3360
Sök

Bmw m5 s38b36 turbo

M5 turbo! kommer byggas som en gat/trackday bil.

90 565 Visningar
Uppdaterades senast 19 september 2017
243 Inlägg
6 januari 2016
Trådstartare
#141
TheMan89 skrev:
Köp ett stort relä som sätt innan som du sen tar styrström från tändningen?

Köpte ett 180A relä på mekonomen och säkringshållare som jag satt innan ecu.

Okej då kopplar jag som på bilden fast istället för ECU GPO sätter jag tändningsplus från pin 21 där.
http://i68.tinypic.com/2zxv4b5.jpg

Men borde jag ha två relä då? Ett till 12V ECU och ett till 12V IGNITION eller jag delar kablen efter relät?


Koenigsegg Automotive
481 Inlägg
14 januari 2016
#142
Mrtuning.se har relä.. röda,blåa o grön.. dom har även fått in de neonkittet du skulle ha!


243 Inlägg
15 januari 2016
Trådstartare
#143
rille_ skrev:
Mrtuning.se har relä.. röda,blåa o grön.. dom har även fått in de neonkittet du skulle ha!

Afan gött!! är det samma som sitter på alla dina bilar då? wink


78 Inlägg
15 januari 2016
#144
Fredzze skrev:
TheMan89 skrev:
Köp ett stort relä som sätt innan som du sen tar styrström från tändningen?

Köpte ett 180A relä på mekonomen och säkringshållare som jag satt innan ecu.

Okej då kopplar jag som på bilden fast istället för ECU GPO sätter jag tändningsplus från pin 21 där.
http://i68.tinypic.com/2zxv4b5.jpg

Men borde jag ha två relä då? Ett till 12V ECU och ett till 12V IGNITION eller jag delar kablen efter relät?

Det beror på lite hur mycket de två matningarna drar. Kommer inte exakt ihåg vad 12V ECU och 12v ignition går till. 12v ignition går de direkt till VAG spolarna? och 12v ECU direkt till sprutet?


243 Inlägg
16 januari 2016
Trådstartare
#145
rjobin skrev:
Fredzze skrev:
TheMan89 skrev:
Köp ett stort relä som sätt innan som du sen tar styrström från tändningen?

Köpte ett 180A relä på mekonomen och säkringshållare som jag satt innan ecu.

Okej då kopplar jag som på bilden fast istället för ECU GPO sätter jag tändningsplus från pin 21 där.
http://i68.tinypic.com/2zxv4b5.jpg

Men borde jag ha två relä då? Ett till 12V ECU och ett till 12V IGNITION eller jag delar kablen efter relät?

Det beror på lite hur mycket de två matningarna drar. Kommer inte exakt ihåg vad 12V ECU och 12v ignition går till. 12v ignition går de direkt till VAG spolarna? och 12v ECU direkt till sprutet?

Ignition går direkt till vag spolarna och 12v ECU går till sprutet, lambda, spridare och GPO utgångarna som du ser på schemat jag la upp på förra sidan smile


78 Inlägg
16 januari 2016
#146
Fredzze skrev:
rjobin skrev:
Fredzze skrev:
Okej då kopplar jag som på bilden fast istället för ECU GPO sätter jag tändningsplus från pin 21 där.
http://i68.tinypic.com/2zxv4b5.jpg

Men borde jag ha två relä då? Ett till 12V ECU och ett till 12V IGNITION eller jag delar kablen efter relät?

Det beror på lite hur mycket de två matningarna drar. Kommer inte exakt ihåg vad 12V ECU och 12v ignition går till. 12v ignition går de direkt till VAG spolarna? och 12v ECU direkt till sprutet?

Ignition går direkt till vag spolarna och 12v ECU går till sprutet, lambda, spridare och GPO utgångarna som du ser på schemat jag la upp på förra sidan smile

Om du kikar i maxxecu handbok sida 12 har du ett litet större schema, där säkrar dem ECU för 15A och spridarna 15A. Så de borde inte vara något problem att dra båda genom ett relä (som klarar 30A) så länge du inte har något som drar mer än de. Men sätt som sagt säkringar efter så om de blir för stor belastning går säkringarna istället smile


243 Inlägg
13 november 2016
Trådstartare
#147
Hej!

Längesen jag uppdaterade här men här kommer massa bilder iallafall smile

Köpte ett par fälgar som jag tänkte renovera till smile
http://i64.tinypic.com/4r6dtd.jpg

http://i64.tinypic.com/9qlfo5.jpg

http://i67.tinypic.com/2hcp89v.jpg

http://i65.tinypic.com/2emeiqb.jpg

http://i67.tinypic.com/b682ux.jpg

Vevhusventilationen fick sitta här.
http://i63.tinypic.com/2eg5es4.jpg

Dubbla 3,5" utblås big_smile
http://i68.tinypic.com/zn8odj.jpg

Byggde ett skydd för kablar ovanför downpipen.
http://i66.tinypic.com/15h1qoh.jpg

Provtryckt
http://i64.tinypic.com/n6f81l.jpg

Bussningarna va helt slut när vi testkörde den så det får bli att fräscha upp bakvagnen först.
http://i65.tinypic.com/rv9d3s.jpg

