2693
Sök

Hjälp mig koppla i mitt billjud i Södertälje mot betalning!

12 Inlägg
24 november 2013
Trådstartare
Hej jag har köpt mig en baslåda med 2 st 12" 300 w st och ett slutsteg som mitt första ljud i bilen . Bilen är en golf kombi från -02 och har färdig dragna kablar när jag köpte bilen . Har följt guider hur man kopplar in allt men får bara steget att lysa grönt men helt ljudlöst från basen . Har hängt i bilen hela helgen utan framgång och har nu gett upp. Finns det någon vänlig människa här i Södertälje eller i närheten som hade kunna hjälpa mig med att få igång ljudet mot betalning ?smile mvh Patrik

559 Inlägg
24 november 2013
Retrospective skrev:
Hej jag har köpt mig en baslåda med 2 st 12" 300 w st och ett slutsteg som mitt första ljud i bilen . Bilen är en golf kombi från -02 och har färdig dragna kablar när jag köpte bilen . Har följt guider hur man kopplar in allt men får bara steget att lysa grönt men helt ljudlöst från basen . Har hängt i bilen hela helgen utan framgång och har nu gett upp. Finns det någon vänlig människa här i Södertälje eller i närheten som hade kunna hjälpa mig med att få igång ljudet mot betalning ?smile mvh Patrik

Ring Pm-Shopen på 08-6524960 och tala med Abbe som är montör, han bor i Södertälje och kan säkert hjälpa dej.
Med vänlig hälsning, Putte

www.pmshopen.se, webb samt butik i Solna på Johan Enbergsv. 2
Även på Facebook

12 Inlägg
24 november 2013
Trådstartare
Tack de ska jag ta och göra smile

12 Inlägg
24 november 2013
Trådstartare
Inge svar hos pm shoppen ska testa ringa lite senare , fler förslag och tips är välkomna smile

559 Inlägg
24 november 2013
Retrospective skrev:
Inge svar hos pm shoppen ska testa ringa lite senare , fler förslag och tips är välkomna smile

Nej, det är ju söndag:-) du får prova imorgon istället.
Med vänlig hälsning, Putte

www.pmshopen.se, webb samt butik i Solna på Johan Enbergsv. 2
Även på Facebook

60 Inlägg
24 november 2013
Retrospective skrev:

Hur lyser steget? om det små blinkar alltså väldigt lite och det inte kommer ljud så är det remoten som är felkopplad bakom Stereon Den ska vara på B+ Alltså backup och så kan du ju kolla jordkabeln och den ska inte vara mot en lackerad yta. och inte något plastigt heller! smile

12 Inlägg
24 november 2013
Trådstartare
Linuspw skrev:
Retrospective skrev:

Hur lyser steget? om det små blinkar alltså väldigt lite och det inte kommer ljud så är det remoten som är felkopplad bakom Stereon Den ska vara på B+ Alltså backup och så kan du ju kolla jordkabeln och den ska inte vara mot en lackerad yta. och inte något plastigt heller! smile

Jorden sitter i plåten del i chassit och lampan lyser starkt grönt sad

195 Inlägg
24 november 2013
Ta ett kort på hur du har kopplat in allt i slutsteget så kan vi säkert hjälpa dig härifrån.

EDIT: Eftersom steget lyser som det ska så är det antagligen något med RCA kablarna eller att du helt kopplat plus och minus fel från basarna. Det kanske är något så enkelt som att kablarna bakom stereon har lossnat eller att själva basen är avstängd på någon inställning på stereon.
Senast redigerat av Klii (24 november 2013)

4 670 Inlägg
24 november 2013
Upp med bilder.

Som killen innan skrivi hur är inställningarna på stereon? Testat andra RCA kablar?
Senast redigerat av Japs-Micke (24 november 2013)

12 Inlägg
24 november 2013
Trådstartare
Har kollat alla inställningar från stereon och på steget och det är korrekt inställt RCA kablarna har jag testat byta mkt nya men samma problem kvarstår.  Remote kabeln sitter bakom sterion ihopkopplat med blå vita som slår igång steget när sterion är på slagen smile
Bild kan jag nog fixa upp senare ikväll ellr imorgon bitti smile

12 Inlägg
24 november 2013
Trådstartare
Var dock osäker när jag kopplade på baslådan på steget om jag gjorde helt rätt men återkommer med bild på hur jag gjort smile

1 494 Inlägg
24 november 2013
Det va någon snubbe som hade ett liknande problem, steget lyste grönt men inget ljud. Hans problem va att remoten inte klarade dra igång steget men klarade av att starta lampan smile

Det bästa du kan göra är väl att ta en multimeter och börja mäta lite på steget.

Du har kollat så att subwoofern är aktiverad i stereon va? wink

12 Inlägg
24 november 2013
Trådstartare
Är pinsamt ny på billjud men någonstans måste man ju börja smile hur kollar jag om det är aktiverat på sterion ?:o

195 Inlägg
25 november 2013
Retrospective skrev:
Är pinsamt ny på billjud men någonstans måste man ju börja smile hur kollar jag om det är aktiverat på sterion ?:o

Beror på vad du har för stereo men på min Pioneer finns lägena Normal, reverse och Off i menyn "audio". 
De flesta huvudenheter har inställt från fabrik att subwoofern ska vara aktiverad.

Vad har du för stereo då?

534 Inlägg
13 december 2013
om remoten inte skulle orka med att starta steget är det bara ta en liten kabel melan + på steget och remoten då ser han om de är nåt fel på remoten på sterion

Sök