Min totalkostnad innefattar rubbet för att bygga en säker, tillförlitlig, rostfri, nylackad 240 med 400Hkr ur en B230 8V motor.
Rubbet alltså, sätt nu igång att räkna så får ni se vart ni hamnar. (Sedan räknar man ner allteftersom man hittar billigare grejor på beg.marknader...).
Stolar. pris?
Instrument, pris?
Bur, pris?
Lack, pris?
Ny framruta, pris?
Nya torkarblad, pris?
Nya bult till svänghjulet, pris?
Soppapump typ 044, pris?
Catchtank så att man kan busa utan att suga luft, pri?
Allt kostar och man glömmer tyvärr massor med småposter.
400Hkr i en lättat 240 på 1000kg är SKITMYCKET och skall man kunna användaeffekten utan att vara rädd för att grejorna går sönder eller att man inte får stopp så kostar det.
Vi köpte en 240 med över 500Hkr i garaget för ca 4 år sedan. Riktiga Hkr men snikbygge. Det första som hände när vi börnade i garaget var att vi vred av kardan och totalrensade lådan. Det kostade motsvarande 50 - 60.000 i motsvarande nya delar för att få bilen vettig, lätt och körbar/hållbar.
Notera att vi i TTR garaget har åkt 8.66 / 402m med en 240 med B19 motor år 1999 så vi vet vad som krävs och vad det kostar och hur man bygger 240.
/Göran
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI