2514
Sök

volvo 850 hjälp med kabeldragning

157 Inlägg
14 november 2006
Trådstartare
Någon 850 ägare som kan förklara var de dragit strömkabeln till slutstegen genom brandväggen? har försökt följa de "andra" kablarna men inte hittat något passande ställe för en större strömkabel.. Någon som kan hjälpa? tacksam för svar..

Utanlem
895 Inlägg
14 november 2006
Finns en tillbehörs genomgång.. för motorvärmare och sånt kraffs... annars går de dra vid säkringsdosan

Whitetrash
589 Inlägg
14 november 2006
Jag drog in min där kabeln för kupévärmaren går in, men det ska även gå att dra vid säkringsdosan som Burken sa.

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
14 november 2006
Det borde finnas en ganska bra kabelgenomföring ca. 1/2 meter nedanför kanten på motorrumet på högersidan (i bilens riktning) någon decimeter från högerkanten på motorrumet. Hoppas det löser sig!

342 Inlägg
14 november 2006
Jag drog mina via säkringsdosan, en 16mm2 och en 21mm2

Ska även finnas en genomförning under bromscylindern på förarsidan, men jag hittade inte den på min -93:a.

4 Inlägg
14 november 2006
jag drog min igenom en gumi genomförning över bromspedalen..

281 Inlägg
14 november 2006
Tjenare!! dra den genom hålet för kupevärmaren som några ovanför skrivit... OBSOBS sätt kabeln direkt på batteriet och så kläm in en säkring två decimeter från batteriet... kopplar du från säkringsdosan så gäller inte garantin på slutsteget längre... Mvh Jonas

342 Inlägg
14 november 2006
JW skrev:
Tjenare!! dra den genom hålet för kupevärmaren som några ovanför skrivit... OBSOBS sätt kabeln direkt på batteriet och så kläm in en säkring två decimeter från batteriet... kopplar du från säkringsdosan så gäller inte garantin på slutsteget längre... Mvh Jonas

Asså, du drar KABELN genom säkringsdosan, du tar givetvis INTE strömmen därifrån.
Det trodde jag var självklart.

281 Inlägg
14 november 2006
vanten06 skrev:
JW skrev:

Asså, du drar KABELN genom säkringsdosan, du tar givetvis INTE strömmen därifrån.

Jaså det trodde du? ber så hemskt mycket om ursäkt för att DU tog illa vid dig...

342 Inlägg
14 november 2006
JW skrev:
vanten06 skrev:
JW skrev:

Jaså det trodde du? ber så hemskt mycket om ursäkt för att DU tog illa vid dig...

Nee, de e lungt. Använde stora bokstäver för att man inte skulle misstolka mitt förra inlägg å ta strömmen från säkringsdosan, hehe

281 Inlägg
14 november 2006
om du vill kan du kolla på en bild jag har på min sida... där ser du nästan hålet... bara o följa den röda tjocka kabeln du ser på bilden...

157 Inlägg
14 november 2006
Trådstartare
tackar för alla svar! Genom säkringsdosan? blir det inte lite trångt? btw, "där kabeln för kupévärmaren går in" sitter väl på passagerarsidan, och batteriet sitter ju på chaufförssidan?, lite onödig omväg känns det som? (rätta mig om jag har fel, har nämligen inte bilen i närheten för tillfället, bilen står hemma, och nu är jag som bäst på studieorten)
Hade tänkt dra strömkabeln genom bilen på chaufförssidan och RCA på passagerarsidan, är dettasmart lösning? eller har ni andra gjort tvärtom?

Ni som har slutstegen i bagaget, var har ni placerat dem? vill inte behöva göra om alltför mycket, är ändå morsans bil. Och hur lång strömkabel behövde ni från batteriet till bagaget?

Ngn som försökt sig på att placera 6*9 högtalare i hatthyllan på 850? behöver man isåfall kapa i själva plåten under hatthyllan? är ju iofs skillnad på vilka 6*9 det är, men..
Senast redigerat av D_Xarz (14 november 2006)

342 Inlägg
15 november 2006
D_Xarz skrev:
tackar för alla svar! Genom säkringsdosan? blir det inte lite trångt? btw, "där kabeln för kupévärmaren går in" sitter väl på passagerarsidan, och batteriet sitter ju på chaufförssidan?, lite onödig omväg känns det som? (rätta mig om jag har fel, har nämligen inte bilen i närheten för tillfället, bilen står hemma, och nu är jag som bäst på studieorten)
Hade tänkt dra strömkabeln genom bilen på chaufförssidan och RCA på passagerarsidan, är dettasmart lösning? eller har ni andra gjort tvärtom?

Ni som har slutstegen i bagaget, var har ni placerat dem? vill inte behöva göra om alltför mycket, är ändå morsans bil. Och hur lång strömkabel behövde ni från batteriet till bagaget?

Ngn som försökt sig på att placera 6*9 högtalare i hatthyllan på 850? behöver man isåfall kapa i själva plåten under hatthyllan? är ju iofs skillnad på vilka 6*9 det är, men..

Jag har dragit en 21mm2 och en 16mm2 där igenom så det är inga problem.

Dra strömmen på chafförsidan å lågnivån(RCA) på passagerar sidan.

Jag har mitt lilla slutsteg till vänster i bagaget(Kolla bilderna på min bil så ser du) Men ska sätta in ett lite större steg, men vet inte riktigt vad jag ska sätta det.

Har du en 850 Sedan går det åt ca: 6 meter strömkabel.

Om du ska ha 6'9 i hatthyllan får du i regel kapa lite i plåten, du kan ju bygga upp distanser också så kanske du slipper kapa, beror helt på vad det är för hägtalare.

Sök