Tjena! Nu har man äntligen fått lite mer tid när semestern kommit Första grejen som skulle göras var att göra klart och passa in grenröret.
Rör till wastegate färdigt.
Egt
Lite värmefärg
Såja!
Fick massera innerskärmen lite
Värmeskydd på de.
Lite större kopparmuttrar med låsbrickor sattes där
Blev ganska tajt med Egtn men är nästan en cm till skärmen nu
Håller på att göra pinbultar att fästa turbo med grenrör men kommer fan inte åt att spänna den innersta muttern, måste ta av hela kompressorhuset för att komma åt.. Andra som också har problem med det??
måste lägga prem på denna, måste säga att du gör allt väldigt snyggt! är inte så insatt i motorbyggen men hoppas kunna lära mig! hur mycket effekt tror du maskinen kommer ge när den är färdig?
Dannekkk: Det tackar jag för! jag vill ha drygt 700hk men har ganska stor turbo så får se vad det blir
okej låter bra! av ren nyfikenhet, hur mycket pengar snackar vi om för att få en hållbar motor med runt 700 hk? syftar på den motorn du har då
Det är svårt och säga men just s38 är väldigt dyra att bygga på som alla andra s maskiner.. men man får nog minst lägga ner en 100k för att få det bra
okej tack för svaret är lite sugen på att bygga en smidd t5a i framtiden men antar att jag får lägga ungefär samma pengar för att få en hållbar och pålitlig motor, får börja spara studiebidragen
okej låter bra! av ren nyfikenhet, hur mycket pengar snackar vi om för att få en hållbar motor med runt 700 hk? syftar på den motorn du har då
Det är svårt och säga men just s38 är väldigt dyra att bygga på som alla andra s maskiner.. men man får nog minst lägga ner en 100k för att få det bra
okej tack för svaret är lite sugen på att bygga en smidd t5a i framtiden men antar att jag får lägga ungefär samma pengar för att få en hållbar och pålitlig motor, får börja spara studiebidragen