2622
Sök

Android stereo ( vad vill ni ha )

Evolution Garage
394 Inlägg
10 december 2013
Carl7 skrev:
En enhet med android 4.0 och uppåt (helst 4,1 för bättre känsla i menyer), bra ljud, minst 2 lågnivå-utgångar och en dual-core processor.

Tidskomp och filter för att kunna dela ett helt system aktivt skulle väl vara bra, men priset kommer blir åt helvete för högt.

Eftersom du ska sälja det i en butik som teknikmagasinet känns priset viktigt eftersom en som inte är intresserad av billjud inte kommer lägga 5000 på en stereo om dom kan hitta en med samma funktioner för 3000. Skillnaden i ljud går inte att skriva i en katalog.

Jag skulle nog föredra att det baseras på en ny androidversion (om man ändå ska göra jobbet). Dvs 4.4 Kitkat. Den är dessutom mindre resurskrävande än övriga i 4.x, vilket ställer mindre krav på hårdvaran.

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage

403 Inlägg
10 december 2013
barrre skrev:
Carl7 skrev:
En enhet med android 4.0 och uppåt (helst 4,1 för bättre känsla i menyer), bra ljud, minst 2 lågnivå-utgångar och en dual-core processor.

Tidskomp och filter för att kunna dela ett helt system aktivt skulle väl vara bra, men priset kommer blir åt helvete för högt.

Eftersom du ska sälja det i en butik som teknikmagasinet känns priset viktigt eftersom en som inte är intresserad av billjud inte kommer lägga 5000 på en stereo om dom kan hitta en med samma funktioner för 3000. Skillnaden i ljud går inte att skriva i en katalog.

Jag skulle nog föredra att det baseras på en ny androidversion (om man ändå ska göra jobbet). Dvs 4.4 Kitkat. Den är dessutom mindre resurskrävande än övriga i 4.x, vilket ställer mindre krav på hårdvaran.

Självklart, men menade mer att den minst måste ha 4.0. Dessa enheter finns ju redan och ingen som ska utveckla. Men en nyare är föredra.

Forummoderator
26 349 Inlägg
10 december 2013
Räcker bra om den spelar musik..vad mer behöver man?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 024 Inlägg
10 december 2013
Optisk digital ljudutgång.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

1 523 Inlägg
10 december 2013
(Ska genast in i "extraljustråden" och prata däck och fälg.)

det där e ju ej samma sak här. jag kom med förslag inom billjud... vrf köpa ngt kina skit no name från teknikmagasin när man kan köpa en vettig märkesstereo..

Mycke vill ha mer...
611 Inlägg
10 december 2013
1. Bra ljud
2. Spela spotify från telefon via BT med fullt stöd(Musik info, byta låt, m.m.)
3. Stor touch skärm i bra kvalite, gärna så man kan spela upp youtube el. dylikt på nåt sätt
4. Dubbeldin
5. Lågnivå minst enkel, gärna dubbel och minst 4V
6. Volymratt

Mina önskemål och skulle priset av det rätta skulle jag slå till direkt!

//Per-Arne

Avstängd
10 388 Inlägg
10 december 2013
valstadkillen skrev:

det där e ju ej samma sak här. jag kom med förslag inom billjud... vrf köpa ngt kina skit no name från teknikmagasin när man kan köpa en vettig märkesstereo..

Klart det är, du säger "skit i android", men det är ju det hela tråden handlar om, just en andoridstereo. Den biten verkar helt gå dig förbi, eller så kopplar du inte.

Att du vill ha spotify i en "ickeandroidstereo" är ju ganska, kanske rent av totalt, ointressant i en tråd som handlar om att få reda på vad folk vill ha just i en androidstereo.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

1 523 Inlägg
10 december 2013
it_mutt skrev:
valstadkillen skrev:

Klart det är, du säger "skit i android", men det är ju det hela tråden handlar om, just en andoridstereo. Den biten verkar helt gå dig förbi, eller så kopplar du inte.

Att du vill ha spotify i en "ickeandroidstereo" är ju ganska, kanske rent av totalt, ointressant i en tråd som handlar om att få reda på vad folk vill ha just i en androidstereo.

Kom med förslag så man ej behöver ha ngn androidanpassad stereo.  Det du skrev e ej likadant . Ja håller mig inom ljud o multimedia!!  Www.dryg.org

Avstängd
10 388 Inlägg
10 december 2013
valstadkillen skrev:
it_mutt skrev:
valstadkillen skrev:

Kom med förslag så man ej behöver ha ngn androidanpassad stereo.  Det du skrev e ej likadant . Ja håller mig inom ljud o multimedia!!  Www.dryg.org

Ja, men du håller dig inte till tråden, och du missade att det var hela poängen.

Sen menar du på att man ska "skippa kinaskit", men pratar sen om att man istället borde "göra en stereo utan android men med spotify". Ja, och den skulle också säkerligen hamna i samma kategori som du tycker man ska skippa. Varför? Av den enkla anledning att detta inte är "Förslagstråden till "ValfriStorVälkändStereotillverkare" "

1 523 Inlägg
10 december 2013
it_mutt skrev:
valstadkillen skrev:
it_mutt skrev:

Ja, men du håller dig inte till tråden, och du missade att det var hela poängen.

Sen menar du på att man ska "skippa kinaskit", men pratar sen om att man istället borde "göra en stereo utan android men med spotify". Ja, och den skulle också säkerligen hamna i samma kategori som du tycker man ska skippa. Varför? Av den enkla anledning att detta inte är "Förslagstråden till "ValfriStorVälkändStereotillverkare" "

Inbyggd spotify som i vissa hemmaförstärkare. Typ att spotify o ex kenwood samarbetar som ett exempel.
Är visst inom tråden o gav exempel på en lösning ist för android. En annan lösning är ATT SKAFFA IPHONE!

403 Inlägg
10 december 2013
valstadkillen skrev:

Ja allt beror på vad man ska använda den till. Har enheten wifi/3g och gps kan man använda den till google maps också.

Men är man bara ute efter ljudkvalitet är enkel din att föredra.

Avstängd
10 388 Inlägg
10 december 2013
valstadkillen skrev:
it_mutt skrev:
valstadkillen skrev:

Inbyggd spotify som i vissa hemmaförstärkare. Typ att spotify o ex kenwood samarbetar som ett exempel.
Är visst inom tråden o gav exempel på en lösning ist för android. En annan lösning är ATT SKAFFA IPHONE!

Men seriöst...om tråden handlar om "Vad vill ni ha i en androidstereo" hur f*n ser du det att hålla dig inom tråden då när du säger "skit i android o fixa det i en annan märkesstereo"?!

Det går uppenbarligen inte att få dig att förstå. Så jag lämnar ditt OT:ande nu, du kopplar uppenbarligen inte i vilket fall som.

1 523 Inlägg
10 december 2013
it_mutt skrev:
valstadkillen skrev:
it_mutt skrev:

Men seriöst...om tråden handlar om "Vad vill ni ha i en androidstereo" hur f*n ser du det att hålla dig inom tråden då när du säger "skit i android o fixa det i en annan märkesstereo"?!

Det går uppenbarligen inte att få dig att förstå. Så jag lämnar ditt OT:ande nu, du kopplar uppenbarligen inte i vilket fall som.

Vrf köpa en Kina skit som e anpassad för android som pajjar efter 1 år när man kan köra eftermarknad o köra blåtand! Förlåt att man e märkesbög o vägrar köpa grisen i säcken!

PS inget ja skrivit Är OT! God natt o lycka till med kinaskit. Ja kör min deh80prs ist. Ett bättre val

102 Inlägg
10 december 2013
Med tanke på att en rekordelig stereo av ett bra märke kostar därefter så tror jag en androidstereo av motsvarande kvalite skulle bli väldigt dyr, men ändå så kan jag tänka mig att det finns en marknad för detta, alla är inte ljudnördar och måste ha top notch prylar.

Dom 2-din androidstereos jag har sett på ebay, aliexpress osv verkar helt klart fräna, jag skulle gärna testa en sådan om man bara hade en återförsäljare i Sverige.
Men jag är skeptisk till att vi kommer få se något sådant från varken pioneer, Kenwood eller någon annan "bra-märke" tillverkare på ett bra tag sad

Jag skulle vilja se i en sådan produkt att den är hyfsat framtidssäker eftersom utvecklingen verkar gå väldigt fort, sedan ska den ha: 4-5 (högpass/lågpas/7sub) lågnivåkanaler minst, valbara färger i knappar, bra inställningsmöjligheter, usb (från baksida), minneskortläsare, gps, bra uteffekt, 3g lte/4g, Bluetooth, aux-in (från baksida), dvd, utgångar för externa skärmar, wifi, högpassfilter till högtalarutgångarna (om man skulle använda sub) ...ja vad ska man säga? tror ju inte att Teknikmagasinet sätter sig och utvecklar en egen stereo men önska kan man ju, jag skulle tycka det vore kanon om man som elektronikkedja tog in en sådanhär produkt i sitt sortiment, på brl blev jag i princip utskrattad när jag frågade efter sådana planer.

Som sagt har länge varit intresserad av en 2-din androidstereo, men aldrig våga handla från ebay mm pga trassel om den skulle behöva reklameras.

vägra 6*9'or

1 523 Inlägg
10 december 2013
O förresten har väl pioneer en dubbeldin som e anpassad för android?

102 Inlägg
10 december 2013
glömde, jag skulle vara beredd att betala runt 4-5000kr, och så ska den gärna ha lite fysiska knappar för snabb åtkomst, ungefär som den du visar på bild. (till trådskaparen)

vägra 6*9'or

Sök