3806
Sök

Volvo 740 byta från 1031 axel till 1041 "slungdiff"

773 Inlägg
27 november 2013
Trådstartare
hej har en volvo 740 som enhjular väldigt mycket och tänkte skaffa mig en 1041 axel så kallad "slungdiff" och undrar hur det går med hastighetsmätarn det här är ju en 88a?. och det jag undrar är det är ju utväxling 4:10 och undrar hur mycket skilnad det är på hastighet som tex min bakaxel nu går ca 95 km/H så med 4:10 bakaxel så går den kanske 85km/h på växel nr2? så mycket har jag tänkt mig max rätta mig är ni snälla smile mvh

6 738 Inlägg
27 november 2013
ta bort locket på nya bakaxeln o kolla hur den där kransen som sitter framför givaren till hastighetsmätaren ser ut, ser den lika dan ut kommer den mäta lika som med den andra smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

773 Inlägg
27 november 2013
Trådstartare
Henkix skrev:
ta bort locket på nya bakaxeln o kolla hur den där kransen som sitter framför givaren till hastighetsmätaren ser ut, ser den lika dan ut kommer den mäta lika som med den andra smile

ja det kan jag göra först men jag tror mest på att det är nya bakaxeln (88b) så hur gör man då för att få hastighets mätarn att funka smile

6 738 Inlägg
27 november 2013
tvedberg skrev:
Henkix skrev:

ja det kan jag göra först men jag tror mest på att det är nya bakaxeln (88b) så hur gör man då för att få hastighets mätarn att funka smile

man byter kransen, dock har jag inte en aning om hur man gör det xD hoppas nån annan har svar på det smile
men man kan ju alltid kolla vad det är för krans innan tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

773 Inlägg
27 november 2013
Trådstartare
Henkix skrev:
tvedberg skrev:
Henkix skrev:

man byter kransen, dock har jag inte en aning om hur man gör det xD hoppas nån annan har svar på det smile
men man kan ju alltid kolla vad det är för krans innan tongue

jajo får kolla på det senare när jag har båda bakaxlarna nere

och vet du om man kan ta själva diff delen och sätta i en vanlig 1031 axel så man får org utvxling?
Senast redigerat av tvedberg (27 november 2013)

14 Inlägg
28 november 2013
byt kronhjulet och pinjongen för det är där utväxlingen är

Sök