3235
Sök

Volvo 945 ltt automat.

154 Inlägg
21 november 2013
Trådstartare
#1
tänket kolla med er som vet vad det skillnader Volvo 945 ltt automat.

det finns vist flera versioner så vad skiljer den från en ltt och ftt??

ska köpa en en 945 ltt och skulle vilja trimma lite, några extra häst. smile

Forummoderator
26 339 Inlägg
21 november 2013
#2
Tryckklockan skiljer mellan LTT och FTT.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

154 Inlägg
21 november 2013
Trådstartare
#3
Tryckklockan, var sitter den? smile
det ä min första automat så wink
Senast redigerat av volvo_740b (21 november 2013)

Forummoderator
26 339 Inlägg
21 november 2013
#4
volvo_740b skrev:
Tryckklockan, var sitter den?smile

På/vid turboaggregatet.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

154 Inlägg
21 november 2013
Trådstartare
#5
tack, hur är det med den automatiska växellådan? skiljer den nåt från en FTT til en LTT?

Forummoderator
26 339 Inlägg
21 november 2013
#6
volvo_740b skrev:
tack, hur är det med den automatiska växellådan? skiljer den nåt från en FTT til en LTT?

Bör inte göra det såvitt jag vet.
Kan dock ha fel i mitt påstående, men då hoppas jag att någon rättar mig.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 146 Inlägg
21 november 2013
#7
LTT kan du ställa upp wg lite den som sitter vid tornklockan om den är ställbar
annars kan du köra en t-kors...
sen har du ja finns massor saker man kan göra finns ju forum till sånt..
bara o söka :smile
ang växellådan är det inget betydelse


154 Inlägg
21 november 2013
Trådstartare
#8
stort tack smile

stukförebruk
153 Inlägg
21 november 2013
#9
Som sagt bara tryckklockan på turbon som skiljer Ltt & Ftt (134hk & 165hk) .
Ftt har oftast ställbar tryckklocka och Ltt har det inte.
Angående lådan så är det samma, ingen skillnad alls.

Ska du trimma så börja med chip till bränsleboxen utan det ska du inte börja ställa upp något laddtryck för då går motorn för snålt, alltså för lite bränsle.
När du köpt chip så köper du antingen en ftt tryckklocka o ställer laddtrycket med den eller så sätter du dit ett T-kors på vakumslangen mellan turbon & tryckklockan.
Se till att skaffa en laddtrycksmätare innan du börjar laborera med laddtryck smile


154 Inlägg
22 november 2013
Trådstartare
#10
tack för svaren,
dock har ja fått höra att man måste ställa upp olje-trycket i lådan. nåt som  vet nåt om det?

smile

399 Inlägg
23 november 2013
#11
om man kör pysventil på en ltt så ska det bli svajigt ladd som fan har jag hört. (blivit avrådd från att göra det på min). för wg-fjädern pallar inte


12 086 Inlägg
23 november 2013
#12
Ge fan i att höja oljetryck i lådan, den växlar bara hårdare och sliter på grejorna.

Jag hade en 945 ltt automat i fjol, 0,8 bar WG och en A-kam, gick som en jävla dröm. Bra tryck va det i den.
Dock modda jag lådan så lockupen skulle gå i tidigare, den går i i typ 90 annars.

WG från en BMW tds passar bolt on, åtminstone på min 95a. De har ett grundladd på 0,8 bar.
Lägga ner flera tusen på ett chip till en vinterholk känns ju sådär.

154 Inlägg
23 november 2013
Trådstartare
#13
ok, vill bara veta smile
tack

906 Inlägg
13 januari 2015
#14
Jag lånar tråden lite, eftersom någon svara om automatlådan. Skiljer det säg något av automatlådorna till 945? Eller finns det bara en modell på automatlåda?

=)


Sök