Med tanke på att en rekordelig stereo av ett bra märke kostar därefter så tror jag en androidstereo av motsvarande kvalite skulle bli väldigt dyr, men ändå så kan jag tänka mig att det finns en marknad för detta, alla är inte ljudnördar och måste ha top notch prylar.
Dom 2-din androidstereos jag har sett på ebay, aliexpress osv verkar helt klart fräna, jag skulle gärna testa en sådan om man bara hade en återförsäljare i Sverige.
Men jag är skeptisk till att vi kommer få se något sådant från varken pioneer, Kenwood eller någon annan "bra-märke" tillverkare på ett bra tag
Jag skulle vilja se i en sådan produkt att den är hyfsat framtidssäker eftersom utvecklingen verkar gå väldigt fort, sedan ska den ha: 4-5 (högpass/lågpas/7sub) lågnivåkanaler minst, valbara färger i knappar, bra inställningsmöjligheter, usb (från baksida), minneskortläsare, gps, bra uteffekt, 3g lte/4g, Bluetooth, aux-in (från baksida), dvd, utgångar för externa skärmar, wifi, högpassfilter till högtalarutgångarna (om man skulle använda sub) ...ja vad ska man säga? tror ju inte att Teknikmagasinet sätter sig och utvecklar en egen stereo men önska kan man ju, jag skulle tycka det vore kanon om man som elektronikkedja tog in en sådanhär produkt i sitt sortiment, på brl blev jag i princip utskrattad när jag frågade efter sådana planer.
Som sagt har länge varit intresserad av en 2-din androidstereo, men aldrig våga handla från ebay mm pga trassel om den skulle behöva reklameras.