2909
Sök

Lågnivå till Hu650?

78 Inlägg
11 december 2013
Trådstartare
Jag vettofan om jag har gjort 1 misstag. Jag har skaffat 1 slutsteg och baslåda till min V70. Det sitter ett orginal pa200 steg i som jag vill behålla. Så jag beställde en lågnivåadapter från Backes. Den heter Volvo2 och ska vara så man kan behålla orginalsteget. Men jag läste i någon tråd att Hu650 har 8polig din och den adaptern jag har är 6polig. Sen har jag läst att vissa kopplar adaptern vid orginalsteget, och dom har använt samma adapter som jag. Borde det inte då vara 6polig din? Eller är det någon annan adapter jag ska ha?

One Man Clan
4 287 Inlägg
11 december 2013
köp hög/ lågnivå adapter på typ biltema/vanlig ljudaffär sen tar du högtalarkablarna  som går bredvid bältet å baksätet å kopplar på dig där, de tar dig 20 min å sen drar du matning från batteriet till steget... då har du kopplat in ljudet på under 1 timme å du kan väldigt enkelt återställa allting igen...

78 Inlägg
11 december 2013
Trådstartare
Tack för tipset:-) Men jag är fundersam ifall det iallafall funkar med den adaptern jag har. Kollar man på bilder med pa200 så är det ju 6poligt. Skulle dom ha gjort vissa steg med 6poligt och andra med 8poligt? Det låter ju konstigt. Men jag får skruva loss steget och kolla. Är det så att det inte funkar så får jag göra som du säger:-)

One Man Clan
4 287 Inlägg
11 december 2013
tror de enklaste är å bara hiva ur stereon å kolla, de går ju fort. finns ju 2 olika kontakter bak på stereon så nån annan kan ju ha tagit fel tongue

78 Inlägg
13 december 2013
Trådstartare
Det var 6poligt :-) Så nu är skiten i kopplat:-)

Sök