyvärr va inte jag med och renoverade från 2010 fram till i år då jag bodde på mitt dåvarande gymnasium, så jag har inte så mycket att skriva om vad som gjordes under den tiden. Men framöver kommer jag vara med i renoveringen
Tackar! Resten av sätena ska kläs, inredningen ska på plats, elsystemet ska dras klart samt att tank, bromsledningar och massa smågrejer ska på plats. Säkert annat som ska göras som jag inte kommer på just nu. Växellådan och motorn sattes i bilen idag. Men det är lite saker som saknas, och fördelaren va tydligen trasig. Men skriver mer om det nån annan dag
Det där, det blir fint det! Fövånad över att det är så gott om plats i motorutrymmet trots att motorn är på plats. Hänger motorn endast i växellåda och ett bakre motorfäste?
Är det originallackens kolör eller är det någon egen blandning?
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Det är inte så jätte mycket kvar innan man kan köra den. Men några delar måste beställas, och vi har hela vintern på oss så det får ta den tid det tar. Nu har inte jag varit i det garaget där den står på ett tag så jag vet inte riktigt vad som har gjorts sen jag va där sist. Men jag tror att farsan håller på att fixa bromsrören
Bara jag som tycker plåten under lacken vid gångjärnet verkar lite väl..kexigt? Eller är det inbillning?
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.