Hej
Har en 945'a ltt år 1998 som jag har fått generalknas med..
Han går riktigt dåligt, hostar och smäller och orkeslös minst sagt. Orkar knappt att varva 1200.. (en automatare så blir riktigt ryckig gång) och når en fart av 10km/h på sin höjd. En liten uppförsbacke är för mycket för stackarn att ta sig upp för
Felet uppkom "med tiden" under en tidsperiod av uppskattad 2 timmars körning på samma dag. Börja med att säkring (5?) som är till dimljus och "felsökningsuttaget " drog då dimljuslampan på förarsidan bak small i bitar (Fö, köp aldrig biltemas lampor, andra lampan som händer samma sak med) Bytte säkring och tyckte allt var frid och fröjd..
Efter det blev den tröttare som en sliten GL.., vilket vara i 30 minuter tills allt gick utför, blev tröttare och tröttare tills det knappt gick att köra. vid det läget tog jag mig raka vägen hem..
Den går klockrent på tomgång och startar lätt. pumpen låter som den fungerar i tanken dock med ett "skvalpande" ljud? Typ som rinnande vatten från tanken när jag lyssnar i tanklocket. Har nästan full tank, uppskattningsvis 60 liter av 75 möjliga med 95ok bensin.
Inga varningslampor har tänds.
Bilen har rullat blygsamma ~57 400 mil dock med motorn bytt som har gått dryga 27 000 nu. Motorn och bilen kändes frisk innan och gick bättre än många andra Volvo turbos som även de är chippade.
Modifikationer som jag har gjort är en annan WG och laddar ~0.55 - 0.65 bar (FTT). Ej chippad eller dylikt.
Vad kan det vara för fel? Tyvärr svårt att få ut felkoder för min del ur OBD2 uttaget..
EDIT: Tagit bort batteriet under en natt utan någon skillnad. Går lika illa kall som varm.