3632
Sök

Max varva motorn länge på standard bil

Rejsa ?
2 959 Inlägg
16 december 2013
#21
Dieselsmurfen skrev:
Busgrabb skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Kom och tänka på Bubblan som vintervilar i garaget. I instr.bok står det att topp/marschfart är 135 km/h. När pratade billtillverkare om marschfart sist :-)
Toppfart och marchfart är ju dock inte samma sak...
I detta fallet är det så.
Hur kan det vara det?

Autotech

Fri fart för ett fritt folk!
13 965 Inlägg
16 december 2013
#22
Busgrabb skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Busgrabb skrev:

Toppfart och marchfart är ju dock inte samma sak...
I detta fallet är det så.
Hur kan det vara det?
testa du att ta en sväng i en bagge sen drar du upp den i toppfart sen väntar du en stund..jag LOVAR!!! att du inte missar det som händer sen... ta med ett par extra kalsonger är mitt tips!

Kör fort så hinner inget hända...

Rejsa ?
2 959 Inlägg
16 december 2013
#23
Growe skrev:
Busgrabb skrev:
Dieselsmurfen skrev:

I detta fallet är det så.
Hur kan det vara det?
testa du att ta en sväng i en bagge sen drar du upp den i toppfart sen väntar du en stund..jag LOVAR!!! att du inte missar det som händer sen... ta med ett par extra kalsonger är mitt tips!
Hmm, du får nog utveckla tongue

Autotech

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
16 december 2013
#24
volyota skrev:
du ska steka svampen inte röka den
stekar men den förlorar man ju den roliga effekten. tongue

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

1 534 Inlägg
16 december 2013
#25
Busgrabb skrev:
Growe skrev:
Busgrabb skrev:

Hur kan det vara det?
testa du att ta en sväng i en bagge sen drar du upp den i toppfart sen väntar du en stund..jag LOVAR!!! att du inte missar det som händer sen... ta med ett par extra kalsonger är mitt tips!
Hmm, du får nog utveckla tongue
+1

Smålänning
7 882 Inlägg
16 december 2013
#26
Enkelt sagt, bubbla va aldrig kända för att ha chassiteknik för hög fart eller svänga, och framförallt inte bägge, blev något bättre när fjäderbenen kom, men fortfaronde typ... Kass..

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Fri fart för ett fritt folk!
13 965 Inlägg
16 december 2013
#27
twin_cam skrev:
Enkelt sagt, bubbla va aldrig kända för att ha chassiteknik för hög fart eller svänga, och framförallt inte bägge, blev något bättre när fjäderbenen kom, men fortfaronde typ... Kass..
eller så kanske en LUFTKYLD motor värmenyper vid max effekt utag efter en stund..

vem vet.. ni kanske aldrig hörtalas om värmenypta baggar men det har jag massor med sånna..

skitfränt när bakhjulen låser sig när man pressar i toppfart smile

Kör fort så hinner inget hända...

Forummoderator
17 881 Inlägg
16 december 2013
#28
Growe skrev:
twin_cam skrev:
Enkelt sagt, bubbla va aldrig kända för att ha chassiteknik för hög fart eller svänga, och framförallt inte bägge, blev något bättre när fjäderbenen kom, men fortfaronde typ... Kass..
eller så kanske en LUFTKYLD motor värmenyper vid max effekt utag efter en stund..

vem vet.. ni kanske aldrig hörtalas om värmenypta baggar men det har jag massor med sånna..

skitfränt när bakhjulen låser sig när man pressar i toppfart smile
Nu börjar det bli OT men gjorde inte tyskarna "Vollgastest" där dessa bilar fick gå i timtal på fullgas pga autobahn? Sen lär jag väl aldrig någonsin köra fortare än 90-100 med folkan...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Fri fart för ett fritt folk!
13 965 Inlägg
16 december 2013
#29
Dieselsmurfen skrev:
Growe skrev:
twin_cam skrev:
Enkelt sagt, bubbla va aldrig kända för att ha chassiteknik för hög fart eller svänga, och framförallt inte bägge, blev något bättre när fjäderbenen kom, men fortfaronde typ... Kass..
eller så kanske en LUFTKYLD motor värmenyper vid max effekt utag efter en stund..

vem vet.. ni kanske aldrig hörtalas om värmenypta baggar men det har jag massor med sånna..

skitfränt när bakhjulen låser sig när man pressar i toppfart smile
Nu börjar det bli OT men gjorde inte tyskarna "Vollgastest" där dessa bilar fick gå i timtal på fullgas pga autobahn? Sen lär jag väl aldrig någonsin köra fortare än 90-100 med folkan...
nja skulle inte pröva det..smile väldigt vanligt att dom värmenyper då dom går rätt varma när man belastar.
varit med om det på en bagge mitt i vintern t.o.m

Kör fort så hinner inget hända...

pim_pim
16 december 2013
#30
myran skrev:
jetta16v skrev:
MrEricsson skrev:
måste ju fråga om de kliar i plånboken?
varför man nu äns skulle tänka tanken på och köpa en 300 tusen kr bil och har som mål att få ras direkt när man fått nycklarna?
Man kanske heter Carl Philip och har en tät farsa?
Räcker 300 för en V70 idag?
Byggde en för skojs skull på deras hemsida för något år sedan, tror jag hamnade runt 600tusen när jag var nöjd.


Sök