2426
Sök

Varning för extrem vinter och snö i Sverige 2013/2014

1 510 Inlägg
9 januari 2014
Drönirettab skrev:
Jag ska ställa mig ute och blåsa ner lite kyla till er så att ni får riktig vinter, inte sån där låtsasvinter med plusgrader. wink

Ja tack! Jag vill ha en riktig jävla vinter, svinkallt och ohyggliga mängder snö, ingen liten töntig 2-cm-snö-i-centrala-stockholm-trafikkaos-vinter mad

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

21 761 Inlägg
9 januari 2014
Här är det snart minus 10 grader och sjunkande, bådar gott. Jag kan väl blåsa lite kyla till dig också. smile

Cadillac_The_King
9 januari 2014
Drönirettab skrev:
Här är det snart minus 10 grader och sjunkande, bådar gott. Jag kan väl blåsa lite kyla till dig också. smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/177/176654/176654-f515f94061830d33fc08416f61d2f267.jpg
Ska snöa i 3 dar ush

21 761 Inlägg
9 januari 2014
Ja, det där såg riktigt trevligt ut tycker jag. smile

Cadillac_The_King
9 januari 2014
Drönirettab skrev:
Ja, det där såg riktigt trevligt ut tycker jag. smile

Nja ush hoppas på regn

21 761 Inlägg
9 januari 2014
Regn och samtidigt minusgrader, det blir förstås skoj. wink

däcksparkare
77 Inlägg
19 januari 2014
-30 och typ 5 cm snö i mitten av januari,vette fan om det är mycket till vinter...

Stor *** är klen tröst i fattig familj

21 761 Inlägg
19 januari 2014
Har ni så lite snö där?

Här är det väl åtminstone 30-35 cm iaf, har inte kollat så noga. Fast det ska ju egentligen vara mer än så i mitten på januari, det tycker jag. Har förresten varit ute och promenerat i en timme i dag när temperaturen låg på 31-32 minusgrader, uppfriskande. smile

däcksparkare
77 Inlägg
19 januari 2014
Drönirettab skrev:
Har ni så lite snö där?

Här är det väl åtminstone 30-35 cm iaf, har inte kollat så noga. Fast det ska ju egentligen vara mer än så i mitten på januari, det tycker jag. Har förresten varit ute och promenerat i en timme i dag när temperaturen låg på 31-32 minusgrader, uppfriskande. smile

Jo,ungefär så lite. De flesta vägarna har fortfarande bar asfalt. Det har ju regnat fram till typ 10e januari, då kom plötsligt denna kyla. Så...det är inte optimalt

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
19 januari 2014
-8 i Sundsvall och det känns som att det har snöat mer eller mindre konstant i flera dagar. Besvärligt med all snörök, men kul att det blev en riktig vinter trots allt smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Fri fart för ett fritt folk!
14 132 Inlägg
19 januari 2014
foruuuM skrev:
Drönirettab skrev:
Har ni så lite snö där?

Jo,ungefär så lite. De flesta vägarna har fortfarande bar asfalt. Det har ju regnat fram till typ 10e januari, då kom plötsligt denna kyla. Så...det är inte optimalt

märkligt här ligger det rejält med snö.. borstat av taket på en bil jag har står..2gånger och båda gångerna har det varit över 1.5dm med snö.

bor i örebro inte så vanligt med mycket snö även om vi brukar ha en del så har det kommer rejält med snö på kort tid.

snöar varje dag nu..tack och lov inte så mycket.
men skottade uppfarten här hemma 4gånger på en dag båda gångerna var det riktigt mycket snö blir galen på skiten..blir snart att tanka en 25liters dunk med bensin och slå eld på snö helvete så man slipper ha skiten runt huset smile

Kör fort så hinner inget hända...

däcksparkare
77 Inlägg
19 januari 2014
Growe skrev:
foruuuM skrev:
Drönirettab skrev:
Har ni så lite snö där?

märkligt här ligger det rejält med snö.. borstat av taket på en bil jag har står..2gånger och båda gångerna har det varit över 1.5dm med snö.

bor i örebro inte så vanligt med mycket snö även om vi brukar ha en del så har det kommer rejält med snö på kort tid.

men skottade uppfarten här hemma 4gånger på en dag båda gångerna var det riktigt mycket snö blir galen på skiten..blir snart att tanka en 25liters dunk med bensin och slå eld på snö helvete så man slipper ha skiten runt huset smile

