3116
Sök

Vilken BMW ska man trimma?

4 Inlägg
3 december 2013
Trådstartare
Vilken BMW tycker ni är lämpligast att trimma där man får flest hästar för minsta kostnaden och den som håller bäst? Jag är inte ute efter att åka så snabbt som möjligt eller gasa runt som en dåre, utan jag vill ha en relativt snygg BMW att gasa lite lagom med! big_smile Själva bilen får kosta högst 50 000 kr ungefär...

875 Inlägg
3 december 2013
Bmw e36 325 men en turbokonvertering? Enligt mig ett av de lättaste sätten att få många hästar i en bmw, annars så kan du väl köra på en m3 eller m5:)

497 Inlägg
3 december 2013
En m60b40 i valfri kaross smile Verkar vara en motor som klarar rätt mkt effekt oöppnad och med överladd, norska ESS har kompressorkit ifall du vill gå den lätta vägen(ingen man konvertering osv) smile

Snyggaste bilen som den sitter i är väl en 540 e34..
Senast redigerat av JossanB (3 december 2013)

Dream as if you could live forever. Live as if you only have today.
Suprans projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=308981

74 Inlägg
3 december 2013
typ e30  med m60, m50turbo osv
Senast redigerat av turbo300e (3 december 2013)

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
3 december 2013
trimma den bmwn du vill ha .... bmw har många stabila motorer

335an är ju väldigt smidig att trimma tillexempel

3 121 Inlägg
3 december 2013
En 535 E34 går att mosa ur ganska mycket utan att ens öppna den...

4 Inlägg
3 december 2013
Trådstartare
Tack så mycket för alla era svar, var väldigt blandade svar dock, men ska försöka hitta någon som passar mig! big_smile

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
3 december 2013
Chanelle skrev:
Tack så mycket för alla era svar, var väldigt blandade svar dock, men ska försöka hitta någon som passar mig! big_smile

du får mycket blandade svar iom att bmw har många bra stabila motorer som tål en massa effekt

akta dig för m40 bara och m52 är ingen höjdare att bygga överladd på om du siktar högt

4 Inlägg
3 december 2013
Trådstartare
Jo, jag har inte så bra koll på BMW, då jag endast innan trimmat en volvo 850 t5r, så därför ville jag ha era synpunkter om vad ni kanske har för erfarenheter om vad som håller och så! smile

497 Inlägg
3 december 2013
Chanelle skrev:
Jo, jag har inte så bra koll på BMW, då jag endast innan trimmat en volvo 850 t5r, så därför ville jag ha era synpunkter om vad ni kanske har för erfarenheter om vad som håller och så! smile

Gå in och läs lite på PPFs forum och Autopowers forum, bägge är mer inriktade på BMW och du borde kunna hitta en hel del kul läsning smile

Dream as if you could live forever. Live as if you only have today.
Suprans projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=308981

4 Inlägg
3 december 2013
Trådstartare
Tack för tipset!

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
3 december 2013
Skulle tro att du får mest för pengarna om du kör en E34 eller E36 med M50 motor och turbokonverterar. Det är så pass vanligt att det inte är så farligt dyrt längre, sen har ju många gjort det så mycket tips och idéer finns tillgängligt. M20 är ju inte helt ovanligt heller, och M30n finns ju också.

Passa dej för motorer med aluminiumblock då de kräver lite mer omsorg om du ska överladda. M52 blocket är inte alls något att börja på, bättre att köra M50 direkt då. M60 finns det ju några som har överladdat men blocken brukar spricka vid strax över ett kilos överladd. Någon tipsade om att kika på PPF's forum, och jag tycker även att du ska kolla på fartverket då grabbarna där har riktigt bra koll på att trimma BMW till vettiga pengar.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

Darkus
3 december 2013
Bilsport ska göra reportage med början första numret nästa år där dom turbo trimmar BMW motor. Där PPF gör det. Då kommer nog en hel del bra tipps som du kan kolla.

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
3 december 2013
Kom på en sak till beträffande M60 blocken. De flesta av dem är nicasilbehandlade och det är inte skitlyckat ihop med E85. Alla M62 är alusil och de klarar E85 mycket bättre.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

Sök