God afton gott folk!
Det har blivit lite uppehåll då annat i livet tagit större del av tid & energi.
Men äntligen blev det att åka till garaget förra veckan och börja lite smått.
Gamla stolarna ifrån 760n fick offra sig till den gröna Finleifen.. Bilder finns på min sida på bilen.
Sedan blev det en liten utflykt för att hämta hem en glaslucka till finleifen samt nya bakljus till 760n då dem gamla börjar bli för tråkiga för att sitta på den bilen...
Dem behöver sig en liten polering men sprickfria och soprena!
Sedan kom vi till garaget, och visst ser ho ledsen ut? Ja.. men de ska bli ändring på de! Började med att röja runt allting omkring, och flytta bilarna på rätt plats så allt kunde stå så en längre tid..
Sedan åkte fronten av.. ni som inte vet varför kan börja fundera..
Blinkers fick ju lossas med.. lite halvt ledsen framände men, snart ska den bli lycklig!
Har mina funderingar på om man skall skära loss glaset och kanske måla insatsen? Det blir ju ruskigt kaxigt och de är fullt lagligt.
Ja.. ytterligare lite krångel att höja upp den då vi INTE har en lågprofils domkraft.... än. Skall införskaffas, den saken är säker.
Efter kanske en halvtimme..
Fick börja med att efter fronten var loss, hissa i bogseröglan, lägga 2 klossar under framhjulen, sedan en pallbock i högsta läget under krockbalken. Därefter hissa i motorbalken, lägga 2 pallbockar i understa läget, sänka ner.
Därefter precis så domkraften kommer under utan den där skålen på domkraftsfästena bak, hissa upp, lägga under en kloss under var hjul, sedan kommer man under bakaxeln.. efter krångel var de uppe på pallbockar bak, sedan fick jag bara lösa så de var på högsta läget.
Tog väl bara sådär 1 timme innan bilen var helt upphissad från de att jag började, haha.... Jag säger bara: LÅGPROFILSDOMKRAFT.
Började med för skojs skull då meklusten försvann lite och hjälpte polaren lite med hans motor han bygger, så ville jag se lite med bakljusen.
Nya - Gamla.
OBS: Dem gamla är SMUTSIGA som fan, men också matta. Dem har blivit uppfräschade av mig en gång och skall göras igen, så det ser mycket värre ut än det egentligen är, finns dock sprickor.
Sedan plockade jag ur baksätet och började demontering utav inredningen då jag får ta ur fuktet som kommit ifrån bakrutan som är i princip lös. Skall givetvis limma om denna och tona troligtvis också. Ursäktar för dåliga bilder..
Bonusbild på mina nya stolar.
Avslutar garagevistelsen med denna bilden. Blev inte mycket gjort men kom ändå igång, så det kommer ske mer nu framöver givetvis!
Kommentera nu, så det blir kul att hålla igång tråden!
- Jimmy.