Haha jo,det är mycket märkligt. Känns nästan som att växthuseffekten börjar göra sitt nu

Fri fart för ett fritt folk!
14 132 Inlägg
19 januari 2014
foruuuM skrev:
Growe skrev:
foruuuM skrev:

Haha jo,det är mycket märkligt. Känns nästan som att växthuseffekten börjar göra sitt nu

ähh det där är bara påhitt  naturen som vänder runt lite på saker och ting. det behövs inte så mycket för att vädret sak ändra sig allt går i olika cykler..knappast första gången med en snö fri julafton t.e.x men förstår inte varför skiten var tvungen att komma hit. hatar all j-vla snö.. visst kul att svina runt lite med bilen men man tröttnar snabbt. sen är det inte så kul och sitta i en svinkall buss hela dagarna..har 28grader där bak men -23 på golvet fram känns det som =/

Kör fort så hinner inget hända...

däcksparkare
77 Inlägg
19 januari 2014
Growe skrev:
foruuuM skrev:
Growe skrev:

ähh det där är bara påhitt  naturen som vänder runt lite på saker och ting. det behövs inte så mycket för att vädret sak ändra sig allt går i olika cykler..knappast första gången med en snö fri julafton t.e.x men förstår inte varför skiten var tvungen att komma hit. hatar all j-vla snö.. visst kul att svina runt lite med bilen men man tröttnar snabbt. sen är det inte så kul och sitta i en svinkall buss hela dagarna..har 28grader där bak men -23 på golvet fram känns det som =/

haha lät som en dröm smile Jo jag förstår att det kan vara snöfritt längre söderut,men det är ju sällan det regnar och är plusgrader i januari här uppe i norr

21 761 Inlägg
19 januari 2014
Nä, här uppe ska det inte regna på vintern. Håller med dig. smile

Growe kan ju skotta in fulla bussen med snö och köra upp till Luleå och lämna där. wink
Senast redigerat av Drönirettab (19 januari 2014)

däcksparkare
77 Inlägg
19 januari 2014
Drönirettab skrev:
Nä, här uppe ska det inte regna på vintern. Håller med dig. smile

Growe kan ju skotta in fulla bussen med snö och köra upp till Luleå och lämna där. wink

Du,den snön kan kan gott och väl få behålla :p jag är ju inte bitter, ju snabbare skiten smälter till våren,desto bättre!

671 Inlägg
24 januari 2014
_Blue_Speed_ skrev:
RightFront skrev:
_Blue_Speed_ skrev:

Sverige är ett obetydligt land som inte påverkar "miljön" ett skit, de riktigt stora länderna tycker man ju borde kunna ta lite ansvar istället.

Nu ska jag rösta på MP så jag räddar världen!!!!!!!!!                                           roll

Gett upp innan man ens har försökt, den inställningen funkar inte wink
Varför ska de ta ansvar om inte vi gör det? smile Det måste börja någonstans

Men det ska sluta med OT nu, ingen idé att säga något här smile
Ha det roligt i snön nu!

Lite fel forum att sitta och predika miljöfrågor på. lol Du får nog leta upp ett miljöpartist-forum istället. wink

Betyder det att folk på detta forum har lägre intelligens än genomsnittet och inte har förmågan av att ta in information från ett längre stycke. Kan det vara därför lobbyisterna slagord går hem framför en lång faktabaserad text baserad på seriös forskning.

Jag har mycket och skriva men desto fler ord det blir mindre blir chansen att innehållet går in och bearbetas.

53 Inlägg
27 januari 2014
Trådstartare
8,500 visningar och över 150 kommentarer senare och jag kan ju konstaterade som drog igång hela skiten att här i Bollebygd har det då inte varit någon arktisk iskyla, eller den värsta vintern i modern tid big_smile Det värsta skulle ske i Januari och nu är Januari borta så... : )   Verkar som det inte riktigt stämde tillslut ! smile

755 Inlägg
27 januari 2014
I uppsala finns det då inte knappt nån snö kvar på gatorna, kul när man skaffade nya vinterdäck....

If you want to win, You mustn't loose.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
27 januari 2014
Nja, nån extrem kyla har man ju inte känt, -28 grader som kallast en morgon när man for på jobbet, och kallare än så brukar det väll endå vara vid nått tillfälle per vinter, och dryga 25-30cm snö ligger på backen, alltså väääldigt lite för denna tid på året... Nä fyfan, jävla skitvinter hitills..

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Sök