2515
Sök

Volvo 945 Turbo "JDM / Stance stuk"

Planen är att få en låg och annorlunda svenssonskåp till första bil! Så i stort sätt ett försök till Stance, med en del inspirationer från Tyskstuk och JDM. Detta är en långtidsprojekt då min studentekonomi inte tillåter allt för... Visa mer

293 478 Visningar
Projektet avslutat 5 april 2015
257 Inlägg
17 december 2013
Trådstartare
#61
Lofarn skrev:
Cappy skrev:
Lofarn skrev:

"JDM / Stance stuk"

vem sa att det måste vara luftfjädring för att det ska va JDM/ Stance????

Sa inte att det måste vara det, har bara svårt att tro att du kommer få ett "Stance"stuk på den med bara sänkningssats

det är inte bara hur lågt bilen är som gör hela stuket ju? och jag kan inte direkt köra och skrapa mot marken bara för att bilen är så låg, ska ju användas dagligen så det är nåt att tänka på också...
visst det hade varit grymt om man kunde få in luftfjädring eller bara ha den så låg som "low familia" VW tex, men sånt kostar ju pengar och jag som är en student som får 1050kr om månaden har inte ekonomi till sånt än.
hoppas det förklarar mer eller mindre och som sagt, det är inte bara hur låg bilen är som gör den till en JDM eller Stance ju..? smile


257 Inlägg
17 december 2013
Trådstartare
#62
FjonkeeN93 skrev:
Vet ts ens vad stance är?

det är la inte så att jag såg ett stance nation klistermärke på en bil häromdan och så fick jag för mig att min volvo skulle bli stance den med..? Men som jag skrev innan, "stance" stuk handlar väl inte bara om hur låg en bil är?
visst i stort sätt så är att sänka skiten ur en bil och på med ett par "bbs look like" fälgar i ett färg som sticker ut och  strechade däck på, men det är betydligt billigare att köpa ett par coilovers och hitta ett par fälgar som passar stuket till en golf mk2 än till en 940. om vi tex tar coilovers till en 940, kostar runt 9 tusen och en massa svetsjobb att få in dom, till en golf får du coilovers som är bolt on för 2/3k kanske? det är ju en viss skillnad.. jag går i skolan fortfarande så får inga stora pengar in på kontot än men jag gör det bästa med det jag har och har råd med.. wink


Volkswagen <3
1 133 Inlägg
18 december 2013
#63
Cappy skrev:
FjonkeeN93 skrev:
Vet ts ens vad stance är?

det är la inte så att jag såg ett stance nation klistermärke på en bil häromdan och så fick jag för mig att min volvo skulle bli stance den med..? Men som jag skrev innan, "stance" stuk handlar väl inte bara om hur låg en bil är?
visst i stort sätt så är att sänka skiten ur en bil och på med ett par "bbs look like" fälgar i ett färg som sticker ut och  strechade däck på, men det är betydligt billigare att köpa ett par coilovers och hitta ett par fälgar som passar stuket till en golf mk2 än till en 940. om vi tex tar coilovers till en 940, kostar runt 9 tusen och en massa svetsjobb att få in dom, till en golf får du coilovers som är bolt on för 2/3k kanske? det är ju en viss skillnad.. jag går i skolan fortfarande så får inga stora pengar in på kontot än men jag gör det bästa med det jag har och har råd med.. wink

Så lågt som möjlig med så bra fitment som de går.

Allmänt körd i huvudet

77 Inlägg
18 december 2013
#64
FjonkeeN93 skrev:
Cappy skrev:
FjonkeeN93 skrev:
Vet ts ens vad stance är?

det är la inte så att jag såg ett stance nation klistermärke på en bil häromdan och så fick jag för mig att min volvo skulle bli stance den med..? Men som jag skrev innan, "stance" stuk handlar väl inte bara om hur låg en bil är?
visst i stort sätt så är att sänka skiten ur en bil och på med ett par "bbs look like" fälgar i ett färg som sticker ut och  strechade däck på, men det är betydligt billigare att köpa ett par coilovers och hitta ett par fälgar som passar stuket till en golf mk2 än till en 940. om vi tex tar coilovers till en 940, kostar runt 9 tusen och en massa svetsjobb att få in dom, till en golf får du coilovers som är bolt on för 2/3k kanske? det är ju en viss skillnad.. jag går i skolan fortfarande så får inga stora pengar in på kontot än men jag gör det bästa med det jag har och har råd med.. wink

Så lågt som möjlig med så bra fitment som de går.

