4686
Sök

Lekstuga AB presenterar Bmw 335D volym I

DieselDoris goes Sportbilsdräpare.

160 964 Visningar
Projektet avslutat 1 augusti 2014
Livsnjutare
1 707 Inlägg
8 mars 2014
#121
Krympslang?

857 Inlägg
9 mars 2014
Trådstartare
#122
HereComesTrouble skrev:
Krympslang?

Hade inte en tanke på de, sen Mja säkrare kontakt genom lödning smile

Dream big, set goals, take action!

57 Inlägg
9 mars 2014
#123
Buuhuu skrev:
HereComesTrouble skrev:
Krympslang?

Hade inte en tanke på de, sen Mja säkrare kontakt genom lödning smile

Absolut så skall man löda men man ska även använda krympslang över området man har lött på. Dels så ser det mkt bättre ut men även så blir det en skyddande plastöverdrag så att den inte tar kontakt med någon metall eller dylikt. Sen kan man använda sig av krympslang med lim inuti så att allt blir i princip vattentätt ;-)

//Martini

//Martini

857 Inlägg
9 mars 2014
Trådstartare
#124
Alexx59 skrev:
Buuhuu skrev:
HereComesTrouble skrev:
Krympslang?

Hade inte en tanke på de, sen Mja säkrare kontakt genom lödning smile

Absolut så skall man löda men man ska även använda krympslang över området man har lött på. Dels så ser det mkt bättre ut men även så blir det en skyddande plastöverdrag så att den inte tar kontakt med någon metall eller dylikt. Sen kan man använda sig av krympslang med lim inuti så att allt blir i princip vattentätt ;-)

//Martini

Ahh jag och el = katastrof, det enda jag är bra på är å få stötar haha:D krympslang är kalas men kommer aldrig få dit det där på MAFen, Eltejp is the shit!👍😂 nä men måste trolla dit de! Tack!

Dream big, set goals, take action!

57 Inlägg
9 mars 2014
#125
Buuhuu skrev:
Alexx59 skrev:
Buuhuu skrev:
Hade inte en tanke på de, sen Mja säkrare kontakt genom lödning smile

Absolut så skall man löda men man ska även använda krympslang över området man har lött på. Dels så ser det mkt bättre ut men även så blir det en skyddande plastöverdrag så att den inte tar kontakt med någon metall eller dylikt. Sen kan man använda sig av krympslang med lim inuti så att allt blir i princip vattentätt ;-)

//Martini

Ahh jag och el = katastrof, det enda jag är bra på är å få stötar haha:D krympslang är kalas men kommer aldrig få dit det där på MAFen, Eltejp is the shit!👍😂 nä men måste trolla dit de! Tack!

Nejdå, bara man är försiktig så går det bra (det underlättar kanske att man är eltekniker/ingenjör som jag då kanske) Med tanke på hur mkt tid och pengar du lägger ner på "bettan" så kan du lägga på lite krympslang på alla dina lödningar. Att det sen ser nästan original ut är bara ett plus ;-)
Man ska bara komma ihåg det INNAN man har lött färdig då den ska på kabeln/kablarna man ska löda, hehehe. Been there did that...


//Martini

//Martini

857 Inlägg
9 mars 2014
Trådstartare
#126
Alexx59 skrev:
Buuhuu skrev:
Alexx59 skrev:

Absolut så skall man löda men man ska även använda krympslang över området man har lött på. Dels så ser det mkt bättre ut men även så blir det en skyddande plastöverdrag så att den inte tar kontakt med någon metall eller dylikt. Sen kan man använda sig av krympslang med lim inuti så att allt blir i princip vattentätt ;-)

//Martini

Ahh jag och el = katastrof, det enda jag är bra på är å få stötar haha:D krympslang är kalas men kommer aldrig få dit det där på MAFen, Eltejp is the shit!👍😂 nä men måste trolla dit de! Tack!

