Tja! Köpte ett par O.Z 18" split fälgar för ungefär ett år sedan. Dock var det en spricka i yttre fälgbanan precis där däcket pressas emot. Skiten läckte ut luft och jag la dom på hyllan. Nu i höstdeprissionen så tänkte jag att jag kanske skulle få iordning på dom. fixa sprickan och jämna till samt polera och på med nya däck.
Hur ska jag gå tillväga, hela fälgen är väl i aluminium och så även fälgbanan antar jag. Går det bara att svetsa ihop i sprickan sen bearbeta det därifrån genom att slipa ner och sen polera upp eller ska jag behöva hitta nya fälgbanor?
Som jag har fattat det så är det 3-split och framfälgarna är 8.5-9" och bak är det 10.5".
Jag har ingen aning om vad fälgarna heter eller vad dom kostade nya samt vad dom kan vara värda nu så det skulle ju också vara rätt kul att få reda på.
Var även övertygad om att jag hade en bra mycket bättre bild än detta instagramskit men dom bilderna ligger nog på andra luren. Hoppas ni ser ändå.
Har sökt så jävla mycket jag orkar men hittar inget av värde. Vet inte vad jag ska söka på heller. Tacksam för hjälp.