+1

Polaren min har en 945a man kan kalla stancead smile Finns coilovers som inte kräver svetsjobb för att passa också


77 Inlägg
18 december 2013
#65
Några bilder på kompisens 945a. Bättre fitment är svårt att få på en 940!

Ett tips om du vill komma billigare undan är att köpa 240 fjäderben fram och bygga om dem lite så dem passar och sen sänkfjädrar på de. Så körde han innan han bytte till coilovers smile

http://i42.tinypic.com/svs0ib.jpg

http://i40.tinypic.com/14uypmt.jpg

http://i42.tinypic.com/2wmglmh.jpg
Senast redigerat av linusniemi (18 december 2013)


257 Inlägg
18 december 2013
Trådstartare
#66
FjonkeeN93 skrev:
Cappy skrev:
FjonkeeN93 skrev:
Vet ts ens vad stance är?

det är la inte så att jag såg ett stance nation klistermärke på en bil häromdan och så fick jag för mig att min volvo skulle bli stance den med..? Men som jag skrev innan, "stance" stuk handlar väl inte bara om hur låg en bil är?
visst i stort sätt så är att sänka skiten ur en bil och på med ett par "bbs look like" fälgar i ett färg som sticker ut och  strechade däck på, men det är betydligt billigare att köpa ett par coilovers och hitta ett par fälgar som passar stuket till en golf mk2 än till en 940. om vi tex tar coilovers till en 940, kostar runt 9 tusen och en massa svetsjobb att få in dom, till en golf får du coilovers som är bolt on för 2/3k kanske? det är ju en viss skillnad.. jag går i skolan fortfarande så får inga stora pengar in på kontot än men jag gör det bästa med det jag har och har råd med.. wink

Så lågt som möjlig med så bra fitment som de går.

Det ska bli så lågt som det går smile en kompis kör på 60/40 sänkningssats och det ser helt okej ut bara att det saknas lite camber på det..


257 Inlägg
18 december 2013
Trådstartare
#67
linusniemi skrev:
Några bilder på kompisens 945a. Bättre fitment är svårt att få på en 940!

Ett tips om du vill komma billigare undan är att köpa 240 fjäderben fram och bygga om dem lite så dem passar och sen sänkfjädrar på de. Så körde han innan han bytte till coilovers smile

Det där kan man kalla ögongodis, ser riktigt fet ut med mk18 på wink haha tack för tipset och kanske nåt att satsa på då, kan ju iaf börja med sänkningssats på originala fjäderben och se hur lågt det blir, om det inte räcker så få man gå vidare till 240 fjäderben wink


77 Inlägg
18 december 2013
#68
Cappy skrev:
linusniemi skrev:
Några bilder på kompisens 945a. Bättre fitment är svårt att få på en 940!

Ett tips om du vill komma billigare undan är att köpa 240 fjäderben fram och bygga om dem lite så dem passar och sen sänkfjädrar på de. Så körde han innan han bytte till coilovers smile

Det där kan man kalla ögongodis, ser riktigt fet ut med mk18 på wink haha tack för tipset och kanske nåt att satsa på då, kan ju iaf börja med sänkningssats på originala fjäderben och se hur lågt det blir, om det inte räcker så få man gå vidare till 240 fjäderben wink

Med 240 fjäderben går det att få bilen LÅG!

Här är en bild på hans bil med 19'' R fälgar och 240 fjäderben med kapade sänkfjädrar! smile

http://www.garaget.org/?car=317234&image=2991218

Edit: Kortade 240 fjäderben menar jag givetvis smile
Senast redigerat av linusniemi (18 december 2013)


257 Inlägg
18 december 2013
Trådstartare
#69
linusniemi skrev:
Cappy skrev:
linusniemi skrev:
Några bilder på kompisens 945a. Bättre fitment är svårt att få på en 940!

Ett tips om du vill komma billigare undan är att köpa 240 fjäderben fram och bygga om dem lite så dem passar och sen sänkfjädrar på de. Så körde han innan han bytte till coilovers smile

Det där kan man kalla ögongodis, ser riktigt fet ut med mk18 på wink haha tack för tipset och kanske nåt att satsa på då, kan ju iaf börja med sänkningssats på originala fjäderben och se hur lågt det blir, om det inte räcker så få man gå vidare till 240 fjäderben wink

Med 240 fjäderben går det att få bilen LÅG!

