En massive update! Händer rätt mycket runt om kring så ibland kan man inte prioritera bilen bara.. :-)
Bytte fjäderben fram och besiktigade kärran. Blanka papper givetvis!
Någon dag efter "nybesiktigad"
And so it begins.....
Byebye you oildripping pieace of shit...
Lite bra & ha grejer sparade..
Började rensa lite och städa ur skit...
Inte jätteshockerad för att AC inte fungerande när kylet ser ut sådär.. var bara smulor. AC demonterad men kommer nog tillbaka nyrenoverad!
Ursäkta suddiga bilder... Men man har inte tid.
Ja, kablar älskar vi alla?
Eftersom kabelmattan bara var ivägen lossade jag den inifrån kupén på förarsidan och rykte ur skiten..
Lite mer kablar på andra sidan. Tog av skärmarna också, för underlätta arbete. Skall även lägga kablarna i skärmarna.
Framvagn och motorbalk demonterad. Styrväxeln kass efter att jag slog i säsong 2014... LOWLIFE RULES!
Lite annat under tiden.. Polaren behövde lite polering av sin bil som inte varit tvättad på många många många år.... matt som fan och kass totalt. Fick upp liten yta med lite rubbing och maskin... men orkade inte hålla på mer, onödig tid och slöseri av medel.
Tjejens kanonfina 244a som numera får agera modell med mina Vossen.
Köpte nya stolar till bilen också. Blir nog kanon!
Gamla maskinen. Riktig skit! Sönderkörd så de skriker om de, en m47 som skrapade i alla växlar typ..
Lossade allt skit. ABS Enheten, bromsservon & allt utdraget till mitten så jag kan komma åt för lackering.
Påbörjat förberedelse, och rostskydd på utsatta delar som var rostiga. Långt ifrån klar, men påbörjade en sen kväll innan hemgång.
Som den står nu. Hänt något på några veckor iaf..
Kommentera nu, så jag orkar hålla igång de någorlunda iaf.
- Jimmy.