Nejdå, bara man är försiktig så går det bra (det underlättar kanske att man är eltekniker/ingenjör som jag då kanske) Med tanke på hur mkt tid och pengar du lägger ner på "bettan" så kan du lägga på lite krympslang på alla dina lödningar. Att det sen ser nästan original ut är bara ett plus ;-)
Man ska bara komma ihåg det INNAN man har lött färdig då den ska på kabeln/kablarna man ska löda, hehehe. Been there did that...


//Martini

True dat! smile ska åka o fixa lite imorgon så trollar jag dit de på nå vis:)

Update: v/m-sprutet är dit monterat men måste köpa avsäkring till + kabeln på sprutet.
Turbo+allt där till sitter där det ska, har dock en fundering som nån av er kanske kan besvara,
Original luftfilterbox med K&N filter, hur många hästar kan man köra med det?, funderar på om luftmängden i te kommer bli tillräcklig. Anledningen till att jag helst inte vill ta bort det är att det avskärmar värmen så jävla bra!
Vad tror ni? Gnight:)

Dream big, set goals, take action!

Livsnjutare
1 707 Inlägg
10 mars 2014
#127
Buuhuu skrev:
Alexx59 skrev:
Buuhuu skrev:

Ahh jag och el = katastrof, det enda jag är bra på är å få stötar haha:D krympslang är kalas men kommer aldrig få dit det där på MAFen, Eltejp is the shit!👍😂 nä men måste trolla dit de! Tack!

Nejdå, bara man är försiktig så går det bra (det underlättar kanske att man är eltekniker/ingenjör som jag då kanske) Med tanke på hur mkt tid och pengar du lägger ner på "bettan" så kan du lägga på lite krympslang på alla dina lödningar. Att det sen ser nästan original ut är bara ett plus ;-)
Man ska bara komma ihåg det INNAN man har lött färdig då den ska på kabeln/kablarna man ska löda, hehehe. Been there did that...


//Martini

True dat! smile ska åka o fixa lite imorgon så trollar jag dit de på nå vis:)

Update: v/m-sprutet är dit monterat men måste köpa avsäkring till + kabeln på sprutet.
Turbo+allt där till sitter där det ska, har dock en fundering som nån av er kanske kan besvara,
Original luftfilterbox med K&N filter, hur många hästar kan man köra med det?, funderar på om luftmängden i te kommer bli tillräcklig. Anledningen till att jag helst inte vill ta bort det är att det avskärmar värmen så jävla bra!
Vad tror ni? Gnight:)

Du får löda om det för att få på krympslangen, men du kommer inte ångra dig.
Eltejp känns inte riktigt ok smile, du har vulktejp med, men helt klart är krympslang att föredra.

Angående luftfiltret, om du nu vill köra ifrån riktiga Sportbilar och inte Miata så bör du ha runt 700-800 häst i motorn. Mkt tveksamt om det räcker med det filtret då. Bör finnas plats att placera ett öppet filter bakom fronten någonstans så det får friskluft? Kontakta K&N annars så får du svar direkt, alternativt killen som ska mappa din bil.

857 Inlägg
10 mars 2014
Trådstartare
#128
HereComesTrouble skrev:
Buuhuu skrev:
Alexx59 skrev:
Nejdå, bara man är försiktig så går det bra (det underlättar kanske att man är eltekniker/ingenjör som jag då kanske) Med tanke på hur mkt tid och pengar du lägger ner på "bettan" så kan du lägga på lite krympslang på alla dina lödningar. Att det sen ser nästan original ut är bara ett plus ;-)
Man ska bara komma ihåg det INNAN man har lött färdig då den ska på kabeln/kablarna man ska löda, hehehe. Been there did that...


//Martini

True dat! smile ska åka o fixa lite imorgon så trollar jag dit de på nå vis:)

Update: v/m-sprutet är dit monterat men måste köpa avsäkring till + kabeln på sprutet.
Turbo+allt där till sitter där det ska, har dock en fundering som nån av er kanske kan besvara,
Original luftfilterbox med K&N filter, hur många hästar kan man köra med det?, funderar på om luftmängden i te kommer bli tillräcklig. Anledningen till att jag helst inte vill ta bort det är att det avskärmar värmen så jävla bra!
Vad tror ni? Gnight:)

Du får löda om det för att få på krympslangen, men du kommer inte ångra dig.
Eltejp känns inte riktigt ok smile, du har vulktejp med, men helt klart är krympslang att föredra.

Angående luftfiltret, om du nu vill köra ifrån riktiga Sportbilar och inte Miata så bör du ha runt 700-800 häst i motorn. Mkt tveksamt om det räcker med det filtret då. Bör finnas plats att placera ett öppet filter bakom fronten någonstans så det får friskluft? Kontakta K&N annars så får du svar direkt, alternativt killen som ska mappa din bil.

Sant som du säger! man ska göra riktigt från början.
Mhmm är rädd för det, Ahh det gör det annars finns mycket plast att kapa i för att få plats haha smile Vet ganska exakt hur jag ska gå till väga för att fixa de. Så är väl lika bra att göra det kanske för att vara säker!
Senast redigerat av Buuhuu (10 mars 2014)

Dream big, set goals, take action!

52 Inlägg
10 mars 2014
#129
Om du vill slippa löda om och trä på en krympslang så finns det flytande krympslang som man pänslar på eller doppar kabeln i som stelnar sedan.

Finns att köpa på t.ex. Mekonomen.

857 Inlägg
10 mars 2014
Trådstartare
#130
Head skrev:
Om du vill slippa löda om och trä på en krympslang så finns det flytande krympslang som man pänslar på eller doppar kabeln i som stelnar sedan.

Finns att köpa på t.ex. Mekonomen.

Åhfan, kungligt! Tack som fan!smile)
_______________________________________________

Sista slangen är på väg från DO88 nu, imorgon lämnar jag iväg tryckröret igen så får dom fixa gängor där v/m-sprutet ska kopplas, KN filtret är väl på väg så småningom det med, sen så! Är det dags att starta upp henne inte mycket kvar nu smile

Dream big, set goals, take action!

857 Inlägg
11 mars 2014
Trådstartare
#131
https://www1.garaget.org/gallery/images/75/74808/74808-d55ee35de7619bf29d9e60d57df316a7.jpg

Fortsättning följer ikväll,dags för Ic rör numbero dos att hamna på plats, samt säkra upp lite. Efter trissen kanske projektet hamnar på helt nya höjder med lite tur big_smile 💰
Senast redigerat av Buuhuu (11 mars 2014)

Dream big, set goals, take action!

857 Inlägg
11 mars 2014
Trådstartare
#132
https://www1.garaget.org/gallery/images/75/74808/74808-769122777ae4c81a635c0595bb143c2d.jpg

Beställt och på väg hem 👍

Dream big, set goals, take action!

Rejsa ?
2 959 Inlägg
11 mars 2014
#133

Skulle vara grymt intressant att se en bromsning med orginal/insatsfilter och när du monterat AEM filtret.
Dieselbilarna har ju inte riktigt samma behov av massa luft som en bensinare.

Autotech

857 Inlägg
12 mars 2014
Trådstartare
#134
Busgrabb skrev:

Skulle vara grymt intressant att se en bromsning med orginal/insatsfilter och när du monterat AEM filtret.
Dieselbilarna har ju inte riktigt samma behov av massa luft som en bensinare.

De ska vi nog kunna fixa! Har beställt en heldag den 19/5 så ett sånt experiment lär man hinna med smile Grejen är ju att ska man upp i så pass mycket effekt så torr jag att original boxen inte tillräckligt, hade varit grymt om den va det för är ju ett grymt värmeskydd smile

Dream big, set goals, take action!

