Mitt tips är att kolla efter en som är 3-fas. Upplever att dom är lite mer "stabila" vid t.ex tändning. Jag har 1-fas och ibland får jag "skrapa" igång den.
Bilder blir det igen när jag drar igång och svetsar ic rör och kanske en annan vevhus ventilation.
Ser riktigt bra ut för att inte vara svetsare, håller garanterat för dom låga tryck du skall ha där. Lite jämnare med tillsatsen så blir det snyggare också
Glesmark: Ja, jag provar mig fram vad som är snyggast, rikligt med tillsats eller så lite som möjligt. Sen är jag riktigt kass på att följa rundningen på röret, antingen för långt ifrån eller så kör jag wolframet ner i smältan :-D
Då har jag gett mig på tryckrör nr.2 och det har inte varit smärtfritt. Något jag är riktigt bra på är att köra wolframet ner i smältan och förorena svetsen
Here we go....
Passform är som sagt mycket viktigt
Det svarta som syns är då där wolframet som gjort kontakt
Sen ska allt poleras också, men de får bli ett senare projekt
Jo då, jag gör det för att det är roligt att göra det mesta själv. Då blir man inte en expert när man gör lite här och lite där. Det ska vara kul att bygga annars kan jag lika gärna sitta hemma och samla på frimärken istället :-D Sen har jag inget riktigt garage att stå i utan jag får göra ett litet "projekt" i taget. //Peter
Då är poleringen påbörjad. Detta blir ingen super finish då man kan stå i timmar och polera. Och sån lust har jag tyvärr inte plus att de ska ju bara sitta på en "traktor"
Här va de lite repor så först våtslip med 1200 papper och även slipat den vita rengörings effekt som blir vid svetsningen.
Dumpröret lite slipat
Polerat med lite autosol
slipat lite
grovpolerat
syns lite dåligt men så här ser det ut för tillfället
Nu väntar jag på lite delar så snart ska det svetsas anslutning till tomgångsmotor och sen ska de poleras och monteras...
Som jag skrev innan så kan man stå och polera i timmar men det har jag nu inte gjort. Ska bara byta lite slangklämmor sen är det klart. Jag låter bilderna tala för sig.
Det var det för denna gång. Nästa projekt dröjer för nu har jag haft semester så då hinner man ju med lite mer.
Ett litet trix är att ritsa på båda sidor skarven så är det lättare att ha koll på svetsens bredd. Att gå igenom rörelsen innan man tänder svetsen så man kollar att inte slangpaketet häktar och att man kan nå dit man har tänkt underlättar också.