Köp ett stort relä som sätt innan som du sen tar styrström från tändningen?
Köpte ett 180A relä på mekonomen och säkringshållare som jag satt innan ecu.
Okej då kopplar jag som på bilden fast istället för ECU GPO sätter jag tändningsplus från pin 21 där. http://i68.tinypic.com/2zxv4b5.jpg
Men borde jag ha två relä då? Ett till 12V ECU och ett till 12V IGNITION eller jag delar kablen efter relät?
Det beror på lite hur mycket de två matningarna drar. Kommer inte exakt ihåg vad 12V ECU och 12v ignition går till. 12v ignition går de direkt till VAG spolarna? och 12v ECU direkt till sprutet?
Köp ett stort relä som sätt innan som du sen tar styrström från tändningen?
Köpte ett 180A relä på mekonomen och säkringshållare som jag satt innan ecu.
Okej då kopplar jag som på bilden fast istället för ECU GPO sätter jag tändningsplus från pin 21 där. http://i68.tinypic.com/2zxv4b5.jpg
Men borde jag ha två relä då? Ett till 12V ECU och ett till 12V IGNITION eller jag delar kablen efter relät?
Det beror på lite hur mycket de två matningarna drar. Kommer inte exakt ihåg vad 12V ECU och 12v ignition går till. 12v ignition går de direkt till VAG spolarna? och 12v ECU direkt till sprutet?
Ignition går direkt till vag spolarna och 12v ECU går till sprutet, lambda, spridare och GPO utgångarna som du ser på schemat jag la upp på förra sidan
Okej då kopplar jag som på bilden fast istället för ECU GPO sätter jag tändningsplus från pin 21 där. http://i68.tinypic.com/2zxv4b5.jpg
Men borde jag ha två relä då? Ett till 12V ECU och ett till 12V IGNITION eller jag delar kablen efter relät?
Det beror på lite hur mycket de två matningarna drar. Kommer inte exakt ihåg vad 12V ECU och 12v ignition går till. 12v ignition går de direkt till VAG spolarna? och 12v ECU direkt till sprutet?
Ignition går direkt till vag spolarna och 12v ECU går till sprutet, lambda, spridare och GPO utgångarna som du ser på schemat jag la upp på förra sidan
Om du kikar i maxxecu handbok sida 12 har du ett litet större schema, där säkrar dem ECU för 15A och spridarna 15A. Så de borde inte vara något problem att dra båda genom ett relä (som klarar 30A) så länge du inte har något som drar mer än de. Men sätt som sagt säkringar efter så om de blir för stor belastning går säkringarna istället
Längesen jag uppdaterade här men här kommer massa bilder iallafall
Köpte ett par fälgar som jag tänkte renovera till
Vevhusventilationen fick sitta här.
Dubbla 3,5" utblås
Byggde ett skydd för kablar ovanför downpipen.
Provtryckt
Bussningarna va helt slut när vi testkörde den så det får bli att fräscha upp bakvagnen först.
Diffen blev stum.
Pulver på allt.
polyuretanbussningar på alla andra ställen
Så här ser maskinrummet ut nu.
Sen mappades bilen. Det gick helt utan problem och vi laddade bara 1,4 bar så det finns fortfarande mycket att hämta. Men jag nöjer mig med detta för tillfället
Under vintern har jag hållt på en del med att göra om inredningen i bilen som jag vill ha den. Sen håller jag även på att byta låda och koppling. Här kommer lite bilder.
Har byggt en halvbur i den.
Har även köpt ett par nya stolar som nu har renoverats också
Såhär blev resultatet
Här bak har jag skurit till skivor i foamalux som jag sedan har klätt med alcantara.
Har även putsat upp resten av original inredningen.
I kofferten sågade jag ut en platta i trä som jag också klädde i alcantara
Såhär blev resultatet i kofferten
Sen har jag lackat om mina framok. Kände att D2 lila inte riktigt hörde hemma på denna så det blev i bilens färg istället bmw Diamantschwarz 181.
Sen ska den här bästen på plats också GS6-53DZ
Fick förlänga spakstället lite.
Sen har jag fått hem ett billet svänghjul och en Sachs 2 skivig koppling (1360 nm) Men tyvärr är mina lameller restade så jag går och väntar på dom innan jag kan börja mäta in urtrampningslager osv.
Divina Performance har hjälpt mig att korta kardanen och det blev kanon som vanligt. Nu ska den bara skickas på balansering och efter det ska jag lacka den.
Vi svarvade hylsor med presspassning som skulle centrera kardanen innan svetsningen.
Sen svetsades dom i "snurrebordet"
Håller på att mäta in urtrampningslagret och lite sånt just nu. Bygger en fästplatta till det och försöker få det centrerat. Är det någon som vet vilken olja man ska hälla i GS6-53DZ? In på BMW och fråga efter original kanske?