Här är en bild på hans bil med 19'' R fälgar och 240 fjäderben med kapade sänkfjädrar! smile

http://www.garaget.org/?car=317234&image=2991218

Edit: Kortade 240 fjäderben menar jag givetvis smile

haha jävlar du det va lågt på den bilden big_smile nästan så det skrapar när man åker ser det ut som smile
visst det förstår man om man kollar på bilden ju smile


Påstängd
1 197 Inlägg
18 december 2013
#70
Om du orkar kan du ju skaffa 960-bakvagn, ser lite roligare ut med camber.. smile


Turbo?
440 Inlägg
18 december 2013
#71
Enligt mitt tycke så blir inte stance lika snyggt med stora fälgar, tycker 945:An på bild här med 18" mk18 är i största laget, 17-16" är fint och ger ett riktigt gött stance stuk smile
Precis som den där blå 760in på bild uppe där.

Hoppas på ett rökfyllt 2014!
Buntband Racing

257 Inlägg
18 december 2013
Trådstartare
#72
siiimooon skrev:
Om du orkar kan du ju skaffa 960-bakvagn, ser lite roligare ut med camber.. smile

blir det någon mer camber om man börjar sänka och hålla på på en 960 bakvagn? smile


528 Inlägg
18 december 2013
#73
kul att du gör något annulunda med 945an smile ska följas smile


Påstängd
1 197 Inlägg
18 december 2013
#74
Cappy skrev:
siiimooon skrev:
Om du orkar kan du ju skaffa 960-bakvagn, ser lite roligare ut med camber.. smile

blir det någon mer camber om man börjar sänka och hålla på på en 960 bakvagn? smile

Japp, eftersom det är delad bakvagn på dom. smile

https://www1.garaget.org/archive/114/113145/153799/large_153799-1440579.jpg


257 Inlägg
18 december 2013
Trådstartare
#75
Denniz_ skrev:
Enligt mitt tycke så blir inte stance lika snyggt med stora fälgar, tycker 945:An på bild här med 18" mk18 är i största laget, 17-16" är fint och ger ett riktigt gött stance stuk smile
Precis som den där blå 760in på bild uppe där.

jag har fått tag på ett par 16" plåtfälgar som jag ska skicka in på breddning/centrumvändning såfort jag har hittat nån som gör det här i närheten, sen få det bli ett "galet" färg på dom, dock inte bestämt vilket färg än smile
så det få va mina än så längre fälgar, sen ska jag nog satsa på ett par 18" mk18 eller dots roadster eller nåt liknande, men det är som du säger på gränsen till för stora, skulle tex inte våga lägga på ett par 19" för det skulle ju bara förstöra hela stuket.. smile


257 Inlägg
18 december 2013
Trådstartare
#76
TuZx skrev:
kul att du gör något annulunda med 945an smile ska följas smile

glad att du tycker det smile det är göööööt big_smile


257 Inlägg
18 december 2013
Trådstartare
#77
siiimooon skrev:
Cappy skrev:
siiimooon skrev:
Om du orkar kan du ju skaffa 960-bakvagn, ser lite roligare ut med camber.. smile

blir det någon mer camber om man börjar sänka och hålla på på en 960 bakvagn? smile

Japp, eftersom det är delad bakvagn på dom. smile

http://www1.garaget.org/archive/114/113 … 440579.jpg

haha aha jag trodde det va precis samma skit som på en vanlig 940 wink kan tänka mig att det är bara att skruva över då ingen jätte jobb att meka ihop det för jag måste säga att det ser grymt fint ut smile


257 Inlägg
21 december 2013
Trådstartare
#78
ser ganska fet ut med 4" utblåset under turbo märket big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/160/159280/159280-7563b4cc6d32ecae9badb35ed209c4bc.jpg


1 830 Inlägg
21 december 2013
#79
nu vet jag inte hur ett avgassystem sitter på 945'er men själv tycker jag det är snyggare om utblåset sitter rakt ^^ men smaken är som baken, dvs delad big_smile


Jägare
97 Inlägg
21 december 2013
#80
Oh yeah! JDM volvo 945...
Nån gång måste jag bara ha stance stuk på en 142 eller något, WOW!

Riktiga män kör otonat


Sök