Syftet med detta projekt ska bli att uppnå 500Hk ! Sen vad som sker på vägen dit brukar vara allt möjligt.. både krångel och enorm glädje ! Hoppas ni väljer att följa mig på min väg dit ! Välkomna !
Måste bara säg att det är grymt kul att se att någon gör något med dessa bilar. Har själv skaffat mig en sån här och är lite skeptisk pga att jag har ganska dåligt grepp, ska dock beställa nya däck nu. Vilka däck kör du och hur är ditt grepp?
Grymt bra jobbat, hoppas på att du lägger upp en film på den när våren träder fram!
Måste bara säg att det är grymt kul att se att någon gör något med dessa bilar. Har själv skaffat mig en sån här och är lite skeptisk pga att jag har ganska dåligt grepp, ska dock beställa nya däck nu. Vilka däck kör du och hur är ditt grepp?
Grymt bra jobbat, hoppas på att du lägger upp en film på den när våren träder fram!
inte mig du fråga men kan ju svara ändå
Toyo r888 har sjukt bra grepp på torrt underlag, sämre på blött, Michelin pilot sports cup har också bra fäste på torrt och hyffsat på blött, den finns det ju en uppsjö av R-däck som är bra eller mindre bra,,
det bästa är ju slicks men de är ju olagligt
har 2 st Michelin pilot sports cup 19" i garaget om du är intresserad
Kul att höra ! Jag kör med Michelin Pilot sport Cup däck runtom och de lilla jag hann köra i höstas tycker jag gav bra grepp även om de släppte på alla växlar de dagarna de va få plusgrader ute. Har som sagt inte hunnit köra med dom vid varmt väglag m.m så jag låter folk som kan däck svara på detta hellre
Brukar va kass på filmer men ska försöka fixa detta när de blir dags för utsläpp av bilen !
hyrbil skrev:
"Hoppas du lägger upp en film"
Vid det här laget borde opA veta att vi KRÄVER filmer såfort bilen rullar ut från Autotech.
Crima skrev:
Han saknar sin tvilling! Vart är den?
Crima skrev:
Jopp christians kände sig ensam i garaget
Den kommer hem snart opa eller?
Jag har ett ungefärligt datum men jag har lärt mig vid de här laget att de är bara att vänta för de kan bli både före och efter de datumet !
Kul att höra ! Jag kör med Michelin Pilot sport Cup däck runtom och de lilla jag hann köra i höstas tycker jag gav bra grepp även om de släppte på alla växlar de dagarna de va få plusgrader ute. Har som sagt inte hunnit köra med dom vid varmt väglag m.m så jag låter folk som kan däck svara på detta hellre
Brukar va kass på filmer men ska försöka fixa detta när de blir dags för utsläpp av bilen !
Hjulsläpp på alla växlar låter ju inte sådär jäkla roligt. Jag var lite besviken när jag hade hjulsläpp på tvåan, samt trean vid kurvor.. Dock kör ju inte jag med 420-kit.
Hjulsläpp på alla växlar låter ju inte sådär jäkla roligt. Jag var lite besviken när jag hade hjulsläpp på tvåan, samt trean vid kurvor.. Dock kör ju inte jag med 420-kit.
Kanske är för van vid AWD..
karlberg92 du har pm
Michelindäcken ska inte användas vid kallt väder bara annars fungerar dom troligen klockrent vad jag läst !
Men troligen lär dom inte hjälpa vid varmt väglag även på sommaren på 2-3:ans växel
Däck från Tysklan och olja från England ! Skiljer något enormt i pris på oljorna i England ! 20l för 1200kr inkl. frakt emot Sveriges pris på 4l för 400kr
Så.. nu börjar våren verkligen närma sig ! Vilket väder de har varit ute idag och de fortsätter såhär någon dag eller två till ! Sååååååå gött.. bara hoppas på att de inte blir något bakslag med snö igen.
Däck från Tysklan och olja från England ! Skiljer något enormt i pris på oljorna i England ! 20l för 1200kr inkl. frakt emot Sveriges pris på 4l för 400kr
Så.. nu börjar våren verkligen närma sig ! Vilket väder de har varit ute idag och de fortsätter såhär någon dag eller två till ! Sååååååå gött.. bara hoppas på att de inte blir något bakslag med snö igen.
Tänkte bara tipsa om årets första körning som lördag den 26:e april kommer bli på Björkviks flygraka med som när man var där förra året för första gången visar upp en jäääääkla massa blandade bilar som kör för glatta livet !
Rätt gött här med att få köra flygande starter.. mindre slit på drivlinor
Efter man kommer komma en bit söderifrån kör vi två flugor i en smäll och tar och åker upp till Stockholms största bilträff efteråt med just nu +2000 anmälda !