Diffen blev stum.
http://i66.tinypic.com/4tufqf.jpg

Pulver på allt.
http://i68.tinypic.com/6gyeeg.jpg

http://i65.tinypic.com/339rrea.jpg

polyuretanbussningar på alla andra ställen smile
http://i67.tinypic.com/23hrp68.jpg

http://i63.tinypic.com/5oc8s9.jpg

http://i65.tinypic.com/2s80kzr.jpg

Så här ser maskinrummet ut nu.
http://i63.tinypic.com/ohv2mw.jpg

Sen mappades bilen. Det gick helt utan problem och vi laddade bara 1,4 bar så det finns fortfarande mycket att hämta. Men jag nöjer mig med detta för tillfället smile
http://i68.tinypic.com/301f0g4.jpg

http://i68.tinypic.com/syphkn.jpg


351 Inlägg
13 november 2016
#148
Vilketbygge!!! Å skapliga effekt siffror! Besiktiga sen?

243 Inlägg
13 november 2016
Trådstartare
#149
mattew skrev:
Vilketbygge!!! Å skapliga effekt siffror! Besiktiga sen?

Tack!! Japp på nått sätt big_smile


Koenigsegg Automotive
481 Inlägg
17 november 2016
#150
Hej fredrik,de hade ju varit kul om de var fyrsiffrigt vrid.. Mvh ledsen kille


243 Inlägg
20 november 2016
Trådstartare
#151
rille_ skrev:
Hej fredrik,de hade ju varit kul om de var fyrsiffrigt vrid.. Mvh ledsen kille

ledsen att göra dig besviken sopa big_smile


30 Inlägg
21 november 2016
#152
riktigt grymt jobbat Fredde!


243 Inlägg
16 april 2017
Trådstartare
#153
Under vintern har jag hållt på en del med att göra om inredningen i bilen som jag vill ha den. Sen håller jag även på att byta låda och koppling. Här kommer lite bilder.

Har byggt en halvbur i den.
http://forumbilder.se/G826E/img-5532.JPG

http://forumbilder.se/G826E/img-5542.JPG

http://forumbilder.se/G826E/img-5540.JPG

Har även köpt ett par nya stolar som nu har renoverats också smile

http://forumbilder.se/G826E/img-5367.JPG

Såhär blev resultatet big_smile

http://forumbilder.se/G826E/img-5741.JPG

Här bak har jag skurit till skivor i foamalux som jag sedan har klätt med alcantara.

http://forumbilder.se/G826E/img-5743.JPG

Har även putsat upp resten av original inredningen.

http://forumbilder.se/G826F/img-5742.JPG

I kofferten sågade jag ut en platta i trä som jag också klädde i alcantara smile

http://forumbilder.se/G826F/img-5381.JPG

http://forumbilder.se/G826F/img-5382.JPG

Såhär blev resultatet i kofferten big_smile

http://forumbilder.se/G826F/img-5744.JPG

http://forumbilder.se/G826F/img-5746.JPG

http://forumbilder.se/G826F/img-5747.JPG

Sen har jag lackat om mina framok. Kände att D2 lila inte riktigt hörde hemma på denna så det blev i bilens färg istället bmw Diamantschwarz 181.

http://forumbilder.se/G826F/img-5605.JPG

http://forumbilder.se/G826F/img-5749.PNG

Sen ska den här bästen på plats också smile GS6-53DZ

http://forumbilder.se/G826F/img-5748.JPG

Fick förlänga spakstället lite.

http://forumbilder.se/G826F/img-5735.JPG

Sen har jag fått hem ett billet svänghjul och en Sachs 2 skivig koppling (1360 nm) Men tyvärr är mina lameller restade så jag går och väntar på dom innan jag kan börja mäta in urtrampningslager osv.

http://forumbilder.se/G826F/img-5682.JPG


German Engineering
9 083 Inlägg
17 april 2017
#154
Nice work smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

243 Inlägg
17 april 2017
Trådstartare
#155
CarpeDiem skrev:
Nice work smile

Tack! smile


German Engineering
9 083 Inlägg
30 april 2017
#156
Hur går det? smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

243 Inlägg
1 maj 2017
Trådstartare
#157
CarpeDiem skrev:
Hur går det? smile

Det går framåt! kommer en uppdatering alldeles strax big_smile


243 Inlägg
1 maj 2017
Trådstartare
#158
Nu har jag byggt växellådsfäste och kardanring. Även fått upp kopplingen så nu väntar jag på att mitt tiltonlager ska komma smile

http://forumbilder.se/G8AG1/img-5758.JPG

http://forumbilder.se/G8AG1/img-5760.JPG

http://forumbilder.se/G8AG1/img-5761.JPG

http://forumbilder.se/G8AG2/img-5762.JPG

http://forumbilder.se/G8AG2/img-5783.JPG

http://forumbilder.se/G8AG2/img-5781.jpg

http://forumbilder.se/G8AG2/img-5785.JPG


243 Inlägg
7 maj 2017
Trådstartare
#159
Divina Performance har hjälpt mig att korta kardanen och det blev kanon som vanligt. Nu ska den bara skickas på balansering och efter det ska jag lacka den.

Vi svarvade hylsor med presspassning som skulle centrera kardanen innan svetsningen.
http://forumbilder.se/G8B31/img-5803.jpg

http://forumbilder.se/G8B32/img-5804.JPG

http://forumbilder.se/G8B32/img-5805.JPG

Sen svetsades dom i "snurrebordet" big_smile
http://forumbilder.se/G8B32/img-5807.JPG

Håller på att mäta in urtrampningslagret och lite sånt just nu. Bygger en fästplatta till det och försöker få det centrerat.
Är det någon som vet vilken olja man ska hälla i GS6-53DZ? In på BMW och fråga efter original kanske?

Mvh Fredrik


George
1 956 Inlägg
7 maj 2017
#160
Original olja till lådan e det som gäller!

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!


Sök