Tjena, först och främst, kul med alla positiva svar!
Jag ska börja med att säga att jag kommer nog inte lyckas med såna expert fogar som man ser i nästan varje tidning och monster byggen man ser på nätet.
Måste ju även tillägga att det är underbart att se alla CNC frästa special delar och den ena snygga svetsen efter den andra.
MEN man måste ju även få visa att det finns vanliga svensson som t.ex jag som lyckas att få ihop det utan en super finish.
Det som jag är roligast är att bygga, vilket t.ex innefattar plastsvetsa, spackla, lacka, svetsa...
Det finns inget extraordinärt med min bil MEN jag har gjort ALLT själv på bilen
----------------------------------------------------------------------------------------
pim_pim: Tur att du bor en bit bort då, för jag e nog inte redo att ge mig på gjutgods
linusniemi: Det är bara att köpa en svets och sätta sig och köra på, det är väldigt kul.
Glesmark: Ja det blir väldigt varmt, man får ha en lång tillsats tråd så man kan mata tråd på lite avstånd
Jag tror att min svets inte e som alla andras, jag har provat de men det blir för varmt och aluminiumet smälter undan för mig. men från att gå från 60amp till 80amp gjorde gott men det är nog min ovana...
Sen kör jag med 1,6mm och 2,0mm (1,6mm på dom sista bilderna)
HG_: Det är precis därför jag startade tråden, så köp och börja svetsa bara.
Du kommer inte ångra dig:)
jojje81: Ja, det gjorde gott men jag kommer upp till 80-90amp sen smälter matrialet undan väldigt snabbt.
Så min svets e väl lite speciell
Ursäkta min okunnighet men downslopen? Menar du balansen?
Annars så gjorde jag precis som du sa att släppa på knappen lite innan...
Smangs: Tackar och bättre ska de bli...
Tack alla för denna gång.
Mvh Peter