2372
Sök

Köptråd: Svårt att hitta isdäck

9 Inlägg
6 december 2013
Trådstartare
Snart är vintern här och då blir det även iskörning. Jag har nyligen köpt en saab 900 och tänkte åka lite på isen med den i vinter(var helt enkelt för rastlös för att hitta en prisvärd bes bakhjulsdriven, så det blev så!).
Isdäck, var hittar man lättast dessa?
Har kollat på blocket.se och de är antingen slut på dubb eller svindyra. Och det är ett ganska litet utbud. Är det verkligen så ont om isdäck när så många åker på isen.
Har inte så bra koll men trodde att jag skulle få tag i 4 st körbara däck för 2-3 tusen. Eller är jag ute och cyklar då? Hur lätt är det sedan att hitta passande fälgar? Kanske ska man istället leta efter 2 stycken att sätta fram och ha vanliga vinterdäck bak? Vad tror ni?
Senast redigerat av Frogleyy (6 december 2013)

Forummoderator
26 337 Inlägg
6 december 2013
Såvida du inte ska köra på ren is, eller tävla på isen så behöver du inte ens isdäck.
Det funkar alldeles utmärkt med hyffsade dubbdäck också att köra runt med.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

9 Inlägg
6 december 2013
Trådstartare
Tanken är att åka en plogad bana på en sjö, som brukar vara blankis.

27 Inlägg
6 december 2013
Köpte "nya" rallydubbade (som jag antar TS syftar på) för några år sen.. Tror ja gav 400kr/st plus frakt bussgods.
Har ingen större koll på 08 området, men kunde jag beställa däck från norrlandstrakten borde TS också kunna göra att?

Vaxholm verkar det finnas en som säljer däck i prisintervall 500-1500kr/st... Helt okey priser tycker jag?

KHRacing
6 december 2013
2-3000 är vad det skall kosta o för det mesta ligger de då på nån slags fälg

9 Inlägg
7 december 2013
Trådstartare
@Boyd: Nya rallydubbade för 400/st låter ju nästan för bra för att vara sant! Var det från en privatperson i norrland eller ett företag, hajade inte riktigt.
Har försökt få tag på vaxholmarn  ett par dagar utan lycka.
@KHRacing: Jo det känns ju rimligt

Men är det blocket som man ska kolla på?
Känns som att något follracecommunity borde ha massvis med isdäck. Rally också, de byter ju däck hela tiden. Finns det ingen bra köpsäljsida på den fronten?

719 Inlägg
7 december 2013
jag kollade blocket flera ggr dagligen efter isdäck. När det väl kom ut några var det oftast till överpris.
Ett tips är att kolla säljes annonser på olika forum, hittade själv 4st michelin 16" i fint skick utan en enda dubb som saknades. 3000kr

resultatservice.com finns det beg rallydelar. När dom börjar köra med isdäck på rallytävlingarna så kommer det ut en hel del isdäck där.

9 Inlägg
7 december 2013
Trådstartare
Grymt! det var något sånt jag var ute efter.
Har du några tips på bra forum?

Sök