Rejsa ?
2 959 Inlägg
12 mars 2014
#135
Buuhuu skrev:
Busgrabb skrev:

Skulle vara grymt intressant att se en bromsning med orginal/insatsfilter och när du monterat AEM filtret.
Dieselbilarna har ju inte riktigt samma behov av massa luft som en bensinare.

De ska vi nog kunna fixa! Har beställt en heldag den 19/5 så ett sånt experiment lär man hinna med smile Grejen är ju att ska man upp i så pass mycket effekt så torr jag att original boxen inte tillräckligt, hade varit grymt om den va det för är ju ett grymt värmeskydd smile

Sant, den är inte jättestor men kanske räcker med att öka inloppet på den lite i storlek.
Bra att du testar så jag kan göra samma sak med min 335:a sedan tongue

Autotech

857 Inlägg
12 mars 2014
Trådstartare
#136
Busgrabb skrev:
Buuhuu skrev:
Busgrabb skrev:
Skulle vara grymt intressant att se en bromsning med orginal/insatsfilter och när du monterat AEM filtret.
Dieselbilarna har ju inte riktigt samma behov av massa luft som en bensinare.

De ska vi nog kunna fixa! Har beställt en heldag den 19/5 så ett sånt experiment lär man hinna med smile Grejen är ju att ska man upp i så pass mycket effekt så torr jag att original boxen inte tillräckligt, hade varit grymt om den va det för är ju ett grymt värmeskydd smile

Sant, den är inte jättestor men kanske räcker med att öka inloppet på den lite i storlek.
Bra att du testar så jag kan göra samma sak med min 335:a sedan tongue

Testar och rapporterar jag vettu! big_smile En sak är säker iaf och det är att de ska inte sitta fast i att de blir för lite luft haha!
Senast redigerat av Buuhuu (12 mars 2014)

Dream big, set goals, take action!

52 Inlägg
12 mars 2014
#137
Hej igen

Nu vet jag inte vart du ska ha på din diesel men så som jag har på min 35i bensinare så har jag öppna filter och sen en värmesköld under dom för att försöka hindra varmluften från motorn att sugas in för mycket.

http://img641.imageshack.us/img641/4784/cimg3604.jpg

Du verkar händig så du kanske ska knacka till något liknande?

857 Inlägg
12 mars 2014
Trådstartare
#138
Head skrev:
Hej igen

Nu vet jag inte vart du ska ha på din diesel men så som jag har på min 35i bensinare så har jag öppna filter och sen en värmesköld under dom för att försöka hindra varmluften från motorn att sugas in för mycket.

http://img641.imageshack.us/img641/4784/cimg3604.jpg

Du verkar händig så du kanske ska knacka till något liknande?

Tjääna!
Ah se där! har en liknande bild uppmålad i mitt huvud hur jag ska gå tillväga, skulle kunna lägga upp en bild efter jobbet med ungefär hur det kommer att se ut smile

Dream big, set goals, take action!

Livsnjutare
1 707 Inlägg
12 mars 2014
#139
Kan nästan garantera att en sådan lösning enbart kommer sänka effekten.

Dra slang ner till framför hjulhuset, bort med dimljus ect. Kall fin luft!

857 Inlägg
12 mars 2014
Trådstartare
#140
HereComesTrouble skrev:
Kan nästan garantera att en sådan lösning enbart kommer sänka effekten.

Dra slang ner till framför hjulhuset, bort med dimljus ect. Kall fin luft!

Det är plan nr två om inte de jag har nu funkar, tänkte dela original boxen svetsa (beroende på material) på en högre böjd kant emot motorn sätta filtret i direkt anslutning till LMM. Då får jag luft matning som från original med luft kanalerna. Sedan dra en extern 3" luftslang till front med nån typ av till snyggning där fram. På så vis har jag bra värmeskydd, mkt kall luft, slipper ett stort hål i motorutrymmet alternativt en tom Box som kan brukas som förvaring smile
Senast redigerat av Buuhuu (12 mars 2014)

Dream big, set goals, take action!


Sök